Gå til innhold

barneverne besteforeldre samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok så i dag kom hun saksbehandleren, og sa at vis ikke barnefar (barnefar bor hos forledre) men tilbake, vis han ikke funker så kan besteforeldre være ressurs, har mye konflikter med dem pga innblander seg i alt og klarer ikke a ta besteforeldre rollen sin.. de har ikke sett henne i 4 måneder eller spurt hvordan det går med henne engang.. og at besteforeldre er viktige osv.. hørtes nesten som dem er viktigere en mor.. kan barneverne gjør at besteforeldre kan få samvære istedet uten min samtykke? trodde besteforeldre ikke hadde noe makt/rett? 

Anonymkode: 6a429...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære deg, om du ikke har mulighet til å ivareta barnet er det da mye bedre at besteforeldrene hjelper til... og kontakt med både mor og far er viktig!!!

Anonymkode: 082a4...d43

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis far ikke kan ta omsorgen for barnet dere har sammen, så kan barnevernet gi hans omsorg til hans foreldre. Det vil si at han får samvær med tilsyn. Det tilsynet er hans foreldre. Og, ja. Jeg har lest mange av dine tråder. Det beste for deg er å samarbeide med barnevernet. Din omsorg er vel, jeg unnlater meg å omtale det...

Anonymkode: ff52a...c55

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis far ikke kan ta omsorgen for barnet dere har sammen, så kan barnevernet gi hans omsorg til hans foreldre. Det vil si at han får samvær med tilsyn. Det tilsynet er hans foreldre. Og, ja. Jeg har lest mange av dine tråder. Det beste for deg er å samarbeide med barnevernet. Din omsorg er vel, jeg unnlater meg å omtale det...

Anonymkode: ff52a...c55

Det er ikke riktig at barnevernet kan gi omsorg. De kan evt benytte besteforeldre som plasseringssted ved en flytting etter bvl. Paragraf 4-6 eller 4-12, men omsorgen forblir hos foreldre eller evt hos barnevernet ved en omsorgsovertakelse. 

Hvis du har omsorg TS kan ikke barnevernet bestemme noe, de kan komme med innstendige råd som dere kan følge eller la være. 

Hvis barnevernet har plassert barnet utenfor hjemmet kan barnevernet velge å gi besteforeldre samvær, uavhengig av ditt samtykke. Besteforeldre kan normalt ikke kreve samvær, men de kan få det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...