Caca Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Hei, jeg skal starte nett- og samlingsbasert grunnskolelærer ved Usn nå i August, og lurer på om det er flere her som skal det samme?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Jeg starter på 2. året mitt i år. Så ikke helt det samme, men om du har noen spørsmål så kan jeg gjerne hjelpe😊 Anonymkode: 204d7...c1c 1
Caca Skrevet 31. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2019 Takk for svar. Setter stor pris på at jeg kan stille deg spørsmål. Hvordan syntes du studiet fungerer med tanke på at hovedtyngden er undervisning på nett? Har dere like mange samlinger andre året som første? Noen studietips til en fersk student?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 On 7/31/2019 at 10:25 PM, Caca said: Takk for svar. Setter stor pris på at jeg kan stille deg spørsmål. Hvordan syntes du studiet fungerer med tanke på at hovedtyngden er undervisning på nett? Har dere like mange samlinger andre året som første? Noen studietips til en fersk student? Det fungerer greit og handler mest om hvor mye du legger i det selv. Kjøper du alle bøkene og leser det som skal leses hver uke, samt leser godt til eksamen så har du alle muligheter for å gjøre det godt. Jeg jobbet veldig mye ved siden av studiet første året så fikk ikke lest alt pensum. Tok et skikkelig skippertak før eksamen og gjorde det helt greit. Vil si at den undervisningen som foregår på samling er minimal, der er det mest utenomsnakk og lange gruppesamtaler. Så samlingene har ikke vært noe høydepunkt for meg, selv om det har vært nyttig for å bli kjent med medstudenter. En god studiegruppe er godt å ha! Vi har én mindre samling i år. Mitt beste studietips er å fokusere på emneplanen for fagene dine. Det er kun denne som sier noe om hva som kommer på eksamen og hva du egentlig skal lære. Den er nyttig og verdt å gjøre seg godt kjent med! Anonymkode: 204d7...c1c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Tusen takk for et godt og utfyllende svar. Jeg ser frem til å starte på studiene og tar absolutt med meg dine gode tips. Bor du langt unna studiestedet? Jeg bor et stykke nord for Bergen og prøver å finne beste måten å komme meg på samlingene på. Anonymkode: 9b25c...7c1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk for et godt og utfyllende svar. Jeg ser frem til å starte på studiene og tar absolutt med meg dine gode tips. Bor du langt unna studiestedet? Jeg bor et stykke nord for Bergen og prøver å finne beste måten å komme meg på samlingene på. Anonymkode: 9b25c...7c1 Jeg bor litt utenfor Oslo så jeg kjører og bruker overnattingen på campus eller airbnb. Andre jeg kjenner fra dine trakter kjører til samling vet jeg, men det kommer vel mest an på om du syns det er greit med noen timer i bil eller om du vil fly til Oslo og så ta tog eller buss til Notodden. Dersom du kjører har du jo mer frihet til å kjøre rundt når du er på samling. Jeg synes det er greit å ha bilen når jeg er der, men skjønner jo at det ikke er mulig for alle. Anonymkode: 204d7...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå