Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Jeg har en boks Lettasmør som går ut på dato i dag. Kan jeg bruke den i noe som helst mat, annet enn på brødskiva? Og hvor lenge kan den egentlig spises på brødskiva?
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Er den åpnet? Hvis den ikke har vært spist av, har stått i kjøleskapet hele tiden, og både ser ok ut og lukter helt normalt, hadde jeg brukt den som vanlig ihvertfall en ukes tid. Ellers går det sikkert an å smelte det i micro'n og ha det oppi vaffelrøra. Hvor sunt det er kan vel sikkert diskuteres, men det blir sikkert noen sprøe og gode vafler :-)
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Jeg hadde brukt den opp. Mange matvareprodusenter setter for kort holdbarhetsdato av en eller annen grunn. Jeg er bare meg i husholdningen, så her kan smøret gå over datoen med ca en mnd uten at det har noe å si.
-Fisken- Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Så lenge den ikke lukter rart eller forandrer konsistens/farge, hadde jeg brukt den på brødskiva.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Den ble åpnet i går, lukter og smaker helt fint. Så da bruker jeg den en stund til........ Takk damer
Hilde Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Vi bruker Bremykt som har gått ut på dato støtt og stadig, så lenge smak, farge og konsistens er normal ser jeg ingen grunn til å hive den.
Gjest borghild Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 Isj noe så uhygienisk! Mat som er gått ut på dato er fryktelig uhygienisk! Vokser i munnen og får fæl konsistens. Blæh!
Kristin S Skrevet 9. mai 2005 #10 Skrevet 9. mai 2005 Isj noe så uhygienisk! Mat som er gått ut på dato er fryktelig uhygienisk! Vokser i munnen og får fæl konsistens. Blæh! Så er det flere artige innlegg ja! Ja tenk å spise noe som går ut på datoen i dag. Fryktelig. Og hva i all verden er det som vokser i munnen? hehe...Du har tydeligvis erfaring med å spise ting som har gått ut på dato? I og med at du kan si at det vokser i munnen og får fæl konsistens..
-Fisken- Skrevet 9. mai 2005 #11 Skrevet 9. mai 2005 Så er det flere artige innlegg ja! Ja tenk å spise noe som går ut på datoen i dag. Fryktelig. Og hva i all verden er det som vokser i munnen? hehe...Du har tydeligvis erfaring med å spise ting som har gått ut på dato? I og med at du kan si at det vokser i munnen og får fæl konsistens..
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #12 Skrevet 10. mai 2005 Vel, fremdeles befinner alt smøret seg på innsiden av boksen, så jeg tror ikke det er noen overhengende fare ennå. Men takk for at du bryr deg om min helse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå