Gå til innhold

Huseier sier at han må disponere mitt bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar. 

Ninab82, mod

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde latt han bruke badet mitt. Naboen min lånte min vaskemaskin, dusj og do i 3 uker da badet deres ble pusset opp 😃

Jeg har også tatt inn syklende turister og motorsykkelklubber som trengte husly og en dusj. Hvor er medmenneskeligheten lurer jeg på.. Hvem mistet den på veien ... Ganske trist egentlig, men jeg tror det er flere sørpå som er for fine på det. Her i nord pleier vi å hjelpe hverandre , jeg er evig takknemlig for folkeslaget her jeg bor. ❤️

Skrevet

Det er hans ansvar å eksempel bo hos en venn eller familiemedlem denne perioden! 

Men som flere sier her kan du mene å betale halve husleien i å med at dere kommer til å dele og det da vil forstyrre. 

Skrevet
4 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jeg hadde latt han bruke badet mitt. Naboen min lånte min vaskemaskin, dusj og do i 3 uker da badet deres ble pusset opp 😃

Jeg har også tatt inn syklende turister og motorsykkelklubber som trengte husly og en dusj. Hvor er medmenneskeligheten lurer jeg på.. Hvem mistet den på veien ... Ganske trist egentlig, men jeg tror det er flere sørpå som er for fine på det. Her i nord pleier vi å hjelpe hverandre , jeg er evig takknemlig for folkeslaget her jeg bor. ❤️

Måten han spurte på var jo ganske fint

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mysticgirl said:

Er jo litt forskjell mellom det du beskriver her og en utleier du leier hos for mange tusen kroner i mnd da, herregud.... 

Anonymkode: 22bec...d0f

• Liker 10
Gjest Mysticgirl
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo litt forskjell mellom det du beskriver her og en utleier du leier hos for mange tusen kroner i mnd da, herregud.... 

Anonymkode: 22bec...d0f

Nei, jeg hadde selvsagt latt han bruke badet mitt :) Neste gang kan det være at jeg trenger hans bad :)

Skrevet

Tror jeg hadde flyttet ut så lenge, og hadde sagt det til ham.

Er han greie og ordentlig Høres merkelig ut av ham å bare skrive det som en selvfølge.

Skrevet
1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Nei, jeg hadde selvsagt latt han bruke badet mitt :) Neste gang kan det være at jeg trenger hans bad :)

Hovedproblemet her er vel måten utleier la frem "problemet" på. Du hadde kanskje ikke vært like behjelpelig om naboen banker på døra og forlanger å disponere ditt bad i en uke? 

• Liker 9
Skrevet

Nei, dette kan du ikke gå med på.. herremin..Huseier har ikke lov til dette. Hvis du selv synes det er greit, kan han d, men herregud, forlang at du ikke skal betal husleie for de mnd han bruker  badet ditt. 

ps. Dette har ikke jeg godkjent!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mysticgirl skrev:

beklage vis fungerer ikke den i sør, der er det kun enveis disposisjoner. Jeg vil ha, jeg vil ha, du betaler, og betaler ekstra. 

Anonymkode: b6fd1...7d9

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ha sagt opp leiligheten med en gang og vært på søken etter en ny hybel eller leilighet. En slik huseier som bare skal ta seg til rette og er frekk og prøver seg slik, hadde jeg ikke tollerert. han kan prøve seg å være vanskelig og tverr på andre forefallende ting også senere.  !!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Mysticgirl skrev:

Så fordi du er så supersnill, medmenneskelig og hjertegod skal utleiere få lov til å ta seg til rette i leiligheter de leier ut? Den logikken skjønte jeg ikke. 

Anonymkode: 26ce3...a36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere dusjer samtidig sparer dere vann også. 

Anonymkode: 256fa...cef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2019 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Så fordi du er så supersnill, medmenneskelig og hjertegod skal utleiere få lov til å ta seg til rette i leiligheter de leier ut? Den logikken skjønte jeg ikke. 

Vi har pusset opp badet de siste ukene, og vi har 3 forskjellige naboer som har tilbudt oss badet deres til disposisjon. Så det er nok ikke så superekstraordinert å være raus og omtenksom at man låner ut en dusj eller do. 

Men selvfølgelug, om man forventer og forlanger så mister man jo lysten!

Anonymkode: 8692a...d46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har pusset opp badet de siste ukene, og vi har 3 forskjellige naboer som har tilbudt oss badet deres til disposisjon. Så det er nok ikke så superekstraordinert å være raus og omtenksom at man låner ut en dusj eller do. 

Men selvfølgelug, om man forventer og forlanger så mister man jo lysten!

Anonymkode: 8692a...d46

Og det er jo det som er poenget her: Det er ikke snakk om en nabo man har et likeverdig gi/ta-forhold til, men en utleier som krever og tar seg til rette, og instruerer i stedet for å spørre pent om hjelp. Og det er ikke OK. 

• Liker 3
Skrevet

Altså, det er vel lov til å være litt grei? Hva om noe skjer med ditt bad slik at du ikke kan bruke det en ukes tid? Da hadde du vel synes det var ok å få låne badet til utleier i stedet for å gå på do i bøtte eller måtte gå til butikken. Det er kun snakk om en uke. 

Går trappen ned til en gang? Er det mulig å lukke døren inntil slik at utleier ikke går rett forbi deg mens du f.eks sitter i stuen? 

Hvis du sier ja, så kan du jo liste opp noen greie regler du gjerne ønsker han imøtekommer. F.eks at du trenger å bruke badet kl. 07-0745 om morgenen og f.eks kl 21-22 på kvelden. Så slipper du å måtte vente hvis du skal rekke jobb / legge deg. Og f.eks bli enig om ca tider han disponerer badet (dusj osv) slik at du kan holde deg unna akkurat det tidsrommet. Han kommer neppe til å bruke badet så ofte. Kanskje en gang om morgenen og et par ganger på ettermiddag/kveld? Han er vel vekke på jobb på dagtid? Og om natten kan han vel tisse i hagen et sted? Så du slipper forstyrrelser. Og du henger vel ikke på badet hele døgnet selv. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, sølvdryss skrev:

Hva om noe skjer med ditt bad slik at du ikke kan bruke det en ukes tid?

Strengt talt er utleier ansvarlig for at utleieobjektet er i orden. Utleier måtte således funnet en løsning dersom noe skjedde med badet. 

Motsatt har utleier sagt fra deg disposisjonsretten til utleieobjektet i perioden vedkommende leier ut, og kan derfor ikke kreve å få bruke badet, noe det synes som om utleier gjør. Leietaker kan selvsagt velge å hjelpe utleier, men må ikke. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
På 5.8.2019 den 21.00, Mysticgirl skrev:

Eh, du har jo faktisk betalt for tilgang til bad, så han måtte lånt ut badet sitt til deg om du leide av han. Men ikke omvendt, fordi du NETTOPP har betalt for tilgang til badet ditt. Om han ikke kan oppfylle leiekontraken ved at badet ditt ikke er tilgjengelig må utleier forsøke å bøte på det. 

Anonymkode: e795b...b92

• Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du har jo faktisk betalt for tilgang til bad, så han måtte lånt ut badet sitt til deg om du leide av han. Men ikke omvendt, fordi du NETTOPP har betalt for tilgang til badet ditt. Om han ikke kan oppfylle leiekontraken ved at badet ditt ikke er tilgjengelig må utleier forsøke å bøte på det. 

Anonymkode: e795b...b92

Eeeh.. det er snakk om ei uke. Hva med å legge godviljen til og bli på godfot med utleier? Går det an å være mer tverr 😂

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit.. Vi hadde leieboere når vi måtte pusse opp do og kjøkken, man må jo bare improvisere. Det dok 1 dag å få på plass doen skal sies, vi pratet med naboen og fikk låne doen deres hvis vi ville. Kjøkkenet var det verre med, da måtte vi kjøpe slike småplater og sitte på gulvet for å lage mat. Man kan ikke trenge seg inn på leieboeren, da burde du hvertfall kreve å slippe betaling denne mnd

Anonymkode: 491c4...b67

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...