Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Del Skrevet 9. mai 2005 hva gjør dere for at barna deres skal bli miljøvennlige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #2 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi panter flasker og gjennvinner glass og metallemballasje. Og har papirsortering. Ellers absolutt ikkeno....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. mai 2005 #3 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi samler alt glass, papir, plast, melkekartonger og hermetikkdåser til gjenvinning. Barna går og leverer glass og flasker i kontaineren. Vi kaster aldri papir ute (godteri, is), men putter det i lommen og tar det med hjem. Klær går til gjenbruk. Flasker pantes. Vi har et lite fjærestykke nært huset og vi tar plastpose med og plukker søppel når vi går tur der. Tar med hjem søppel etter grilling. Vi slår lyset av i rom som ikke er i bruk. Papir med print på den ene siden brukes som tegneark. Jeg tror at vi har ganske miljøbevisste barn, som også har lært endel på skolen om f.eks viktigheten av regnskogen, ozonlaget o.s.v. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 9. mai 2005 #4 Del Skrevet 9. mai 2005 Barnet mitt er bare to år, så foreløpig er det bare jeg som bekymrer meg for miljøet, men jeg har inntrykk av at barna ofte er de flinkeste til å være miljøvennlige, hvis de lærer litt om hvorfor det er viktig. Jeg hørte om at de for noen måneder siden hadde oppfordret barn som så på morgen-barnetv på lørdag om å gå rundt hjemme og slå av unødvendige lys og andre ting som trekker strøm, og det private strømforbruket i Norge hadde gått ned med 5% på en halvtime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. mai 2005 #5 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg må bare korrigere meg selv litt. Barna mine er ikke mer miljøvennlige enn at de gjerne vil at vi starter bilen for å kjøre dem hit og dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå