Gå til innhold

Jeg klarer ikke slanke meg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger hjelp her!

Har ennå 10 kg ekstra fra røykestopp og barnefødsel. Hadde stor tro på at jeg skulle amme kiloene av meg, men jeg har ikke mistet et gram. Gutten er nå blitt 1 år, så det at jeg skal miste vekt pga amming tror jeg at jeg må gi opp :-(

Jeg har forsøkt Grete Roede 3 ganger uten hell. Har kuttet ut hver gang. Har rett og slett ikke nok styrke til det. Har forsøkt alle Herbalife, Nutrilett, Fedon, CLA.

Trening? Hva er det?? Forsøkte og gå litt turer med lillegutt når jeg gikk hjemme... gikk en time om dagen og følte at det hjalp litt, men nå har jeg begynt og jobbe igjen og føler at tiden ikke strekker til. Og de 2 kg jeg gikk ned ved turgåing har jeg gått opp igjen!

Sitte i kø et par timer om dagen og jober 8-9 timer pr dag... da er det ikke mye igjen til trimming. Kan jo selvsagt gå en tur etter at lillegutt er lagt, men jeg kommer meg aldri i gang.

Hjelp meg a jenter.. kanskje det kan motivere meg at vi er flere i samme situasjon her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan sykle til jobb? Jeg sykler til jobb og jeg suser forbi alle som sitter i trafikkkork på vei inn til byen....

Skrevet

Jo takk, men det er over 3,5 mil så jeg tror kanskje det blir litt i overkant for meg.

Men ellers var forslaget veldig bra. Men da må jeg jo reise før soloppgang da, og tør ikke en gang tenke på når jeg kommer hjem igjen. :ler:

Skrevet

Jeg tror det eneste som hjelper, er å bestemme seg for at nå skal du komme i gang.

F.eks kan du begynne med å sykle en liten tur på kveldene, eller ta sit-ups foran tv'n, og slutte å kjøpe den aller mest usunne maten, og heller knaske gulerøtter og sånt når du har lyst på noe smått :)

Og hvis du i ti-tida på kvelden oppdager at du har glemt å trene den dagen, er det bare å hive på seg jakken og ta en liten tur, istedet for å regne dagen som tapt, det tar bare tjue minutter å sykle seg en tur, og du kommer til å være glad for at du kom deg ut en tur når de tjue minuttene er over, det kan jeg love :)

Slutt å utsette ting til i morra, for da får du det aldri gjort.

Skrevet

Kjøp deg en trimsykkel. Får brukte greie på qxl, finn.no f.eks.

Plasser den i stua og sykle mens du ser favorittprogrammet eller nyhetene f.eks. Da går tia fort :) Og du får trent.

Glem pulver, all slanking sitter til syvende og sist i hodet og hva man gjør. Lån boka til dr. Phil på biblioteket eller kjøp den. Mannen har endel gode poeng som treffer godt og får seg til å tenke over ting og situasjoner.

Da blir man kanskje litt mer bevisst og det er lettere å lykkes med et opplegg også. Syns jeg ihvertfall.

Ellers er det en slankegjeng her inne som du sikkert kan få være med i.

Eller se innom slankere.com og slankenett.no

Der kan du opprette dagbok og er du litt aktiv selv der er det MASSE tips og motivasjon å hente. Anbefales :)

Bruker det selv og er det en grå, trist dag er det kjempebra å gå inn der og lese litt :)

Skrevet

Hjelper det å tenke på at trening er den eneste måten å få vekk kiloene på?

Det spørs helt på hvor viktig det er for deg å gå ned i vekt - er det ikke viktig nok, så kommer du sannsynligvis aldri til å få kommet i gang.

Dersom du bestemmer deg for at dette er noe du skal få til, derimot, så får du det ekstra pushet til å komme deg ut om kveldene (eller i helgene). Men det må komme fra deg, du må være motivert selv.

Men - hvordan er kostholdet ditt? Du kommer som regel langt med det også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for fine svar!

Trimsykkel har vi faktisk hjemme, men den blir brukt som stumtjener på soverommet :roll: Får nok ta den frem og tørke støv av den.

Når det gjelder kosthold.. kremt. Jeg spiser nok ikke veldig usunt, men mye. Jeg er så glad i mat og spiser nok alt for store og sjeldne måltider. Også er jeg alt for glad i pasta.....

Må skjerpe meg.. det ligger nok i hjernen, og ja jeg vil gjerne ned, MEN jeg blir så inmari fokusert på mat hver gang jeg skal slanke meg. Rare greier!

Gjest Anonymous
Skrevet
Tusen takk for fine svar!  

Trimsykkel har vi faktisk hjemme, men den blir brukt som stumtjener på soverommet :roll:  Får nok ta den frem og tørke støv av den.  

Når det gjelder kosthold.. kremt. Jeg spiser nok ikke veldig usunt, men mye. Jeg er så glad i mat og spiser nok alt for store og sjeldne måltider. Også er jeg alt for glad i pasta.....  

Må skjerpe meg.. det ligger nok i hjernen, og ja jeg vil gjerne ned, MEN jeg blir så inmari fokusert på mat hver gang jeg skal slanke meg. Rare greier!

Akkurat sånn er jeg også, jeg har funnet ut at jeg er rett og slett ikke misfornøyd nok med meg selv til å begynne. Det hjelper ikke akkurat at jeg har en mann som elsker å kose seg og ikke legger på seg et gram.

Skrevet

Få gubben til å gjøre noe hjemme slik at det blir tid til trening? ;)

Gjest gjesten
Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe windsor pilates (tvshop) og begynne med ingers rugbrød. Dette har vært effektivt i min vennegjeng! Har gått ned 20 kg siden jul, men så har jeg hatt litt og ta av og da..

Skrevet

Jeg kan forresten også anbefale å drikke masse vann til maten - det gjør at du føler deg mett fortere, og minsker næringsopptaket :)

Skrevet
Anbefaler deg å kjøpe windsor pilates (tvshop) og begynne med ingers rugbrød. Dette har vært effektivt i min vennegjeng! Har gått ned 20 kg siden jul' date=' men så har jeg hatt litt og ta av og da..[/quote']

Så flott..............Gratulerer!!! Jeg blir så imponert når man virkelig får det til! Skal selv ned ca tyve kilo og har oppdaget at det vanskligste ved å slanke seg er det og komme igang og se resultater.

Men dette Windsor Pilates har jeg selv vurdert. Hvor ofte og hvor lenge pr gang trener du?

Gi meg noen tips er du snill??

Og til trådstarter! Jeg vet hvor vanskelig det er, men nå har jeg BESTEMT meg for at dette skal jeg klare og for hver dag jeg unngår utskeielser, så blir jeg så stolt av meg selv.

Går selv på Herbalife og ser du har prøvd det. For meg så fungerer det veldig bra.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hei igjen og takk for alle svar.

Nå har jeg bestemt meg for Grete Roede, nettkurs. Starter neste uke og har ikke tenkt til og fortelle det til noen, bortsett fra mannen da og mamma som jeg skal starte sammen med.

Ingers rugbrød har jeg hørt mye bra om, hvor kan man kjøpe det?

Pilates høres også flott ut.. tror jeg må kjøpe det også! Nå skal jeg klare det :-)

Skrevet

Hei på deg!!

Dette klarer du!!!

Vi får bakke hverandre opp.

Få høre hvordan det går med deg. Både i oppturer og nedturer..............

Klem og lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Få gubben til å gjøre noe hjemme slik at det blir tid til trening? ;)

Han gjør nok mye han, men han vil gjerne ha med kona når det skal koses...

Men, som sagt så bunner det først og fremst i at jeg ikke er misførnøyd nok med meg selv...

Skrevet

Se på fibermat.no så står det alle bakerne som baker rugbrødet der :)

Gjest *Fiona*
Skrevet

Samme problem...

Avhengig av sjokolade. Og i det øyeblikket jeg TENKER på å "slanke" meg, legger jeg på meg en halv kilo i ren frustrasjon. Hører med at jeg har begrensede muligheter, må ha barnepass hvis jeg skal trene, pendler et par timer hver dag og i det hele tatt.

Har kommet til at å være støttemedlem på et treningssenter ikke er greia. Jeg har bestilt treningsvideo og vil gjøre noe hjemme, da er jeg ikke avhengig av å komme meg ut.

Drikker MASSE vann, og i stedet for te og kaffe drikker jeg det kokte vannet som det er. Det høres sprøtt ut, men er helt ok. Ifjor gikk jeg ned tre kilo på en måned utelukkende ved å drikke masse vann hver dag, så jeg VET det hjelper.

Er kanskje ikke tilstrekkelig misfornøyd jeg heller, men det er farlig å føle seg så misfornøyd at "ingenting hjelper likevel, kan like godt godta at jeg er blitt eldre og har fått barn" osv... da er veien til sofakroken og sjokoladen kort.

Hva som ristet meg ut av komaen?

Gå på et prøverom på H&M. Ta på deg en litt for trang g-streng og se på rompa di i speilet.

Legg bildet på netthinna og husk det hver gang du får lyst til å spise mye pasta. Ta gjerne bilde med mobilen og se på det innimellom.

Hvis ikke DET hjelper, hjelper ingenting :ler:

Rompa mi i et prøverom fikk meg et par kilo ned på en drøy uke, i rent sjokk spiste jeg sunt og orket ikke tanken på sjokolade.

Det er dessverre en stund siden nå, så jeg må ha en påminnelse.

*plan: H&M imorgen*

Skrevet

Kostholdet er faktisk vikrigere enn trening, sier igjen ( trening er jo bra det og ). Jeg har alltid trent mye og ogsaa veid mye helt til i fjor. Jeg trodde jeg spiste sunt, og for aa vaere helt aerlig gjorde jeg ogsaa det. Det er bare alle de lille smaa tingene man glemmer hele tiden, og unskyldninger for det ene og det andre.

Saa laerte jeg meg masse om kosthold og var streng med meg selv. Gikk ned mange kilo.

Grete Roede er nok veien og gaa, da faar du et godt innblik i hva som er riktig og galt kosthold.

Lykke til

Skrevet

Jeg må le av svaret ditt Fiona. Synes jeg ser meg selv i prøverommet på Hennes. Jeg har alltid tolket det dithen at det er speilene der og ikke meg selv det er noe feil med, men det er altså feil. :roll: Hm...

Nei nå skal jeg klare det. Føler at hvis ikke jeg går ned nå så vil det bli værre og værre for meg ettersom alderen øker sammen med vekta.

Har du også bestillt Pilates trening eller?

Jeg vet at jeg må gjøre noe med livsstilen min. Orker ikke sånne skippertak, bedre om jeg klarer og holde det vekta rimelig stabil.

10 kg skal nå vekk :klaske: jeg må, jeg må, jeg må.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Dessverre, speilene er helt fine... jeg får samme opplevelsen hjemme når jeg dobbeltsjekker for å se om det er så galt som jeg trodde :ler: det er bare det at den fabelaktige belysningen på H&M, ovenfra, gjør at eventuelle cellulitter ser dobbelt så dype ut som de gjør egentlig, og den hvite fargen kommer ekstra godt frem...

Jeg synes det blir for lettvint å påstå at kosthold er viktigere enn trening, ikke bare fordi med forbrenning får du effekt mye fortere, men fordi kroppen faktisk TRENGER BEVEGELSE. Den er ikke konstruert for å sitte eller ligge hele tiden, den har muskler, sener, leddbånd, knokler, sirkulasjonssystem - som krever bevegelse for å holde seg alle de årene vi skal ha kroppen vår.

Hvis du føler du har dårlig kondis og er litt overvektig nå, se for deg hvordan du vil se ut og føle deg om ti år. Og tyve år.. og tredve år...

Jeg er bare tredve nå. Hvis jeg på bare ett år (på grunn av en skade jeg fikk i fjor) kan bli så redusert, hva kan ikke skje de neste femti??

Ikke denne jenta nei.

Jeg trenger faktisk å sove godt, det gjør man når kroppen får det den trenger. Jeg trenger å føle meg bedre. Jeg trenger alt ekstra overskudd jeg kan få, tenk deg hva man får til med litt overskudd!

Det er tusen andre grunner enn utseende til å trene.. Bare å trene holdning får en til å se mye nettere ut, mye bedre fremtreden.

Jepp, har bestilt Pilates.

Ideelt sett bør jeg kanskje ned ti. For å ikke skremme vettet av meg selv sier jeg 7, det høres så mye bedre ut.

Egentlig er jeg ikke opptatt av kilo, jeg skal ned 3 klesstørrelser så jeg kan gå med andre plagg enn burka og tunika. Har dere lagt merke til det, eller, at alle som er over str. 42 har begrenset utvalg i tøy? Hva er det som gjør at klesprodusentene tror jeg vil se enda større ut?? De selger jo bare firemannstelt i svart og posete klær. Latterlig. Sånt hjelper jo ikke akkurat på motivasjonen heller. Og jeg er ikke feit engang. Jeg er blitt drøy bak, kiloene er jo kosmetiske, men jeg er høy, så da - rett til burka avdelingen. Fine olabukser? Nei, det lager vi ikke i den størrelsen, liksom. :roll:

Så idag hadde jeg fiskesuppe til middag og jordbær og honningmelon til dessert. Og i kveld blir det situps. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...