Gå til innhold

Innvitere i dåp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har nylig hatt barnedåp for sitt første barn. Jeg har en kjæreste,  vi bor ikke sammen.  Han har en voksen sønn på 21 år, som hun ikke inviterte. Denne sønnen har ikke sett dåpsbarnet, ikke gratulert med babyen, ingen fødselsgave  og ikke gitt lyd fra seg siden han ble født.  Hun valgte å innvitere de som har noe med babyen å gjøre. Nå er det blitt sure miner, oga dette. Faktisk så galt at kjæresten min heller ikke kom i dåpen. Var det galt av henne å ikke innvitere denne mannen? Jeg mener hun valgte ut fra dåpsbarnet og at hun ikke har fått så mye som en gratulasjoner, helt riktig. 

Anonymkode: 08eba...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min datter har nylig hatt barnedåp for sitt første barn. Jeg har en kjæreste,  vi bor ikke sammen.  Han har en voksen sønn på 21 år, som hun ikke inviterte. Denne sønnen har ikke sett dåpsbarnet, ikke gratulert med babyen, ingen fødselsgave  og ikke gitt lyd fra seg siden han ble født.  Hun valgte å innvitere de som har noe med babyen å gjøre. Nå er det blitt sure miner, oga dette. Faktisk så galt at kjæresten min heller ikke kom i dåpen. Var det galt av henne å ikke innvitere denne mannen? Jeg mener hun valgte ut fra dåpsbarnet og at hun ikke har fått så mye som en gratulasjoner, helt riktig. 

Tja, spørs jo hva hun vil i forhold til din kjæreste og sønnen. Det kunne jo være en gyllen anledning til å få kontakt videre. Jeg ville invitert dere alle tre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner din datter veldig godt. Vi ønsket kun nær familie og de av våre venner som har møtt og har vist interesse for barnet vårt.

Min mann har et par venner som nesten utelukkende har kontakt kun med han og hun ene er en som nesten ikke gidder prate med meg, og aldri har vist interesse for jenta vår. Disse ble ikke invitert. Dåp er en familiesammenkomst, ikke noe vennefest eller selskap der man inviterer perifere folk.

Anonymkode: a861f...8c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg.  Min datter har hjulpet  og tatt seg avdenne mannen masse, da han har sosiale vansker.  Tatt han med på fest, nyttårsfeiring og til og med tatt sine venner med for å feirebursdagen hans. Virkelig stilt opp. Og når det største som har skjedd henne,  denne flotte babyen.  Så får hun ikke en gratulasjon en gang.  Er sp enig med henne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far ble sammen med en dame som har to sønner. De har hver sin samboer og hver sine 2 barn. Jeg inviterte min far og hans samboer, men ikke de 8 andre som jo egentlig burde følge med. Det får bli grenser for hvor mange. Vi ble nesten 40 stk samlet uansett. Jeg har godt forhold til alle fortsatt og nå har det gått 15 år og vi er klare for konfimasjon. I gjen blir bare min far og hans samboer invitert. Det går helt fint.

Anonymkode: d74b0...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Fullt forståelig at han ikke er invitert, selv om du ikke skriver hvor lenge du har vært sammen med din kjæreste. At du har en kjæreste som har voksne barn er virkelig ikke ensbetydende verken med at dine barn har møtt dem, eller at de har godt kontakt. En god relasjon går begge veier.

En dåp er ikke riktig setting for å bli kjent med nye familiemedlemmer i den utvidede familien. 

Din datter er heller ikke ansvarlig for at det ikke skal oppstå gnisninger mellom deg og din kjæreste.

Du får oppmuntre din kjæreste til å arrangere sosiale sammenkomster der disse kan møtes. Nøytral grunn vil da være best for begge parter, tror jeg.

Din kjæreste må slutte å være snurt på grunn av dette! 

Anonymkode: 7ce95...b6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det dere foreldre som har sviktet... Det er ikke alltid enkelt med mine, dine og kanskje våre!

Uansett er det dere foreldre/steforeldre som må bringe barna sammen og skape god stemning og "familie"tilhørighet!

(Ja, selv om barna er voksne)

Anonymkode: 8ce77...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...