Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde frikort frem til forrige måned, da bestilte jeg skattekort. Har 2 arbeidsgivere, den første arbeidsgiveren brukte skattekortet mitt men nå har jeg plutselig blitt trukket 50% av den andre arbeidsgiveren min fordi hun mener jeg «har brukt opp frikortet mitt». Jeg bestilte nytt skattekort 27.06 og da stod det at denne arbeidsgiveren hentet skattekortet mitt.

Kan de betale mellomlegget når de har bommet slik? Det er mye penger det er snakk om som jeg sårt trenger nå..

Anonymkode: 2f775...9b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke noe de kan gjøre hvis det allerede er trukket. Spør lønningskontoret. 

Anonymkode: da8b9...de5

AnonymBruker
Skrevet

Du får igjen evt overskytende ved skatteoppgjør i 2020. Når du overstiger fribeløpet, må du skatte for hele. Det er ditt eget ansvar at skattekort er up to date hele veien. 

Anonymkode: 1cad1...573

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får igjen evt overskytende ved skatteoppgjør i 2020. Når du overstiger fribeløpet, må du skatte for hele. Det er ditt eget ansvar at skattekort er up to date hele veien. 

Anonymkode: 1cad1...573

Ja men er jo akkurat det jeg gjorde. Skaffet meg skattekort før frikortet ble overskredet.

Anonymkode: 2f775...9b2

• Liker 1
Skrevet

Du får bestille nytt skattekort nå, og ta med det som er trukket hittil, så får du lavere trekk resten av året.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mynlen skrev:

Du får bestille nytt skattekort nå, og ta med det som er trukket hittil, så får du lavere trekk resten av året.

Dette er det eneste du kan gjøre for å få tilbake pengene før juni (eller senere) 2020.

Anonymkode: c41b8...a01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på lønningskontor, og vi retter opp i for mye trukket skatt når vi har gjort feil. Hør med de om de kan gjøre det. 

Anonymkode: cdace...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...