Gå til innhold

Hjelp.. ang hybel og vannskade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har leigd en hybel et år nå. Nå oppdaget han nettopp at gulv (to planker på parkettgulv) utenfor vaskerom og gulvet på vaskerom er ødelagt av vannskade. Det Kom litt vann fra vaskemaskina en gang han skulle fikse noe, han tørket alt opp og satt en ovn inn for å tørke ekstra for å være sikker og det såg bra ut. 

Gulvet på «vaskerommet» er laminatgulv, og noe av det var borte før sønnen min flyttet inn. Det er ikke sluk eller noe der, kun opplegg for vaskemaskin inni en vanlig bod med vanlige gulv, så vet ikke om det egentlig er godkjent for vaskerom? Under gulvet har det da kommet vann inn og gulvet er råttent. Vi oppdaget at det luktet råttent sist vi var innom, og da vi såg nøyere på det oppdaget vi hva som har skjedd. 

Uansett, så mener husvert at dette er sønnen min sin feil, er det det?? Det var ikke snakk om mye vann, men det var tydeligvis nok som skulle til for at det skulle mugne under gulvet. 

Jeg skal prøve å ordne gulvet nå da, først og fremst få bort det råtne gulvet. Vet ikke om jeg skal gjøre noe mer enn det, men han kan jo ikke ha vaskemaskin på hybelen mer. Det tåler jo ikke noe vann i det hele tatt, og det kommer jo alltid noe vann ut av en vaskemaskin? 

Anonymkode: 927fc...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det kommer vann ut av en vaskemaskin. Da må det være noe feil med den, eller den er feil montert.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke huseier kommer langt med den når det ikke engang er gulv og sluk på rommet tilpasset bruken.

Anonymkode: 2928f...e9f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jojo jojo skrev:

Jeg har aldri opplevd at det kommer vann ut av en vaskemaskin. Da må det være noe feil med den, eller den er feil montert.

Det opplevde jeg for ett par uker siden. Så kom jeg på at jeg kanskje ikke hadde tømt den og renset inne i maskina. Så det kan skje ja. Når jeg hadde fått tømt den for vann, skrudd ut den "saken" under, og renset så var den så god som ny.

Til HI - om vaskerommet ikke har sluk, så er det ikke vaskerom. Og hvem legger laminatgulv i ett våtrom....Så her får nok huseier ta det på sin egen kappe at rommet ikke er egnet som vaskerom.

Anonymkode: 60519...b40

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor gammelt det er, dagens regelverk gjelder nyinstallasjoner. 

Det er mange som ikke har sluk både på kjøkken og vaskerom. Etter dagens standard skal man da ha magnetventil som stenger vannet om den detekter lekkasje. 

Det er ikke vanlig at det kommer mye vannsøl med en vaskemaskin. Det må ha kommet mye vann om det har kommet vann utenfor vaskerommet.

Det høres ut som din sønn har vært veldig uforsiktig. 

Anonymkode: e0cd5...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...