AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Hei! Bare nysgjerrig på når dette er vanlig. Har en som snart begynner i 3 klasse, ikke fått telefon eller klokke enda. Anonymkode: 0b5b2...f7b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Hun får det nå, og hun skal begynne i 3.klasse. 8,5 år, og skal begynne å gå mer alene hjem fra skolen. Har hatt full plass på sfo fram til sommerferien, så har ikke sett behovet for telefon. Anonymkode: 01e9f...edf
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Vurderer det når de blir tenåringer. De er 9 og 11 og har hverken mobil eller mobilklokke. (Hvis det skjer noe mens vi er på jobb, så er avtalen at de kontakter en av de voksne i nabolaget.) Anonymkode: 63955...9d9 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vurderer det når de blir tenåringer. De er 9 og 11 og har hverken mobil eller mobilklokke. (Hvis det skjer noe mens vi er på jobb, så er avtalen at de kontakter en av de voksne i nabolaget.) Anonymkode: 63955...9d9 Stakkars barn.....de må da vel føle seg ganske utenfor?? Er jo vanlig nå i dag at iallfall 9-åringer har telefon. Anonymkode: 9c0d6...cce 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars barn.....de må da vel føle seg ganske utenfor?? Er jo vanlig nå i dag at iallfall 9-åringer har telefon. Anonymkode: 9c0d6...cce Du trenger ikke å synes synd på de, de klarer seg aldeles utmerket uten telefon og uten å føle seg utenfor. De som er utenfor (på vår skole) er de som sitter apatiske med hodet ned i telefonen, mens de andre er ute i naturen etc. Anonymkode: 63955...9d9 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når får dere barn mobiltlf eller smartklokke? Hei! Bare nysgjerrig på når dette er vanlig. Har en som snart begynner i 3 klasse, ikke fått telefon eller klokke enda. Anonymkode: 0b5b2...f7b Hei Nå hadde du flaks. Det er vell ikke mange barn som sklivel hær på KG. Jei el tle år å fikk minn fyrste mobil till toårsdagen Anonymkode: 6f794...6b7
Kverrulanten Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Min fikk klokke til 6 årsdagen. Han blir møtt av oldemoren på busstoppet så vi synes det var greit at de kunne nå hverandre.
Arkana Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 Eldste fikk da han begynte i tredje klasse. Fram til da hadde vi en "husmobil" som var tilgjengelig hjemme så han kunne ringe oss når han var alene hjemme. Mellomste fikk da han begynte i andre klasse. Fram til nå uten abonnement og kun brukt til spilling, men han skal få abonnement nå. Begge har avlagte mobiler etter meg eller mannen, så hverken noe nytt eller dyrt.
atropos Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 Min fikk SIM-kort til mobilen han har brukt til tidal/lydbøker til nå. Han begynner på skolen til høsten. Grunnen til at han fikk simkort er at han skal ta taxi frem og tilbake fra skolen uten at vi er hjemme når han drar og kommer hjem. Da er det greit å nå hverandre. Tenkte på klokke og, men siden han allerede bruker en mobil og kunne navigere på den, var det greit å bare kjøpe SIM-kort til den.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 Fikk i julegave i 3 klasse. Vil si omtrent halvparten av klassen av mobil. Sikkert flere som får i sommerferien. Det som er fint, er at de nå kan selv kan ta kontakt med hverandre og avtale å treffes. Anonymkode: 6b190...82c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Takk for svar. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er litt hønemor mtp skoleveien, barnet har en tendens til å glemme seg bort, surre bort tiden på å kikke på mark, blomster, maur. Så vi har fulgt barnet gjennom 1 og 2 klasse. Men tredje blir dette vanskelig pga arbeidstider. Tenker at en sånn klokke kan hjelpe med å følge litt med.. Anonymkode: 0b5b2...f7b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Her har de hatt iPad så de har kunnet FaceTime oss ved behov når de er hjemme alene, og så fått mobil med SIM-kort til 10-årsdagen. Anonymkode: 7f475...59f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk i julegave i 3 klasse. Vil si omtrent halvparten av klassen av mobil. Sikkert flere som får i sommerferien. Det som er fint, er at de nå kan selv kan ta kontakt med hverandre og avtale å treffes. Anonymkode: 6b190...82c Og de kan ta bilder. De kan ta bilder i dusjen på skolen. De kan sende meldinger hvor de mobber andre, er det ikke fint? Anonymkode: bee33...b3e 1
Applehead Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 Eldste fikk til 9 årsdag og mellomste til 8 årsdagen. Vurderer nå å kjøpe til 6 åringen. Med begrensinger selvfølgelig.
Kanutte Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 De fikk til jul i 3. trinn. Da begynte de å gå hjem alene fra AKS og det var greit at de kunne komme i kontakt med oss. Telefonen lå fast hjemme og var ikke med på skolen. Det var først da de begynte å pendle med kollektivt til skolen på 6.-7. trinn at de tok med mobilen på skolen fordi de hadde billetten sin på den og det er greit at de har mulighet til å ringe når de farter rundt i Oslo på egen hånd.
Sinte-my Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 Her fikk førsteklassingen til jula som var. Vi bor fem minutt unna skolen, og han ytret ønske om å gå til/fra skolen selv. Han farter også endel på besøk til venner etter skolen. Veldig greit med mobilklokke! Om han glemmer å gi beskjed om hvor han er finner jeg ham på kartet i appen. Vanlig mobiltelefon var uaktuelt, da han er for liten. Men klokke er veldig greit! Han kan ikke sende SMS til noen andre enn meg, og kan kun ringe til kontaktene jeg har lagt til i appen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 Min begynner i 3. nå og både hn og de nærmeste vennene har fått egne telefoner denne sommeren. Det henger sammen med at de nå er blitt et hakk mere selvstendige og beveger seg lengere på egen hånd. Mitt barn fikk en avlagt iPhone 4 som viste seg å kun kunne brukes til å ringe, sende sms og ta bilder med. Absolutt ingen apper virker lengere og den kan heller ikke oppdateres. Det var egentlig bra, men batteriet var også dårlig, så ny usmart mobil står på lista. Anonymkode: 19057...307
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #18 Skrevet 31. juli 2019 Min 6-snart 7–åring har fått smartklokke nå i sommer, fordi han gjerne vil gjøre ting på egen hånd samtidig som han er litt surrete. Det har vært gull verdt på campingferie, da kan han være på lekeplassen og få nye venner samtidig med at vi kan finne ham igjen når det er lunsj/middag/leggetid e.l. Jeg synes det er fint å kunne gi ham den friheten som han gjerne vil ha samtidig som vi kan holde kontakten. Tror det blir fint hjemme også, for han vil gjerne gå hjem fra sfo alene men har en tendens til å glemme tiden og havne på en lekeplass (ikke noe galt med det så lenge jeg kan få tak i ham). Anonymkode: 8a915...8da
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #19 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, Sinte-my skrev: Her fikk førsteklassingen til jula som var. Vi bor fem minutt unna skolen, og han ytret ønske om å gå til/fra skolen selv. Han farter også endel på besøk til venner etter skolen. Veldig greit med mobilklokke! Om han glemmer å gi beskjed om hvor han er finner jeg ham på kartet i appen. Vanlig mobiltelefon var uaktuelt, da han er for liten. Men klokke er veldig greit! Han kan ikke sende SMS til noen andre enn meg, og kan kun ringe til kontaktene jeg har lagt til i appen. Hvilken klokke har dere kjøpt som kan sende SMS? ☺️ Anonymkode: 4f7cf...1b7
Sinte-my Skrevet 13. august 2019 #20 Skrevet 13. august 2019 På 1.8.2019 den 1.03, AnonymBruker skrev: Hvilken klokke har dere kjøpt som kan sende SMS? ☺️ Anonymkode: 4f7cf...1b7 Siste versjonen av Xplora-klokken dog kun meg han kan sende SMS til, ingen andre. Og det er igrunn veldig betryggende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå