Gå til innhold

Svelge sæd er sunt viser forskning, svelger du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at det var en MANN som skrev originalartikkelen i Mail Online....? Det var ingen "studie" heller, men en spørreundersøkelse av 293 studenter.

Anonymkode: a2a72...813

Og i tillegg handler det ikke om å svelge sæd, det handler om å ha sex uten kondom sånn at man får høyere nivå av alle sædens stoffer i kroppen etter samleie.
Men som vanlig leser folk det de vil lese, deler ukritisk videre og presenterer uhøytidelige spørreundersøkelser som vitenskapelige bevis.

Løse hypoteser og antakelser er ikke bevis for noe som helst.
Sjokolade er også sunt ved at det inneholder stoffer som gir lykkefølelse. Pluss at det er godt. Men sjokolade kan gjøre deg feit og syk, og på samme måte kan oralsex og svelging gi HPV-smitte og kreft i munn og svelg.

Anonymkode: d8a52...5c2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velvalgte ord. Gi partneren et kick som tenner. En god grunn som ville toppet sexen ved at hun svelger hele ladningen, litt gurgling så hadde jeg gått av skaftet. 

Hadde ivret etter ny runde etter kort tid.  Partneren ville fått ekstra tilbake. Tror en kommer enda nærmere hverandre ved å tilfredsstille hverandre max. 

Anonymkode: af007...f8a

Det er vel den ultimate orgasmen en jakter på for begge parter

Den som tar deg til uante høyder

Og klart det gleder jo begge

viktig å gjøre ting for hverandre 

våge å være åpne til å snakke om hva en ønsker uansett

og ikke minst våge å teste det ut.. en gang minst

M@ster

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er å ha det fint sammen, og det innebærer å ikke tvinge hverandre til å gjøre noe man ikke har lyst til. Det dreper både sexlyst og følelser. Før noen flyr i fistel nå, så er det altså forskjell på å gjøre ting for en partner man ikke nødvendigvis tenner på selv, og å gjøre noe man overhodet ikke har lyst til.

Anonymkode: d8a52...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra anti-rynkekrem. Min frue bruker denne, er nesten 60 år og ser ut som om hun er 35.

Anonymkode: a1781...dee

Skrevet

Litt mer om sperm

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spermine

Er ikke sex for å glede hverandre, men uten å gjøre noe man ikke liker? Jeg tenker det er greit å finne noen man matcher med, fremfor å tvinge/overtale osv andre til noe man ikke liker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan selge inn at sæd ikke kun er sunt å svelge. Fungerer også mot søvnløshet og gir bedre humør. Så damer bare å gurgle vidundermedisin om dere er i tvil. PS tøyser litt her også. 

AC6DE95F-EAF3-4DF7-8668-9CF55B241D9A.jpeg

Er det serviset lagd spesielt for å servere sæd?

Varmt, saltbittert slim som svir i halsen og får meg til å brekke meg er ikke det som skal til for at jeg skal bli frisk og glad. Styrter heller en halvflaske tran(ja, jeg har prøvd så jeg vet hva jeg snakker om).

Dere gutter kan ha sånne spa-helger der dere spruter i vei, drikker og smører hverandre inn med de edle dråpene. Tenk så lykkelige og pene dere blir!

Anonymkode: e1177...599

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er menn så stolte av sæden sin? Vi kvinner driver ikke å skryter av at vi har egg. 

Anonymkode: 35474...a23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, The Kitten said:

Jeg svelger alltid.

Så flink jente da. Jeg suger ikke engang.

Anonymkode: 1ce45...a34

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskning viser at det er sunt å svelge sæd. Sæd er ypperlig som rynkekrem, forebygger antidepressiver og forbedrer den kognitive konsentrasjonen. Kjenner noen som kun gir blowjob og ikke svelger de liker ikke konsistensen. Dette er vel bare vanesak.

Noen damer blir kåte av å svelge manns sæd, svelge hele manndommen hans🤣. Litt rart noen damer hater å svelge mens andre kan ikke få nok av det. Gjerne litt gurgling leke med utløsning før alt svelges, skumme fløten stiv for å si det sånn😄.

Noen der ute som hater eller elsker å svelge? For de som var nybegynnere og kviet seg for å svelge?, tok det lang tid å venne seg å suge tomt for så å svelge? 

Link under beskriver at svelging av sæd er sunt. https://www.nettavisen.no/nyheter/sunt-for-kvinner-a-svelge-sd/3716615.html

Det ser ut som veldig tvilsom og rar forskning. De studentene som har sex uten kondom er altså lykkeligere.

- Kan det være fordi de er i faste forhold?

- Er det fordi det er mer åpne personer?

- Er det fordi de lever i nuet?

Det må være nesten umulig å kontrollere for så mange faktorer. Mulig de finner nyttige stoffer der, men man finner nyttige stoffer i alt som kan spises. 

Sæd er i og for seg et slags tryllemiddel: man kan lage barn. Tror ikke på at det er noe magisk utover det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Tamsi skrev:

Hvorfor skal menn alltid selge dette som noe damer bare måå gjøre, til og med sunt og helsefremmende, men ikke faaaaan om det skal inn i deres egen munn? 

Men nå står det faktisk at det er sunt for kvinner, ikke noe om at det skulle være sunt for menn. Derfor kan vi trygt utgå fra at det er bra for dere kvinner, men det har ingen nytte for menn.

Anonymkode: 4af3b...2ad

Gjest Tamsi
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå står det faktisk at det er sunt for kvinner, ikke noe om at det skulle være sunt for menn. Derfor kan vi trygt utgå fra at det er bra for dere kvinner, men det har ingen nytte for menn.

Anonymkode: 4af3b...2ad

Trygt utgå fra det ja ;)  Hverken nettavisen eller daily mail har linket til den faktiske studien. Regner med det er en grunn til det.

Skrevet

Jeg svelger alltid. Det går så fort at jeg ikke merker noen smak, det går bare rett ned. Men altså det å mene at menn burde svelge egen sæd om de vil at du skal gjøre det, gjelder det andre ting i sexlivet også? Må du slikke en kvinne for å føle hvordan det smaker? Må en mann penetreres analt før han ønsker analsex?  Eller kan man bare akseptere at menn og kvinner har forskjellige preferanser? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å svelge(og heller ikke suge) gud å hvermanns sæd. Men jeg elsket å gjøre det med eksen, fordi jeg elsket han og ville ha "hele han" om man kan si det sånn. Ingenting med han som var ekkelt, alt var bare himmelsk og det å svelge sæden hans var som noe magisk. Fikk han liksom veldig tett på hvis dere skjønner 😜 men bare det å suge en ons eller noen jeg ikke har sterke følelser for byr meg grådig imot. 

Anonymkode: 0deee...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke å svelge(og heller ikke suge) gud å hvermanns sæd. Men jeg elsket å gjøre det med eksen, fordi jeg elsket han og ville ha "hele han" om man kan si det sånn. Ingenting med han som var ekkelt, alt var bare himmelsk og det å svelge sæden hans var som noe magisk. Fikk han liksom veldig tett på hvis dere skjønner 😜 men bare det å suge en ons eller noen jeg ikke har sterke følelser for byr meg grådig imot. 

Helt greit når det er slik som du forteller, og noe helt annet enn å bli påbudt å skulle gjøre det med argumenter om at "det er så sunt for dere damer". Noen liker, andre liker ikke.

Det er et snedig paradoks det der: En del menn er så opptatt av å sprute sæd bokstavelig talt både i hue og ræva og hevder det er et naturlig mirakelmiddel for alt mulig, men å la sæden utføre det virkelig store naturmirakelet - lage barn - nei, dét vil de ikke.

Anonymkode: e1177...599

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er faktisk helt enig med det du sier. Blir noe helt annet når en har sterke følelser for noen og føler da mer for å svelge ladningen. Går da i ett med partneren. 😄Mener selv at dette bør være grunn for å svelge sæd.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er faktisk helt enig med det du sier. Blir noe helt annet når en har sterke følelser for noen og føler da mer for å svelge ladningen. Går da i ett med partneren. 😄Mener selv at dette bør være grunn for å svelge sæd.

Ja, så for meg så elsker jeg å svelge sæd hvis jeg har følelser. Hvis ikke jeg orket å ha sex, så ronket han istede vedsiden av meg og da fikk han komme i munnen min så jeg kunne svelge det 😂 jeg fikk en slags tilfredstillelse av bare det. men sæd fra andre menn jeg ikke har følelser for spyr jeg av tanken på å svelge. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så for meg så elsker jeg å svelge sæd hvis jeg har følelser. Hvis ikke jeg orket å ha sex, så ronket han istede vedsiden av meg og da fikk han komme i munnen min så jeg kunne svelge det 😂 jeg fikk en slags tilfredstillelse av bare det. men sæd fra andre menn jeg ikke har følelser for spyr jeg av tanken på å svelge. 

Snakker om å stille 100%opp ved å svelge selvom du ikke der og da orket sex. Du bryr deg om partneren og stiller alikevel opp. Hærlig😄

AnonymBruker
Skrevet

Aldri om jeg svelger, noe mine kjærester heldigvis har forstått. 

Anonymkode: 47248...33b

• Liker 3
Skrevet

Dette er jo ikke første artikkel som slår fast hvor fortreffelig sæd er for helsa til oss kvinner (!), men disse er neppe grunnen til at vi som svelger gjør det. Det handler om hans tilfredstillelse og å velge den mest praktiske løsningen på et problem man bokstavelig talt får servert.. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg takker meg heller til å se ut som en inntørket rosin, få kreft og alle andre sykdommer i verden før jeg svelger sæd. Kunne aldri i mitt liv falle meg inn å svelge sæd, ikke om jeg fikk 1 million engang.

Du er kanskje ikke heterofil da? Så ille er ikke sæd.😆 Dama mi elsker å suge å svelge. Nærmest maser om det😂

Anonymkode: 88eda...cc9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...