Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg lurer på hvordan det har vært for dere som har jobbet i samme barnehage som egne barn går i? 

Har det funket? 

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært svært uprofesjonelt og er ikke å anbefale!

Det kan til nød gå så lenge barnet går på en annen avdeling, ellers er det helt uhørt.

Anonymkode: faa75...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

mamma var vikar i barnehagen jeg gikk i. den var delt inn slik da jeg gikk der:

bygg 1 - ludde (0-2 år) og ruskesara (2-4 år)
bygg 2 - viktor, albert og milla (4-6 år)

da jeg gikk på ludde og ruskesara, tok mamma vakter på de tre andre avdelingene. hvis hun måtte ta vakter på ludde eller ruskesara, så tok hun vakt på den jeg ikke hørte til på. gikk jeg på ruskesara, så tok hun vakt på ludde, og motsatt.
da jeg gikk på albert, tok hun vakter på viktor og milla. ludde og ruskesara trengte henne ikke lengre, så hun fikk ikke vakter der.

mamma var veldig opptatt av at jeg ikke skulle slippe lettere unna med tull bare fordi hun var på jobb på en annen avdeling. hun holdt seg unna meg så langt det lot seg gjøre, men hvis vi måtte være sammen så fikk jeg lik behandling som de andre. hun oppførte seg som om hun ikke var moren min, rett og slett.

de gangene hun måtte ta vakt på min avdeling, så var jeg hjemme sammen med farmor. fridagene til pappa ble ofte brukt til å ta vakter på albert, for da var jeg hjemme sammen med pappa uansett, siden han var så mye borte på jobb.

Anonymkode: b14bb...fac

• Liker 1
Skrevet (endret)

Flere kolleger av meg som har det og det går helt fint :) Er vel ofte litt mer vanskelig i oppstartfasen om de små ser foreldrene men det går seg til. Men dette gjelder kun om barnet er på en annen avdeling. Hos oss er det ingen som har egne barn på samme avdeling.

Endret av Zionnas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det hvis det er på samme avdeling. Hvis dere er på forskjellige avdelinger kan det gå bra. Jeg har dessverre opplevd hvor mor og barn er på samme avdeling at mor kun bryr seg om sitt barn, tar ikke ansvar for andre barn, og at ingen av oss andre ansatte fikk lov til å ha noe med hennes barn å gjøre. For det var viaanok hennes jobb. 

Anonymkode: f5880...46e

AnonymBruker
Skrevet

Vet et eksempel på at det ikke gikk så bra med mor som jobbet på en annen avdeling heller. Mor mente barnet ikke ble godt nok ivaretatt i bhg, og fikk ikke gehør hos de ansatte på avdelingen - som også var hennes kolleger. Dette førte til en veldig vanskelig situasjon. 

Anonymkode: a54e7...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...