AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Del Skrevet 30. juli 2019 Er det noen som har noen erfaringer med balkongnett til katt? Ser på zoopermarked har de både et ganske rimelig "usynlig" nett (ser ut som fiskesnøre nesten) og et fra Trixie som er forsterka tråd. Er det rimelige nok eller burde man kjøpe noe mer skikkelig. Vil jo helst at det ikke skal være for synlig, men må være fast sikkert nok til at ikke pus kommer gjennom. Skal brukes på balkong i tredje etasje lavblokk for at pus kan få slappe av på terrassen uten at matmor får angst for fallulykker! Anonymkode: 40f95...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. juli 2019 #2 Del Skrevet 30. juli 2019 Kødder du? Skal du nette inn balkongen pga en katt? Katta klarer da helt fint å la være å falle ned fra en balkong. Halo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Del Skrevet 30. juli 2019 7 minutter siden, addict said: Kødder du? Skal du nette inn balkongen pga en katt? Katta klarer da helt fint å la være å falle ned fra en balkong. Halo. Ja, det er ganske vanlig, er tre andre i bare min blokk som har det. I Sverige er det påbudt. http://www.sydkatten.nu/club/start/public/news_article/3478 Har jobbet på smådyrklinikk og har sett mange skader fra fall fra balkong og vindu. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/innekatter-faller-ut-av-bygardsvinduer-i-varmen-1.14065305 Anonymkode: 40f95...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 30. juli 2019 #4 Del Skrevet 30. juli 2019 Jeg hadde Trixi transparent nett på balkongen, på alle sidene (også over). Funket fjell og var ikke særlig synlig utenfra. Måtte byttes etter 3-4 år. Kattene elsket å være der ute 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #5 Del Skrevet 30. juli 2019 Vi har laget nettingdør og rammer til vinduer og terassedør pga kattunger som rømmer og brukte en stor rull i svart netting fra biltema. Mange mange meter og 120 bredt. Svart og synes ikke så godt på avstand når det står i åpen dør, men vet ikke hvor godt det synes på balkong. Kattunger på 4 mnd har klatret i den, uten så mye som et eneste hull eller rift. Anonymkode: 58cad...c91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #6 Del Skrevet 30. juli 2019 1 minutt siden, Kontormus said: Jeg hadde Trixi transparent nett på balkongen, på alle sidene (også over). Funket fjell og var ikke særlig synlig utenfra. Måtte byttes etter 3-4 år. Kattene elsket å være der ute Takk for svar, er det dette som heter "hvitt" som er gjennomsiktig? https://www.zoopermarked.no/trixie-beskyttelsesnett?gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKI8rY4gpaEPwulyUbPYZxmmqAvu3NewEY974RxjCPQcP8il3jyJX0BoCCo0QAvD_BwE Anonymkode: 40f95...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 30. juli 2019 #7 Del Skrevet 30. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, er det dette som heter "hvitt" som er gjennomsiktig? https://www.zoopermarked.no/trixie-beskyttelsesnett?gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKI8rY4gpaEPwulyUbPYZxmmqAvu3NewEY974RxjCPQcP8il3jyJX0BoCCo0QAvD_BwE Anonymkode: 40f95...8ef Ja, det er nok det samme som jeg hadde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Del Skrevet 30. juli 2019 Katter faller støtt og stadig med fra balkonger. Ser det året gjennom på jobb. Jobber som veterinær og mange av de skadde kattene må avlives. Anonymkode: 02e63...638 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Del Skrevet 30. juli 2019 24 minutter siden, addict skrev: Kødder du? Skal du nette inn balkongen pga en katt? Katta klarer da helt fint å la være å falle ned fra en balkong. Halo. Du tenker at et dyr som hele sitt liv har bodd inne, hvor ingen høyde er større enn at den kan hoppe - av seg selv bare vet å beregne hvor hardt 8 meter fall blir? Selv om den aldri har forholdt seg til farlige høyder. Du anser faktisk da selv at en katt er smartere enn du er. (Neppe urimelig å anta da) Anonymkode: 98558...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Del Skrevet 30. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har noen erfaringer med balkongnett til katt? Ser på zoopermarked har de både et ganske rimelig "usynlig" nett (ser ut som fiskesnøre nesten) og et fra Trixie som er forsterka tråd. Er det rimelige nok eller burde man kjøpe noe mer skikkelig. Vil jo helst at det ikke skal være for synlig, men må være fast sikkert nok til at ikke pus kommer gjennom. Skal brukes på balkong i tredje etasje lavblokk for at pus kan få slappe av på terrassen uten at matmor får angst for fallulykker! Anonymkode: 40f95...8ef Vi har nett fra Trixie. Bor en etasje høyere enn deg. Kjøpte vårt her i våres. Da hadde de et uslåelig tilbud på pakke med 2 festestenger inkludert : https://www.zooplus.no/shop/katt/kattenett_kattedor/kattenett Nettet funker gull. Det har litt elastikk, noe som er gunstig. Anonymkode: a2ef3...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. juli 2019 #11 Del Skrevet 30. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker at et dyr som hele sitt liv har bodd inne, hvor ingen høyde er større enn at den kan hoppe - av seg selv bare vet å beregne hvor hardt 8 meter fall blir? Selv om den aldri har forholdt seg til farlige høyder. Du anser faktisk da selv at en katt er smartere enn du er. (Neppe urimelig å anta da) Anonymkode: 98558...8da Godt mulig jeg tror de er smartere enn de er, men ikke overraskende at de ikke er det.. 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Del Skrevet 30. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har nett fra Trixie. Bor en etasje høyere enn deg. Kjøpte vårt her i våres. Da hadde de et uslåelig tilbud på pakke med 2 festestenger inkludert : https://www.zooplus.no/shop/katt/kattenett_kattedor/kattenett Nettet funker gull. Det har litt elastikk, noe som er gunstig. Anonymkode: a2ef3...f37 Takk for erfaringen! Er det det som heter "bitesikkert" du har kjøpt? Ts Anonymkode: 40f95...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Del Skrevet 30. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for erfaringen! Er det det som heter "bitesikkert" du har kjøpt? Ts Anonymkode: 40f95...8ef Ja Anonymkode: a2ef3...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Del Skrevet 2. september 2022 Gammel tråd, men gjennoppfrisker. Hvordan fester man slike nett? Har rekkverk med et gelender med håndløper i tre, og balkongtak i betong. Kunne noen gitt meg en god forklaring, litt sånn "feste kattenetting for dummies"? Gjerne med bilde. Anonymkode: 3a6f1...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Del Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gammel tråd, men gjennoppfrisker. Hvordan fester man slike nett? Har rekkverk med et gelender med håndløper i tre, og balkongtak i betong. Kunne noen gitt meg en god forklaring, litt sånn "feste kattenetting for dummies"? Gjerne med bilde. Anonymkode: 3a6f1...339 Jeg har festet vårt med stifte pistol, kjøpte en billig en på obs bygg. Hvordan det fungerer i betong vet jeg ikke, men man kan jo henge opp en lang planke å stifte i den så slipper man å borre 100 spiker i betongen. Må jo ha sånn egen borremaskin for betong og betong skurer/spiker. Anonymkode: 1ee7e...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Del Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har festet vårt med stifte pistol, kjøpte en billig en på obs bygg. Hvordan det fungerer i betong vet jeg ikke, men man kan jo henge opp en lang planke å stifte i den så slipper man å borre 100 spiker i betongen. Må jo ha sånn egen borremaskin for betong og betong skurer/spiker. Anonymkode: 1ee7e...fde Når kom jeg på at jeg har sett en del med slik terasse som bare bygger en slags ramme med planker. Så du kan for eksempel feste 2-3 planker som går fra gulv til tak (feste i gelenderet?) og feste nettingen i de. Anonymkode: 1ee7e...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Del Skrevet 2. september 2022 Jeg ser på noen bilder på zooplus at nettingen er festet med strips i håndløperen, og så er det boret inn kroker i betongtaket som nettingen er hektet på. Er det såpass slitesterkt at det vil tåle den måten? Anonymkode: 3a6f1...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå