Gå til innhold

Trenger hjelp til å gå OPP i vekt :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, men så fikk jeg litt psykiske problemer og diverse for et år siden og har gått ned 15-20 kg ganske fort, altfor fort. Jeg sliter nå med å komme opp igjen. Vil legge på meg iallefall 5 kg og det burde ikke være umulig. Jeg får det bare ikke til. Har ganske god peiling på næringsinnhold i matvarer, men likevel. Kan nevne at jeg har helseangst og treningsangst, er også engstelig for å spise for mye junk selv om det ville vært lurt på kort sikt pga kalorier... Jeg spiser nok delvis junk og delvis sunt, men totalt for lite og går fort ned.

Noen som har erfaring med å gå opp i vekt? 

Anonymkode: 19e95...0e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Proteinbarer som smaker godt

Anonymkode: b043a...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Også lurer jeg på om det er mat jeg ikke tåler. Har gress- og pollenallergi. Slitt mye med forstoppelse og oppblåsthet. Kan fort være psyken... 

AnonymBruker
Skrevet

Nøtter og tørka frukt har mye energi på lite volum og er ypperlig når man ønsker å øke vekt.

smoothier kan også gjøres næringstette ved hjelp av eks peanøttsmør,dadler,avocado,kokosolje.

Anonymkode: 44455...537

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, men så fikk jeg litt psykiske problemer og diverse for et år siden og har gått ned 15-20 kg ganske fort, altfor fort. Jeg sliter nå med å komme opp igjen. Vil legge på meg iallefall 5 kg og det burde ikke være umulig. Jeg får det bare ikke til. Har ganske god peiling på næringsinnhold i matvarer, men likevel. Kan nevne at jeg har helseangst og treningsangst, er også engstelig for å spise for mye junk selv om det ville vært lurt på kort sikt pga kalorier... Jeg spiser nok delvis junk og delvis sunt, men totalt for lite og går fort ned.

Ta en prat med legen din, og en ernæringsekspert, og kanskje en psykolog? Best å få noen kyndige råd med tanke på omstendighetene.

Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruk mer smør og olje i maten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ernæringsdrikker og måltidserstatningsbarer fra apoteket. Mye nøtter, avokado, olje, tørket frukt, brød, pasta, müsli, frokostblandinger osv. Det er ofte lettere å få i seg flytende kalorier, drikk mye juice, melk (gjerne med oboy), smoothie osv. Lykke til:) som du ser trenger du ikke spise masse junk:)

Anonymkode: 87f8e...21c

Gjest loveli
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også lurer jeg på om det er mat jeg ikke tåler. Har gress- og pollenallergi. Slitt mye med forstoppelse og oppblåsthet. Kan fort være psyken... 

Du kan enkelt sjekke kryssalergier selv på nettet, søk det opp. Det er så mye at jeg ikke orker skrive alt.

Jeg har samme allergier som deg og reagerer på mandler og epler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...