AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Min jente på 18 måneder har en sprinkelseng med regulerbar høyde på ene langsiden. Vi har nå innstilt den slik at den står så høyt opp som mulig men hun gjør iherdige forsøk på å klatre ut og det kommer hun vel til å klare før eller siden. Hva gjør man egentlig da. Går man over til en vanlig juniorseng med sengehest/sikkerhetsbarriere som hun selv kan gå inn og ut av? Eller er en slik moderne lav barneseng der madrassen ligger på nivå med gulvet å anbefale? Jeg ser jo for meg at hun vil begynne å vandre rundt i rommet, men hva skal man gjøre? Anonymkode: f841e...32f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Sønnen vår på 18mnd har fått Hemnes dagseng med sengehest, det funker veldig fint. Anonymkode: bf594...553 1
Minlillelykke Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Jeg anbefaler ikea busunge. Eldste mann var 2 år da vi byttet. Den har høy hodegavl, og halvhøy fotgavl, men opphøyninger på sidene. Så aødri behov for sengehest. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 Ikke for å kutte tråden helt, men vi har også hennes dagseng på gjesterommet og jeg synes den er litt vel høy for så små barn? Samtidig seg jeg at det er flere som anbefaler det sammen med sengehest så jeg lurer på selv om vi bare skal benytte oss av den om det fungerer. Men hvordan får man ungen til å sove i den uten at de klatrer ut og herjer? Det tror jeg vil bli et stort problem her, men ungen klarer allerede og klatre ut av sprinkelsengen. Anonymkode: 1fac6...b88 1
Mt3 Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 Vanlig juniorseng, brukte yogamatten forran så de landet mykt når de klatret utav på egenhånd. Litt mer styr med at de kommer ut av rommet og sengen før de sovner eller i løpet av natten, men den perioden må en jo igjennom uansett en gang. 1
Minlillelykke Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke for å kutte tråden helt, men vi har også hennes dagseng på gjesterommet og jeg synes den er litt vel høy for så små barn? Samtidig seg jeg at det er flere som anbefaler det sammen med sengehest så jeg lurer på selv om vi bare skal benytte oss av den om det fungerer. Men hvordan får man ungen til å sove i den uten at de klatrer ut og herjer? Det tror jeg vil bli et stort problem her, men ungen klarer allerede og klatre ut av sprinkelsengen. Anonymkode: 1fac6...b88 Akkurat det er grunnen til at vi gikk for en barneseng rett etter sprinkelseng. Lillesøster kommer til å arve storebror sin seng slik at han får en som er mer tilpasset større barn. Jeg hadde ikke turt å ha mine i så høy seng før de var vandt til å sove uten 4 høye kanter.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kutte tråden helt, men vi har også hennes dagseng på gjesterommet og jeg synes den er litt vel høy for så små barn? Samtidig seg jeg at det er flere som anbefaler det sammen med sengehest så jeg lurer på selv om vi bare skal benytte oss av den om det fungerer. Men hvordan får man ungen til å sove i den uten at de klatrer ut og herjer? Det tror jeg vil bli et stort problem her, men ungen klarer allerede og klatre ut av sprinkelsengen. Anonymkode: 1fac6...b88 Det er bare noe man må stå i, det er vanlig at de klatrer en del ut i starten. Da må man bare følge tilbake i senga hundreogørten ganger til de blir lei. Vår holdt på sånn noen kvelder, til slutt var det ikke så spennende lenger. Anonymkode: 8e5d8...c70 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 Vi kjøpte en juniorseng på ikea og med sengehest til. Anonymkode: dfbe5...d06 1
Gjest Solkremen Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 Vår klatret over rundt 1års alder. La da madrassen hans ned i ei reiseseng Fungerte veldig bra
Nerine_ Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 Vi har alltid kjøpt vanlig seng til våre, med sengehest. Må bare sette av noen (eller mange) kvelder til å følge tilbake i sengen 1254 ganger😅 2
Ulrikke Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 Vi brukte juniorseng. Hadde seng med vanlig størrelse, men virket som om hun følte den var for stor, rett og slett. Og ja, de står opp sjutusensekshundreogførtitre ganger hver kveld i starten. Kjøp god bok, sitt rett utenfor døra, ikke si et kvekk, ingen øyekontakt, bare følg tilbake til senga uten et ord (evt samme setning i samme nøytrale tonefall HVER gang, "nå er det natta, sees i morgen" eller noe lignende), og gjenta en milliard ganger. Null oppmerksomhet, heller ikke kjefting, helt nøytral og kjedelig! 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Reiseseng med madrass oppi, der er mitt tips hvis du vil unngå klatring. Ellers: rammemadrass på gulvet uten bein eller seng fra hoppekids Anonymkode: 0d635...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå