Gå til innhold

Fullpumpere. Hvor mye melk drikker ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som gir morsmelk via flaske.

Hvor mange ml tar deres barn og hvor ofte? Eller ca hvor mye per døgn? Og hvor mange mnd er barnet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Fullammet fra fødsel til 4 mnd, fullpumping fra han var 4-6 mnd. Så gikk det over på kombinasjon av fast føde og mm. (Han nekter og har alltid nekter mme..) hadde han akseptert mme hadde jeg gitt dette hovedsakelig, Evt spedd på med mm utfra det jeg hadde kapasitet til å pumpe den dagen  . Helpumping (hvertfall over lang tid..)er tidskrevende, og til tider utmattende. Det fordrer at du har en mann som stiller opp, og kanskje helst at det ikke er søsken. 

jeg klarte å holde tritt med det som var hans behov.. det er en beregning på det, antall kilo og så Ml ut fra d. Veier babyen 7 kg så er det 700 Ml daglig , men du bør pumpe så du har et lager og gi hva som er babyens behov mtp hva h*n ønsker. 

Hvis du har for lite kan du blande oppi litt mme i mm. 

Jeg har forståelse for at folk med for tidlig fødte pumper da det er indikasjon på at mm er best her, hvertfall i starten.. men utover det så vil jeg personlig ikke anbefale d. 

Anonymkode: 2d180...a82

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullammet fra fødsel til 4 mnd, fullpumping fra han var 4-6 mnd. Så gikk det over på kombinasjon av fast føde og mm. (Han nekter og har alltid nekter mme..) hadde han akseptert mme hadde jeg gitt dette hovedsakelig, Evt spedd på med mm utfra det jeg hadde kapasitet til å pumpe den dagen  . Helpumping (hvertfall over lang tid..)er tidskrevende, og til tider utmattende. Det fordrer at du har en mann som stiller opp, og kanskje helst at det ikke er søsken. 

jeg klarte å holde tritt med det som var hans behov.. det er en beregning på det, antall kilo og så Ml ut fra d. Veier babyen 7 kg så er det 700 Ml daglig , men du bør pumpe så du har et lager og gi hva som er babyens behov mtp hva h*n ønsker. 

Hvis du har for lite kan du blande oppi litt mme i mm. 

Jeg har forståelse for at folk med for tidlig fødte pumper da det er indikasjon på at mm er best her, hvertfall i starten.. men utover det så vil jeg personlig ikke anbefale d. 

Anonymkode: 2d180...a

Takk for svar

Flott å høre at du pumpet videre for barnet, mm er jo best. Det står stor respekt til pumping:)

Jeg har fullpumpet i snart 3 mnd og skal definitivt fortsette med det:) Har veldig mye melk så trenger ikke å pumpe så ofte. Ja jeg har lagret en del i frysen også.

Men lurte egentlig bare på hvor mye melk deres barn sikra drikker, ikke utifra utregning på nettet, men utifra deres egne erfaringer:) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullpumpet i 8 måneder, fikk ut helt jevnt 650 mm hver dag. Barnet drakk mindre enn det i starten og mer etterhvert, så etterhvert brukte vi av overskuddet fra starten som var lagt i fryseren. De siste to månedene måtte vi supplementere med en eller to flasker med mme hver dag. 

Anonymkode: aaf7f...08f

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fullpumpet i 8 måneder, fikk ut helt jevnt 650 mm hver dag. Barnet drakk mindre enn det i starten og mer etterhvert, så etterhvert brukte vi av overskuddet fra starten som var lagt i fryseren. De siste to månedene måtte vi supplementere med en eller to flasker med mme hver dag. 

Hvor mange ganger pumpet du for å få 650? Husker du ca hva ditt barn drakk i 3 mnd alder og 6 mnd alder?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, mamma96 skrev:

Hvor mange ganger pumpet du for å få 650? Husker du ca hva ditt barn drakk i 3 mnd alder og 6 mnd alder?

Pumpet seks ganger i døgnet. Barnet spiste omtrent 550 ved 3 mnd og 800 ved 6 mnd frem til vi begynte med fast føde i tillegg ved 6 mnd. Da gikk baby ned igjen litt på melk fordi grøt tok over en del. Vokste helt jevnt og fint hele veien. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pumpet seks ganger i døgnet. Barnet spiste omtrent 550 ved 3 mnd og 800 ved 6 mnd frem til vi begynte med fast føde i tillegg ved 6 mnd. Da gikk baby ned igjen litt på melk fordi grøt tok over en del. Vokste helt jevnt og fint hele veien. 

Aa okei:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør man dette i stedet for å amme? Høres slitsomt ut.. 

Anonymkode: 0de37...a03

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid babyen tar brystet.

Anonymkode: 1eda1...979

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter overgrep fra barndommen var det utrolig vanskelig å klare å akseptere psykisk å amme. Å pumpe og gi i flaske var på mange måter et mye lettere valg, selv om det var mer jobb.

Anonymkode: 43944...a44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødte veldig mye for tidlig, baby var for liten til å amme. Når baby var stor nok var den så godt vant med flaske.

• Liker 3
Skrevet

Jeg pumpet i 12 mnd! Hun drakk godt over 1 liter pr døgn. 

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, mamma96 said:

Ved 3 mnd var min innlagt og da ble han sondeernært med 13% av kroppsvekt i døgnet.

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg kunne ammet hadde jeg selvfølgelig spart meg alt bryet. For meg var dette ikke frivillig! Mitt barn tar ikke brystet og vi har prøvd veldig hard å få det til, med hjelp av jordmødre og leger.

Endret av mamma96
Stavefeil
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rucula skrev:

Jeg pumpet i 12 mnd! Hun drakk godt over 1 liter pr døgn. 

Wow så bra. Husker du hvor mye ved 3 mnd og hvor mye med 6 mnd?:) 

AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på dette =D flere med erfaringer?

Anonymkode: 41065...76a

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse facebook-grupper om temaet. Bare søk etter «Exclusively pumping mamas» 

Skrevet
10 timer siden, mamma96 skrev:

Wow så bra. Husker du hvor mye ved 3 mnd og hvor mye med 6 mnd?:) 

Nei husker ikke helt. Men hun drakk mye!  jeg tror det var en liter eller mer allerede ved 3-4 mnd også holdt det seg på det nivået.

Ved 3-4  mnd var ungen i snitt 2 kilo tyngre enn de jevnaldrende og rund som en badeball :)

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mye melk om morningen og absolutt ingenting på kvelden. Så ved å pumpe kunne jeg fordele utøver døgnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...