AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Da snakker jeg ikke om penger. Han betaler hverken barnebidrag eller kjøper gaver til barnet vårt. Forventer ingenting når det gjelder den delen heller. Det derimot jeg forventet i alle år er at han skulle gi mer oppmerksomhet til vårt barn. Nå er vi i ganske spesiell situasjon, da han bor i utlandet. Men, han har mer en god nok råd til å reise rundt å feriere både alene og med damer. Men å komme på besøk til barnet vårt har han hverken tid eller økonomi til. Man kan alltid holde kontakt både på FaceTime og telefon også. Det jeg vil frem til er at han tar kontakt to ganger i året.. bursdag og til jul og da er det snakk om en sms. Når vi reiser på ferie ned til stedet han bor i, vil han plutselig ha kontakt og er opptatt med å være far..aldri ellers. Problemet er at jeg føler jeg forvirrer ungen når pappa plutselig er tilstede mens vi er på ferie, men resten av året er pappa borte. Nå er barnet vårt 10 år og begynner å forstå mye mer og jeg vet at hn er oppgitt over sin egen far. Kutte han ut eller la han forvirre barnet vårt på den måten? Barnet vårt rekker ikke å bli kjent med sin egen far på de få dagene og må gjennom samme bli-kjent prosess hvert år når vi drar på ferie dit.. Anonymkode: c4fe9...2c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Det er vel bedre for barnet å få en stefar som er der for han Anonymkode: 719a5...c83 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er barnet vårt 10 år og begynner å forstå mye mer og jeg vet at hn er oppgitt over sin egen far. Mer enn kun oppgitt tenker jeg. Det må være veldig sårt og vondt for barnet å forstå at far ikke bryr seg om han. Anonymkode: 719a5...c83 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer enn kun oppgitt tenker jeg. Det må være veldig sårt og vondt for barnet å forstå at far ikke bryr seg om han. Anonymkode: 719a5...c83 Du skulle bare vist hvor vondt det er å se barnet mitt med våte øyne når hn prater om pappaen sin.. Derfor vet jeg ikke hva som er lurest.. feriepappa som ikke bryr seg ellers.. eller ingen pappa. Anonymkode: c4fe9...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 Hvorfor er dere på ferie til landet faren bor i så ofte? Jeg tror jeg ville lagt ferien til et annet sted i et par år og sett an farens - og barnets - reaksjon. Barnet er uansett så stort at du kan og bør snakke med det, hjelpe til å forstå at det ikke er barnets feil at faren er som han er og at dessverre er det ikke alle voksne som klarer/evner å være gode foreldre. Anonymkode: 0bac9...7a0 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Du må feriere AKKURAT der faren bor? Type «eeeelsker» å være på ferie i Tyrkia.. Flaut Anonymkode: 3c135...57d 1
Vera Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor dere må feriere akkurat der? 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må feriere AKKURAT der faren bor? Type «eeeelsker» å være på ferie i Tyrkia.. Flaut Anonymkode: 3c135...57d Vi ferierer i dette landet fordi jeg selv er halvt herifra og har bodd her i mange år før. Vi har familie her og veldig god kontakt med resten av barnets familie, spesielt besteforeldrene. Så nei, det var ikke en ferieflørt for mange år siden. Det er forresten et europeisk land, hvis det har noe å si.. Syntes det er dumt at folk skal dømme sånn her Anonymkode: c4fe9...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ferierer i dette landet fordi jeg selv er halvt herifra og har bodd her i mange år før. Vi har familie her og veldig god kontakt med resten av barnets familie, spesielt besteforeldrene. Så nei, det var ikke en ferieflørt for mange år siden. Det er forresten et europeisk land, hvis det har noe å si.. Syntes det er dumt at folk skal dømme sånn her Anonymkode: c4fe9...2c5 Tyrkia ligger i Europa, ja. Nei nei, slettes ikke en ferieflørt. Ikke i det hele tatt. Det var meget alvorlig? Som i, dere hadde bodd sammen i mer enn to år, hadde budsjett sammen, dro på besøk og aktiviteter sammen? Anonymkode: 492e1...698
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tyrkia ligger i Europa, ja. Nei nei, slettes ikke en ferieflørt. Ikke i det hele tatt. Det var meget alvorlig? Som i, dere hadde bodd sammen i mer enn to år, hadde budsjett sammen, dro på besøk og aktiviteter sammen? Anonymkode: 492e1...698 Var meg og min manns forhold en ferieflørt fordi vi ikke hadde gjort noen av de tingene du ramser opp? Aktiviteter gjorde vi sammen, men ellers sparte vi felles økonomi, felles bolig, felles besøk til etter vi planla å få barn sammen og jeg ble gravid. Anonymkode: 6111c...0be
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tyrkia ligger i Europa, ja. Nei nei, slettes ikke en ferieflørt. Ikke i det hele tatt. Det var meget alvorlig? Som i, dere hadde bodd sammen i mer enn to år, hadde budsjett sammen, dro på besøk og aktiviteter sammen? Anonymkode: 492e1...698 Hva er greia med å dømme så mye? Jesus. Tyrkia er det ikke. Var heller ikke ferieflørt da jeg bodde der med foreldrene mine. Jeg er halvt derifra og har bodd der i mange år før jeg og han ble sammen. Har både gått i barnehage, barneskole og ungdomsskole i det landet. Jeg nevnte heller ikke at det var alvorlig, heller barneforhold da vi begge var unge. Så skjedde det som ikke skulle skje. Fikk aldri svar på spørsmålet mitt..ser ikke ut som jeg får det heller, da enkelte heller ønsker å dømme uten å kjenner situasjonen. Jeg har jo ikke skrevet halvparten av situasjonen i tråden en gang. Anonymkode: c4fe9...2c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 6 timer siden, Vera skrev: Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor dere må feriere akkurat der? Vi ferier i dette landet da jeg er halvt herifra Anonymkode: c4fe9...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå