AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Hvor mye tøyser og tuller du med barna og hvordan? Jeg kjenner noen som nesten aldri gjør det, er det ikke viktig for å utvikle humor og ikke være dønn alvorlig hele tiden? Anonymkode: a925b...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Som du sikkert vet, så er mennesker forskjellig, og de har forskjellig humor. Selv om du ikke synes de er så morsomme, så kan de fortsatt ha humor som de lærer barna sine. Anonymkode: 0397c...1bf 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Alle har jo en form for humor, den er kanskje ikke den samme som din og det trenger den heller ikke være. Og hvor mye vet du egentlig om hva andre mennesker gjør hjemme hos seg selv? At de (etter din mening) er alvorlige når du ser dem sier lite om hvordan de er eller. Synes generelt folk skulle mene litt mindre om andre mennesker. Anonymkode: b588b...23c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har jo en form for humor, den er kanskje ikke den samme som din og det trenger den heller ikke være. Og hvor mye vet du egentlig om hva andre mennesker gjør hjemme hos seg selv? At de (etter din mening) er alvorlige når du ser dem sier lite om hvordan de er eller. Synes generelt folk skulle mene litt mindre om andre mennesker. Anonymkode: b588b...23c 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som du sikkert vet, så er mennesker forskjellig, og de har forskjellig humor. Selv om du ikke synes de er så morsomme, så kan de fortsatt ha humor som de lærer barna sine. Anonymkode: 0397c...1bf Jeg har vært flere uker på ferie hos disse over flere år, barna ler og tøyser så og si aldri. Hvorfor må dere angripe med en gang noen setter spørsmålstegn ved noe eller undrer seg? Og jeg spør også om hvordan dere andre tøyser og tuller med barna deres? Ler de mye gjennom dagen? Anonymkode: a925b...e7b 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært flere uker på ferie hos disse over flere år, barna ler og tøyser så og si aldri. Hvorfor må dere angripe med en gang noen setter spørsmålstegn ved noe eller undrer seg? Og jeg spør også om hvordan dere andre tøyser og tuller med barna deres? Ler de mye gjennom dagen? Anonymkode: a925b...e7b Kjenner en hel søskenflokk som aldri ler og som blir sure hvis noen tøyser feks i pausene på treninger osv. De er generelt veldig sure. Mora er helt lik. Var en del med henne før, hun har null humor!! Syns det er trist.. Jeg tøyser og tuller mye med ungene mine, syns de har en fantastisk humor! Vi ler til vi griner flere ganger daglig❤️ Anonymkode: 32967...3a8 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Veldig mye. De lærer så mye lettere når man tøyser kunnskapen inn. De blir også mindre selvhøytidelige og selvfølgelig gladere av å oppdras med humor. Anonymkode: 9a41c...890 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Vi fjaser mye med ungene, det er viktig at de lærer seg ironi og selvUhøytidelighet tidlig. Jeg kjenner også familier totalt blottet for (vår form for) humor. Jeg har til og med fått kommentarer fra andre mødre når jeg har fjaset litt med ungene. Kommentarer som har gitt en sterk indikasjon på at den form for humor eksisterer ikke i hjemmet deres. De har sikkert andre ting de fokuserer på, som vi ikke har Anonymkode: 58d71...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mye. De lærer så mye lettere når man tøyser kunnskapen inn. De blir også mindre selvhøytidelige og selvfølgelig gladere av å oppdras med humor. Anonymkode: 9a41c...890 Jaaaa!!! Dette er helt sant! Bruker det på jobben min (barnehage) og når jeg hjelper ungene med lekser. De lærer mer av meg enn læreren sin som prøver å kjefte kunnskapen inn... Anonymkode: 32967...3a8 2
kisskissbangbang Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 Tøyser og tuller hele tida. Vokste opp med en veldig morsom mamma, og med mye tull og tøys og latter i hjemmet. Det faller meg helt naturlig å videreføre det. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 21 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Tøyser og tuller hele tida. Vokste opp med en veldig morsom mamma, og med mye tull og tøys og latter i hjemmet. Det faller meg helt naturlig å videreføre det. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en hel søskenflokk som aldri ler og som blir sure hvis noen tøyser feks i pausene på treninger osv. De er generelt veldig sure. Mora er helt lik. Var en del med henne før, hun har null humor!! Syns det er trist.. Jeg tøyser og tuller mye med ungene mine, syns de har en fantastisk humor! Vi ler til vi griner flere ganger daglig❤️ Anonymkode: 32967...3a8 Så herlig❤ Hvordan og med hva tøyser dere?😊 Anonymkode: a925b...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Tuller mye med barna våre 😊 vil at de skal tåle å bli tulla med (ikke av). Vi tuller ikke med hvordan folk ser ut og folk som har utfordringer. Vi øver litt på å avslutte mens leken er god, feks kan vi tulle med bæsj, tiss, promp, men når vi setter oss til bords er vi ferdige med å tulle. Anonymkode: 5310a...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Tidvis altfor mye. Det er nå kun den yngste som kan få litt bekymret utrykk når jeg ler så tårene triller. Tøyser fysisk med lekesloss, kiling, kyroe på gulvet med litt for mange ridende på ryggen.. Dette er pappaen best på. Også tøyser vi litt støtt og stadig, tilpasset alder. Til den yngste kan vi lese bok og si ting som at kua sier mjau (når ungen er gammel nok til å le og rette på mamma som tydeligvis er gal), er de litt eldre kan vi true med å ha såpe på tannkosten eller ta frem dokosten og si "Nå skal vi pusse tenner", fire og seksåringen synes det var hysterisk morsomt at pappa i går blandet seg i matlaging og krydret maten med spiker. Boksen var lukket men han brukte den som pepperbøsse og jeg ble "sjokkert" og leita og leita i sausen etter spiker, så jeg ble så inderlig lurt, gitt. Og de lo. Har vokst opp slik. Anonymkode: d63da...c7f 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidvis altfor mye. Det er nå kun den yngste som kan få litt bekymret utrykk når jeg ler så tårene triller. Tøyser fysisk med lekesloss, kiling, kyroe på gulvet med litt for mange ridende på ryggen.. Dette er pappaen best på. Også tøyser vi litt støtt og stadig, tilpasset alder. Til den yngste kan vi lese bok og si ting som at kua sier mjau (når ungen er gammel nok til å le og rette på mamma som tydeligvis er gal), er de litt eldre kan vi true med å ha såpe på tannkosten eller ta frem dokosten og si "Nå skal vi pusse tenner", fire og seksåringen synes det var hysterisk morsomt at pappa i går blandet seg i matlaging og krydret maten med spiker. Boksen var lukket men han brukte den som pepperbøsse og jeg ble "sjokkert" og leita og leita i sausen etter spiker, så jeg ble så inderlig lurt, gitt. Og de lo. Har vokst opp slik. Anonymkode: d63da...c7f 😂😂😂 Anonymkode: a925b...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så herlig❤ Hvordan og med hva tøyser dere?😊 Anonymkode: a925b...e7b Det er så vanskelig å forklare. Men bare et eksempel. Har en gutt godt inn i puberteten og en på vei. Vi har tullet så mye om det at det er ingenting som er farlig å snakke om lenger. Skjønte jo det når 11-åringen stolt kom og viste et hår under armen sin her en dag😅 (ja, det er bare 1 hår). De spør om sex, stemmeskifte, prevensjon, hår på tissen, ALT, uten å være flau. De tør ikke snakke med far om det (vi er skilt). 11-åringen lurte på hvorfor man må bruke kondom, er det ikke bare til å ikke ha sex hvis man ikke vil bli gravid da? Så måtte jo fortelle at man må jo øve (iallfall når man skal få så herlige unger som jeg har!!) og det er så gøy at man vil gjøre det MYE (og det kom han til å skjønne hvorfor når han er gammel nok til å øve), og skal man få babyer hver gang man gjør det kom huset til å bli fult av unger. Han sa til slutt at han skal huske det når han øver for han skal iallfall ikke ha huset fullt av unger😂 De eldste vet dette med sykdommer og slikt også. Når jeg hjelper med lekser kan jeg late som jeg er grusomt oppgitt, av og til tar jeg matteboka og kaster i søppelet og går. De vet jeg tuller, men de skjønner jeg også blir oppgitt over matteleksa og føler seg litt mer forstått. Jeg henter jo boka og setter meg, men ungen er litt mer motivert. Aner ikke hvorfor det virker, men det gjør det. Skjønner de ikke første gang jeg forklarer hvordan de skal gjøre ting ler de alltid av ansiktsuttrykket mitt (har visst mange morsomme ansiktsuttrykk) før jeg forklarer igjen og igjen OG IGJEN med forskjellige ansiktsuttrykk og forskjellige måter å uttrykke min «oppgitthet» på og til slutt får de et lite eureka-øyeblikk og de skjønner hele greia (mistenker at de later som de ikke skjønner det for de syns dette er forferdelig morsomt). Det er som sagt litt vanskelig å forklare, men husk at dette fungerer på mine unger, de vet jeg er verdens mest tolmodige person og de kan spørre meg tusen ganger uten at de føler seg dum fordi de ikke skjønner etter at jeg har forklart mange ganger. Det kan være andre barn kan føle at de er kjempedumme hvis foreldrene plutselig tar matteboka og kaster den i søppelet og går hvis dere skjønner... Da de var små fikk de bestemme hvor de fikk ha skoa på feks, kunne gå ut av døra med sko på hendene og buksa på hodet i de mest ekstreme tilfellene. De skulle teste grenser, jeg skulle vise at det er da ikke meg det går ut over når de ikke ville ha Klær på rett plass. Tar ikke lang tid for de å skjønne at man faktisk må ha sko på beina for å ikke bli våt og fryse. Jeg har alltid hatt god tid mens de var små, er jo ikke alle som har det. Alt kommer naturlig her i huset, har liksom bare blitt sånn. Vi kan være alvorlige også, men det er mest humor, latter og glede, selv med ungdommer i hus❤️ Anonymkode: 32967...3a8 10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidvis altfor mye. Det er nå kun den yngste som kan få litt bekymret utrykk når jeg ler så tårene triller. Tøyser fysisk med lekesloss, kiling, kyroe på gulvet med litt for mange ridende på ryggen.. Dette er pappaen best på. Også tøyser vi litt støtt og stadig, tilpasset alder. Til den yngste kan vi lese bok og si ting som at kua sier mjau (når ungen er gammel nok til å le og rette på mamma som tydeligvis er gal), er de litt eldre kan vi true med å ha såpe på tannkosten eller ta frem dokosten og si "Nå skal vi pusse tenner", fire og seksåringen synes det var hysterisk morsomt at pappa i går blandet seg i matlaging og krydret maten med spiker. Boksen var lukket men han brukte den som pepperbøsse og jeg ble "sjokkert" og leita og leita i sausen etter spiker, så jeg ble så inderlig lurt, gitt. Og de lo. Har vokst opp slik. Anonymkode: d63da...c7f Hahahaha jeg fann frem dokosten en gang et av barna hadde glemt tannbørsten hos en kompis etter overnatting. Skulle sett ansiktsuttrykket😂 Anonymkode: 32967...3a8 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 Ja! Mye! Vokst opp med to foreldre uten selvironi, der man ikke kan tøyse uten å få et «hva mener du med det?» tilbake. Så kjedelig. Så her kjører vi på med mye tull og tøys. Og nå har 3-åringen begynt å dra (ganske gode) vitser på vår bekostning mens han ler seg skakk. Det er kjempegøy! 😅 Anonymkode: 0a318...2a7 4
Pia Sofia Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 Vi har alltid tullet masse. En nabo, som er mammaen til en av min sønns beste kompiser, har sagt at de ikke tuller hjemme, og føler det er litt trist. Men hun er ikke typen til det, er mye bekymret for alt. Likevel er sønnen hennes helt på nett med min når det kommer til humor, han er en av de morsomste min sønn vet. Så det eneste som er forskjellen sånn sett er at min sønn er gladere og vi har et bedre forhold oss i mellom. Hvilket er himmelvid forskjell, men ikke direkte på humoren. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #19 Skrevet 31. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tidvis altfor mye. Det er nå kun den yngste som kan få litt bekymret utrykk når jeg ler så tårene triller. Tøyser fysisk med lekesloss, kiling, kyroe på gulvet med litt for mange ridende på ryggen.. Dette er pappaen best på. Også tøyser vi litt støtt og stadig, tilpasset alder. Til den yngste kan vi lese bok og si ting som at kua sier mjau (når ungen er gammel nok til å le og rette på mamma som tydeligvis er gal), er de litt eldre kan vi true med å ha såpe på tannkosten eller ta frem dokosten og si "Nå skal vi pusse tenner", fire og seksåringen synes det var hysterisk morsomt at pappa i går blandet seg i matlaging og krydret maten med spiker. Boksen var lukket men han brukte den som pepperbøsse og jeg ble "sjokkert" og leita og leita i sausen etter spiker, så jeg ble så inderlig lurt, gitt. Og de lo. Har vokst opp slik. Anonymkode: d63da...c7f What denne humoren har ikke jeg😆 hadde ikke ledd av noe av dette. Anonymkode: 6234e...0ed 2
Tatja Skrevet 31. juli 2019 #20 Skrevet 31. juli 2019 Lekeslåss mye med 12-åringen min. Hun elsker det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå