Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor kan jeg sette inn penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har masse småpenger jeg ønsker å sette inn i banken, evt få vekslet til lapper. Det er snakk om ca 5000kr. Banken min har ikke veksleautomat. Hvor kan jeg da veksle større beløp? 

Anonymkode: d13b1...37f

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)

I en annen bank, men du må betale renter. Eller post i butikk, men tror du må betale renter der også. 

Endret av #Rasshøl
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt sette dem av til meg. Jeg trenger litt ekstra siden oppvaskmaskinen gikk i stykker 😁

Anonymkode: 5d22f...b0d

AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld. Bare tuller, men kan man ikke levere sånt inn i banken da? Jeg har gjort det tidligere, og fått satt inn på kontoen min

Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld. Bare tuller, men kan man ikke levere sånt inn i banken da? Jeg har gjort det tidligere, og fått satt inn på kontoen min

Mange banker som DnB, Nordea osv. mottar ikke kontanter over disk, derfor er det automater i stedet. 

Gjest CecilieX
Skrevet

Noen større filialer har slike store mynttellere hvor du heller myntene på et brett. Du må ha konto i banken og beløpet settes inn på kontoen. Da kan du ta ut sedler i minibank etterpå. 

Flirte forøvrig godt av at @#Rasshøl svarer hjelpsomt på det TS spør om. Litt av et «rasshøl» der altså. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, #Rasshøl skrev:

I en annen bank, men du må betale renter. Eller post i butikk, men tror du må betale renter der også. 

Nope, man betaler ikke renter, men gebyr :)

Anonymkode: d87ca...5a4

• Liker 6
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope, man betaler ikke renter, men gebyr :)

Anonymkode: d87ca...5a4

Ja, gebyr. Stemmer det. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ikke gebyr for å sette inn penger i post i butikk hos dnb. 

Anonymkode: 39ccc...1ed

Skrevet

Det er vel sjelden gebyr når du bruker innskuddsautomat i "din" bank? Jeg har i alle fall aldri måttet betale det.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt sette de inn på min konto eller jeg kan møte deg og ta i mot dem ;)

Anonymkode: 1f943...955

AnonymBruker
Skrevet

BYTT BANK

Anonymkode: 65afa...62a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, #Rasshøl skrev:

Mange banker som DnB, Nordea osv. mottar ikke kontanter over disk, derfor er det automater i stedet. 

Jeg har DnB og bor på en liten plass. Er sjeldent i byen (større byer) som feks Oslo som er nærmeste som tar imot mynter «over disk». Bor 1,5 time unna oslo

AnonymBruker
Skrevet

Du kan forsøke å veksle i butikk. Mange butikker setter pris på tilbud om vekslepenger. 

Anonymkode: 155e1...3eb

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Jdz skrev:

Det er vel sjelden gebyr når du bruker innskuddsautomat i "din" bank? Jeg har i alle fall aldri måttet betale det.

Nei, men HI skriver vel at hennes bank ikke har innskuddsmaskin (kaller den riktignok vekslingsmaskin). Andre banker kan da tilby HI å sette inn i deres automat men da altså mot et gebyr da hun ikke er kunde i denne banken.

Anonymkode: 4d9a7...c61

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har valget mellom å bruke myntene litt etter litt i butikker, eller å reise til nærmeste bank med myntteller.

Anonymkode: ff3ee...9ab

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har DnB og bor på en liten plass. Er sjeldent i byen (større byer) som feks Oslo som er nærmeste som tar imot mynter «over disk». Bor 1,5 time unna oslo

Det er vel mange større steder i nærheten av deg som har innskuddsautomat hos DNB vil jeg tro, - har du spurt de? Jeg bor ca 1 time unna Oslo, og her har de ihvertfall det. 

Et annet alternativ, bortsett fra å bruke de opp, er å opprette en konto i en annen bank i nærheten, som har innskuddsautomat. (Ingen bank tar imot penger over disk lenger). Det er gratis å opprette konto. De bankene jeg har vært borti har ikke mulighet til å sette inn penger om du ikke har konto der.

Du kan bruke det bankkortet du har for å identifisere deg i banken, og altså ikke nødvendig å ha kort i alle bankene man har kontoer i.

Endret av Hanne67
Skrevet (endret)

Dnb er en del av post i butikk. Så hvis du har det på stedet du bor kan du sette inn penger der uten problem. Det blir heller ikke trukket gebyr.

Endret av mon_nom
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, mon_nom skrev:

Dnb er en del av post i butikk. Så hvis du har det på stedet du bor kan du sette inn penger der uten problem. Det blir heller ikke trukket gebyr.

Jepp, det stemmer. 

Det blir slutt på det i løpet av 2020, men har ikke noe å si for TS da: https://www.dinside.no/okonomi/dnb-slutter-med-banktjenester-via-posten/71014661

Anonymkode: 5f4a0...ead

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, #Rasshøl skrev:

Renter? Du mener vel gebyr?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...