AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, men så fikk jeg litt psykiske problemer og diverse for et år siden og har gått ned 15-20 kg ganske fort, altfor fort. Jeg sliter nå med å komme opp igjen. Vil legge på meg iallefall 5 kg og det burde ikke være umulig. Jeg får det bare ikke til. Har ganske god peiling på næringsinnhold i matvarer, men likevel. Kan nevne at jeg har helseangst og treningsangst, er også engstelig for å spise for mye junk selv om det ville vært lurt på kort sikt pga kalorier... Jeg spiser nok delvis junk og delvis sunt, men totalt for lite og går fort ned. Noen som har erfaring med å gå opp i vekt? Anonymkode: 19e95...0e2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Proteinbarer som smaker godt Anonymkode: b043a...8e5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Også lurer jeg på om det er mat jeg ikke tåler. Har gress- og pollenallergi. Slitt mye med forstoppelse og oppblåsthet. Kan fort være psyken... Anonymkode: 19e95...0e2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 Nøtter og tørka frukt har mye energi på lite volum og er ypperlig når man ønsker å øke vekt. smoothier kan også gjøres næringstette ved hjelp av eks peanøttsmør,dadler,avocado,kokosolje. Anonymkode: 44455...537 1
dr_zhivago Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, men så fikk jeg litt psykiske problemer og diverse for et år siden og har gått ned 15-20 kg ganske fort, altfor fort. Jeg sliter nå med å komme opp igjen. Vil legge på meg iallefall 5 kg og det burde ikke være umulig. Jeg får det bare ikke til. Har ganske god peiling på næringsinnhold i matvarer, men likevel. Kan nevne at jeg har helseangst og treningsangst, er også engstelig for å spise for mye junk selv om det ville vært lurt på kort sikt pga kalorier... Jeg spiser nok delvis junk og delvis sunt, men totalt for lite og går fort ned. Noen som har erfaring med å gå opp i vekt? Anonymkode: 19e95...0e2 Ta en prat med legen din, og en ernæringsekspert, og kanskje en psykolog? Best å få noen kyndige råd med tanke på omstendighetene.
Gjest theTitanic Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, men så fikk jeg litt psykiske problemer og diverse for et år siden og har gått ned 15-20 kg ganske fort, altfor fort. Jeg sliter nå med å komme opp igjen. Vil legge på meg iallefall 5 kg og det burde ikke være umulig. Jeg får det bare ikke til. Har ganske god peiling på næringsinnhold i matvarer, men likevel. Kan nevne at jeg har helseangst og treningsangst, er også engstelig for å spise for mye junk selv om det ville vært lurt på kort sikt pga kalorier... Jeg spiser nok delvis junk og delvis sunt, men totalt for lite og går fort ned. Noen som har erfaring med å gå opp i vekt? Anonymkode: 19e95...0e2 Bruk mer smør og olje i maten.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Ernæringsdrikker og måltidserstatningsbarer fra apoteket. Mye nøtter, avokado, olje, tørket frukt, brød, pasta, müsli, frokostblandinger osv. Det er ofte lettere å få i seg flytende kalorier, drikk mye juice, melk (gjerne med oboy), smoothie osv. Lykke til:) som du ser trenger du ikke spise masse junk:) Anonymkode: 87f8e...21c
Gjest loveli Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Også lurer jeg på om det er mat jeg ikke tåler. Har gress- og pollenallergi. Slitt mye med forstoppelse og oppblåsthet. Kan fort være psyken... Anonymkode: 19e95...0e2 Du kan enkelt sjekke kryssalergier selv på nettet, søk det opp. Det er så mye at jeg ikke orker skrive alt. Jeg har samme allergier som deg og reagerer på mandler og epler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå