Gå til innhold

Har dere noen tips til meg som er arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig etter nedbemanning i tidligere jobb, der jeg ble oppsagt for et år siden. Ett år er gått og jeg har fortsatt ikke ny jobb. Jeg begynner å bli bekymret for fremtiden. Jeg er heldig som får bo gratis hos et familiemedlem i mellomtiden. Jeg kan flytte på meg hvis jeg får jobb i en annen del av landet. 

Problemet er at jeg ikke kan ta en hvilken som helst jobb. Jeg har opplevd mye jævelskap i min barndom med overgrep mm, som dessverre preger den jeg er i dag. Jeg har ikke selvtillit på noen områder, har angst og det er mye jeg ikke tør. Jeg er en stille og rolig person, og tør ikke ta ordet. Ønsker helst å være nokså usynlig. Typiske jobber som selger, butikkmedarbeider, barnehageassistent, servitør ol er ikke aktuelt, og dette er jo jobber som er relativt enkelt å få. 

Dere som har vært i samme situasjon, eller kjenner til arbeidsmarkedet, hva skal jeg gjøre? Nå begynner det å haste med ny jobb, og det er ikke positivt at jeg har vært ledig i ett år allerede. Det er mange søkere og få jobber, men jeg sender søknad på de stillingene jeg er kvalifisert til. (Jeg har en mastergrad, utrolig nok. Dog ikke toppkarakterer). 

Har dere forslag til jobber som en sjenert og redd person kan klare? 

Anonymkode: 66ecc...d48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Har du undersøkt om deg finnes noe som om heter Jobbspesialisten der du bor? De kan hjelpe med å tilrettelegge og guide deg til å komme deg ut i arbeidslivet igjen. De har erfaring med de som sliter litt med ulike utfordringer . Lykke til !

Anonymkode: ffbb6...326

Skrevet

Hva slags jobb var det du hadde som nedbemannet? Kan være litt lettere og gi deg tips hvis man vet hva du har jobbet med tidligere.