AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Har et barn som er hos meg annenhver helg.Hen hadde venner på besøk/bursdag helt til hen begynte på ungdomskolen,men etter det har hen gått på besøk til andre.Nå går hen på vgs,og det er fortsatt sånn.Blant vennene er det to-tre de samles mest hos.Jeg er litt misunnelig på de foreldrene som alltid har besøk av barnas venner(kan sikkert være litt slitsomt av og til også).Jeg ber hen invitere venner på besøk ofte,sier jeg kan ta meg en tur ut noen timer,kjøpe inn mat&drikke til de osv,men får alltid nei.Har til og med sagt han får ha fest hjemme,men får nei.Har spurt hvorfor hen ikke vil ha besøk hos meg.Er det fordi jeg ikke har stort flott hus som mange av vennene?Er det fordi leiligheten min ikke er fin nok?Fordi jeg er ufør?Hver gang sier hen at det ikke er noen spesiell grunn til at hen aldri har venner på besøk,men vet ikke om hen snakker sant.Jeg synes det er trist at hen alltid går til andre. Hva tenker dere? Anonymkode: 32b44...175 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Hvis de andre har hus og du leilighet er det kanskje pga privatlivet. Kanskje de andre har en kjellerstue de kan være i for seg selv? Da vi gikk på vgs ville vi helst være for oss selv uten «forstyrrende « foreldre. Anonymkode: 791c7...7be 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Sikkert ikke noe spesielt. De har vel funnet en plass de trives. Han er jo ikke så ofte hos deg heller, så har sikkert med tilhørighet å gjøre. Er forøvrig lite vits å anonymisere innlegget for kjønn når tittelen sier sønnen. Anonymkode: 9ab48...33f 17
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis de andre har hus og du leilighet er det kanskje pga privatlivet. Kanskje de andre har en kjellerstue de kan være i for seg selv? Da vi gikk på vgs ville vi helst være for oss selv uten «forstyrrende « foreldre. Anonymkode: 791c7...7be Kompisen som de er mest hos bor med en av foreldrene i en liten leilighet mindre enn min,mens noen av de andre vennene bor i fine hus. Ts Anonymkode: 32b44...175
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sikkert ikke noe spesielt. De har vel funnet en plass de trives. Han er jo ikke så ofte hos deg heller, så har sikkert med tilhørighet å gjøre. Er forøvrig lite vits å anonymisere innlegget for kjønn når tittelen sier sønnen. Anonymkode: 9ab48...33f Jeg så det etterpå,så kunne spart meg hen...😉 Ts Anonymkode: 32b44...175
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 Kanskje han synes kompisene har fine mødre? Kanskje kompisene har flere playstation-spill? Bedre PC? En søster han har godt øye til? Kaldere kjøleskap? Mykere sofa? Umulig for oss å gjette seg til årsaken, men det er nok ikke noe personlig. Anonymkode: b4885...766 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 Røyker du forresten? Jeg hadde en venninne jeg ikke likte å være hjemme hos fordi huset alltid luktet røyk og jeg fikk vondt i hodet. Anonymkode: b4885...766 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 De vil ha privatliv. Å gå oppi moren gir ikke mye privatliv. Anonymkode: 75fdc...73e 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 Først skriver du «sønnen min» i overskriften og så skriver du «hen» i teksten 😆 Anonymkode: 7d6af...587 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 Er du inne i leiligheten dersom han får besøk? Tenåringer liker privatliv.. Jeg ble selv oppvokst i blokkleilighet og ville ikke ha venner på besøk, det fantes ikke privatliv. Rommet mitt var lite og trangt og foreldrene mine var alltid hjemme. Jeg ville heller besøke andre. Jeg foreslo for foreldrene mine om de kunne stikke ut og besøke noen slik at jeg kunne ha venner på besøk men det gjorde de ikke. Anonymkode: 8f5af...f41
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du inne i leiligheten dersom han får besøk? Tenåringer liker privatliv.. Jeg ble selv oppvokst i blokkleilighet og ville ikke ha venner på besøk, det fantes ikke privatliv. Rommet mitt var lite og trangt og foreldrene mine var alltid hjemme. Jeg ville heller besøke andre. Jeg foreslo for foreldrene mine om de kunne stikke ut og besøke noen slik at jeg kunne ha venner på besøk men det gjorde de ikke. Anonymkode: 8f5af...f41 Jeg foreslår at jeg kan gå ut når han har besøk,men han vil ikke ha besøk likevel.Kun en gang spurde han om jeg kunne gå ut og da skulle han få besøk/gjøre lekser sammen med ei han likte godt.Ikke røyker jeg heller,så leiligheten lukter ikke vondt. Anonymkode: 32b44...175
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 Jeg dro alltid på besøk til venner for da kunne jeg dra når jeg ville og var ikke «ansvarlig» for å finne på ting Anonymkode: 4177a...86d 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 Hvor lenge har dere hatt den samværsordningen? Kan det være han har mer behov av alenetid med deg? Anonymkode: fe277...616
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Skrevet 30. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere hatt den samværsordningen? Kan det være han har mer behov av alenetid med deg? Anonymkode: fe277...616 Vi har hatt den samværsordningen siden han var 8 år.Hvis han ønsker mer alenetid med meg,kunne han jo vært mer hjemme eller hatt kompiser på besøk mens jeg var hjemme også slik som foreldrene til vennene hans er når han er der på besøk. Anonymkode: 32b44...175
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #15 Skrevet 30. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt den samværsordningen siden han var 8 år.Hvis han ønsker mer alenetid med meg,kunne han jo vært mer hjemme eller hatt kompiser på besøk mens jeg var hjemme også slik som foreldrene til vennene hans er når han er der på besøk. Anonymkode: 32b44...175 Prøver å se alle muligheter her, så spør litt til. Har dere flyttet i det siste? Stedatteren min ville ikke ha besøk da vi bodde i leilighet, mens datteren min som er 9 kunne ikke brydd seg mindre. Nå som vi bor i hus blir vi ikke kvitt venninnene til stedatteren. De har nesten flytta inn. Det jeg ser på 9 åringen ifht 15 åringen er hvor nøye de er på sånne materialistiske ting. At det hadde ikke noe med stemonsteret eller den «kjipe» faren hennes. Det var rett og slett trynefaktor. Hun er veldig lite overfladisk ellers. Da jeg bodde i en leilighet på størrelse med en skoeske for noen år siden så var datteren min veldig stolt og viste frem de rosa feene på veggen. Det var liksom nok til at hun ville ha masse besøk.. Anonymkode: fe277...616
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #16 Skrevet 30. juli 2019 Noen ganger er det også helt andre ting som gjør at det bare blir sånn at de henger mer hjemme hos en, som ikke nødvendigvis har noe med foreldre eller boforhold å gjøre. Ser det her også, 3 gutter i samme alder, bor i samme type bolig, noen få hus avstand mellom dem. Alle bor med begge foreldre, og har ca samme type leker og romforhold hjemme. Foreldrene kjenner hverandre og kjører samme regler. Likevel blir det stort sett alltid hos den ene gutten de møtes ,henger og leker. Ingen skjønner hvorfor, det "blir bare sånn". Gjør jo ingenting. Viktigste at de har noen å være sammen med og er inkludert? Skjønner at det kan kjennes sårt, og føle på forskjellene når en er ufør og bor annerledes mm. Men det trenger faktisk ikke å ha noe med det å gjøre. Anonymkode: 0974c...bd7 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 Det er jo gjerne sånn at noen liker best å få besøk, og noen liker best å være på besøk. Som en over her sa kan det ha sammenheng med at de som er på besøk kan bestemme selv når de går hjem, og de slipper ansvar. Jeg foretrakk også å være på besøk i den alderen, selv om vi hadde det største huset med egen loftstue og mye privatliv. Anonymkode: b4885...766 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #18 Skrevet 31. juli 2019 Gutter i denne alderen er ganske opphengt i milf. Sikkert derfor sønnen til Ts helst vil være hos andre kompiser. De har hotte mødre som sønnen din drømmer om. Anonymkode: 36805...a8a
Kattugla Skrevet 31. juli 2019 #19 Skrevet 31. juli 2019 (endret) Kanskje det handler om at han ønsker å ta hensyn siden du er ufør? Endret 31. juli 2019 av Kattugla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå