Gå til innhold

Hvor blir sokkene våre av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vasket sokkene mine mangler jeg tre sokker (igjen) som jeg ikke aner hvor har tatt veien. Hvor blir sokkene mine av? 

Anonymkode: 08036...9ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sjekket inne i sengetøyet, under alle møbler, inne i en annen sokk, inni vaskemaskinen, på veien til vaskemaskinen og alt men vips så er flere sokker rappet igjen, igjen og igjen. Man kan ikke dra å kjøpe nye sokker hver dag.... 

AnonymBruker
Skrevet

1. Sjekk den gummiringen inni vaskemaskina. Den ved døren. Det hender de setter seg oppi den.

2. Ligger de fortsatt i skittentøyskurven?

3. Kan du ha mistet de på vei til tørkestativet?

Anonymkode: 30957...f3b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1. Sjekk den gummiringen inni vaskemaskina. Den ved døren. Det hender de setter seg oppi den.

2. Ligger de fortsatt i skittentøyskurven?

3. Kan du ha mistet de på vei til tørkestativet?

Har lett på de stedene. Det er nok en sokketyv på fære igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du hund eller et rampete barn?

Hunder liker ofte sokker, men vanligvis sokker som lukter tåfis

Rampete barn kan synes det er gøy å se at du leter febrilsk etter noe de har gjemt bort

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hund eller et rampete barn?

Hunder liker ofte sokker, men vanligvis sokker som lukter tåfis

Rampete barn kan synes det er gøy å se at du leter febrilsk etter noe de har gjemt bort

Sokkene våre forsvinner i løse luften. Åpenbart at noen tar dem og jeg fatter ikke at noen gidder rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok ett sokke-monster i maskinen.

Anonymkode: d174d...e94

• Liker 1
Skrevet

Det er sokketrollet, som sitter inni vaskemaskinen, som stjeler disse sokkene. Tror det har en eller annen fetish for sokker.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sokkene våre forsvinner i løse luften. Åpenbart at noen tar dem og jeg fatter ikke at noen gidder rett og slett.

Du vet at vaskemaskinen tar en sokk fra hvert par i pant? :ler: 

Anonymkode: 4f5e8...ff3

Skrevet

Jeg tror vaskemaskinprodusenter og sokkeprodusenter har en konspirasjon sammen...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri forstått dette. vi legger par for par til vask. vasker alt samlet. tørker det samlet. og legger hvert par tilbake i sokkeskuffa. Er det hull i en sokk, kastes begge. 

Tror verken jeg eller mannen har mistet en sokk på årevis. 

Anonymkode: e88ab...c75

Skrevet

Jeg har aldri skjønt meg på de som mister så utrolig mye sokker i vask. Har aldri mistet noen, jeg! Men saken er den at jeg kjører kadaverdisiplin på å pare sokkene overalt. Tar jeg av meg et par, så vrenger jeg dem sammen i et par så de sitter fast i hverandre. Sånn ligger de i skittentøyskurven også. Så setter jeg meg på kne foran vaskemaskinen og løsner dem fra hverandre igjen og legger BEGGE TO inn i vaskemaskinen, med 100% sikkerhet. 

Når de kommer ut igjen våte, henger jeg dem opp til tørk parvis, ved siden av sin rette partner. Når de tas av tørkestativet, parer jeg dem sammen så de henger sammen som riktig par, før de legges i skuffen. Ingen løse eller ensomme søkker noe sted, hverken i skuffene, skittentøyet, i maskinen eller på tørkestativet.

Jeg har bare ett barn, og han har lært å brette sammen sokkene i et par når de tas av føttene, umiddelbart. Så alle sokker fra tenåringsrommet, kommer ut i par, de også.

Aldri en sokk som har kommet ut alene av vaskemaskinen her. Men man må jo ha littt styr på dem før de legges inn der også. Tar man bare en hel haug med usortert tøy og måker inn i maskinen, kan det jo selvfølgelig følge med en løsreven ensom sokk her og der hos folk. Det gjør ikke jeg. Jeg rister ut et og et plagg og legger det inn i maskinen. Derfor følger ingen uplanlagte småting med.

Skrevet
3 timer siden, _popcorn_ skrev:

Synes denne er bedre :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Jeg har aldri skjønt meg på de som mister så utrolig mye sokker i vask. Har aldri mistet noen, jeg! Men saken er den at jeg kjører kadaverdisiplin på å pare sokkene overalt. Tar jeg av meg et par, så vrenger jeg dem sammen i et par så de sitter fast i hverandre. Sånn ligger de i skittentøyskurven også. Så setter jeg meg på kne foran vaskemaskinen og løsner dem fra hverandre igjen og legger BEGGE TO inn i vaskemaskinen, med 100% sikkerhet. 

Når de kommer ut igjen våte, henger jeg dem opp til tørk parvis, ved siden av sin rette partner. Når de tas av tørkestativet, parer jeg dem sammen så de henger sammen som riktig par, før de legges i skuffen. Ingen løse eller ensomme søkker noe sted, hverken i skuffene, skittentøyet, i maskinen eller på tørkestativet.

Jeg har bare ett barn, og han har lært å brette sammen sokkene i et par når de tas av føttene, umiddelbart. Så alle sokker fra tenåringsrommet, kommer ut i par, de også.

Aldri en sokk som har kommet ut alene av vaskemaskinen her. Men man må jo ha littt styr på dem før de legges inn der også. Tar man bare en hel haug med usortert tøy og måker inn i maskinen, kan det jo selvfølgelig følge med en løsreven ensom sokk her og der hos folk. Det gjør ikke jeg. Jeg rister ut et og et plagg og legger det inn i maskinen. Derfor følger ingen uplanlagte småting med.

Ok. Ikke jeg heller inntil det skjedde meg også. Det som er er at jeg har sjekket alle steder som går ann å sjekke og at sjokkene skal forsvinne på den måten går ikke. 

Hvis sokker har manglet etter vask så er de noen ganger inni en annen sokk eller et annet lurt sted men denne måneden her har jeg kjøpt meg 10 par sokker og var bare fem av de parene med sokker igjen. Jeg har styr på dem også så hvor de er... Hm... det må være noen som går inn og tar sokker. Det finnes ingen annen forklaring. Så bra at du har styr på sokkene dine da! :tommelsmil:

AnonymBruker
Skrevet

Øverst skrev jeg det var tre sokker men det er fem. Skrivefeil.  Jeg må jo si i rettferdighetens navn at noen dukker opp etterhvert men ikke på langt nær alle. Mener selv at jeg er veldig nøye med de når de taes av og sånt. Derfor skjønner jeg ikke det.... Jeg forstår at den kan ligge inni vaskemaskina og inni sengetøy og alt... alt det vet jeg om. Og hvis jeg finner de dukker sokkene opp på rare steder jeg vet jeg ikke har lagt de!! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg putter alltid sokker i vaskeposer, da finner vi igjen alle sokker, og alle i familien får sine egne sokker 😁

Anonymkode: 8749e...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags vaskemiddel bruker du? Hvis du ved uhell har helt oppi redbull, har sokkene da altså fått vinger og flydd inn i evigheten. De sokkene ser du ikke igjen.

Anonymkode: 18677...05b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brett brukte sokker i hverandre når du legger dem til vask. Pass alltid på at begge blir lagt inn. Mister aldri sokker mer på den måten. 

Anonymkode: 6a414...35d

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det egentlig ikke bare er sokkene dine som forsvinner på denne måten? 

Godt mulig at andre klær, håndkle og så videre også forsvinner sporløst. Men den eneste grunnen til at du legger merke til sokkene, er at det finnes TO av dem - og bare en av dem forsvinner av gangen...       

:cowboy:

Anonymkode: 550e0...445

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...