Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Jeg har så lyst på fisk til middag i dag, og lurte på om jeg skulle prøve meg på en egenkomponert oppskrift...hva tror dere om å legge en torskefilet i folie sammen med bacon, løvtynne potetskiver, litt smør og løk og bare steke det i stekeovnen ei stund?? Synes det høres godt ut, men er redd det blir litt tørt?
MiniMjau Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Hørtes jo kjempemessig ut! Du kan jo evt lage en deilig hvit saus ved siden av eller evt sjy av fiskebuljong.
Nilma Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Tror ikke du trenger være redd for at det blir tørt, det blir jo god sjy når du steker fisk i folie. Jeg ville ha stekt baconet litt før jeg hadde det i folien, ellers blir det blekt og "kokt", og det er jo ikke så godt. Det samme gjelder løken. Ellers hørtes det jo riktig godt ut. God middag!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Da prøver jeg dette, men steker bacon og løk først. takk for tips begge to!
-Fisken- Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 Det blir nok bra! Godt med gulrotbiter i også. Krydre godt med salt, pepper og sitronpepper
glaciera Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Torsk og bacon er en fantastisk kombinasjon. To innspill: Enten kan du pakke inn fiskestykker i bacon og steke høyt oppe i ovn slik at baconet blir sprøtt og fettet synker inn i fisken, eller så kan du tilberede fisken for seg og helle over sprøstekt bacon til servering. Begge deler er digg! Jeg synes tilbehør med tomat passer godt til, og selvsagt en form for (stekt) potet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå