Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei alle sammen!

jeg har en venninne, som var jeg var veldig god venninne med før, men vi vokser fra hverandre. hun er til mye mer irritasjon enn godt kan man si. hun er spydig, frekk og alt skal skje på hennes kommando. etter å ha skaffet meg mange flere venninner etter den gang vi ble venninner, så er det faktisk henne jeg vil bruke minst energi på. den lille tiden jeg har utenom familie og jobb vil jeg bruke på de jeg trives godt sammen med. har hintet og sagt det direkte at jeg har mange flere og mer å dele tiden min på, og at hun må forstå at det er ikke bare å knipse i fingeren så kommer jeg løpende.

vi er begge sterke personligheter, før var vi like, men må ha vært "blindet",for jeg ser nå alle hennes negative sider.

det tar mye energi fra meg når hun stadig slenger stygge bemerkninger til meg, enda jeg har tatt meg tid og alt til henne, ikke minst forklart dette med tid osv. hun har jo maaaaaaaaaange venner og familie selv,og hun er enig at vi ikke passer like bra sammen lenger

har forsøkt å gjøre dette til minimal kontakt, slik at det nærmest fader ut av seg selv, hvordan ellers "dropper" man kontakten med dårlige venninner (vil ikke gå i detalj)?

dette er min historie, og slik jeg føler jeg det, håper ingen fordømmer meg-det er ikke nok plass i cyberspace på å fortelle og forklare hvorfor ting ikke henger sammen mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å lade det fase ut av seg selv. Man slutter jo å ta kontakt hvis den blir enveis hele tiden.

uansett så er det lov å si at jeg synes vi har vokst fra hverandre til å være venninner, jeg ser på oss som bekjente nå for tiden kan man vel si?!

Helt normalt dette :-)

Skrevet

Dette er søren meg som om jeg skulle skrevet hvert eneste ord selv!! Er du meg??? :wink:

Jeg leser flere steder at vi bør bruke mindre tid på de vennene som suger energi ut av oss. En bør ikke henge med pliktvenner, da en ikke har noe godt av dette. Litt teit skrevet av meg, men du skjønner hva jeg mener?

Men hva gjør en når disse vennene en trodde en hadde "fadet" ut som du skriver, tar kontakt på nytt? Jeg får sånn stikk-i-magen når jeg ser navnet på vedkommende på mobilen! Og jeg vet at samme hva jeg svarer, så blir det feil. Jeg liker ikke problemer, og ønsker ikke å ha mer kontakt med henne, men det er så vanskelig å avslutte det face-to-face, for jeg er faktisk litt redd henne...

Kanskje ikke så mye til hjelp, men bare så du vet at det er flere i samme båt.

Skrevet

Jeg hadde en gang ei venninde som var UTROLIG dominerende... Vi holdt ikke sammen mer enn et år før jeg kjente at jeg ikke klarte mer. Forholdet vårt var så intenst at vi kunne like godt vært kjærester. Hun fortalte meg hva jeg skulle gjøre, hvilke mannfolk jeg fikk prate med, hva jeg skulle si til dem og kommanderte meg rundt om kring. Hun løyg om alt mulig, holdt på å ødelegge mellom meg og min nåværende kjærest med å si til meg at mannfolk var dritt, og at jeg måtte ikke finne på å stole på han..

Hun prøvde seg tilogmed på han.

Og jeg lot meg styre... Syntes det var greit å slippe å tenke selv :o

Jeg var så lei på slutten at jeg klarte ikke ha kontakt med henne. Hun var i begynnelsen veldig sur pga dette, men det gikk over... Nå prater vi nesten aldri med hverandre! Heldigvis!!

Så mitt råd... La det bare fade ut...

Gjest SumoBryter
Skrevet

Hvis du ikke tar kontakt med henne lenger så skjönner hun sikkert at du ikke vil ha henne i livet ditt mer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sumobryter: jeg har forsøkt, men så tikker det inn en meld eller hun ringer og slenger masse dritt, kjefter på meg og sier masse stygt. Jeg vil påpeke at det er hun som startet med å aldri ha tid til meg,så jeg fant meg andre venner :)

og Karianne: er DU meg??? :ler: kjenner meg sååå godt igjen i deg! Hvordan fikses sånt?

Skrevet

Er det slik at hun ringer å er stygg i kjeften i telefonen, sender sure meldinger m.m. så trenger du jo ikke å svare du kan jo rett og slett overse det.

Gjest SumoBryter
Skrevet
Sumobryter: jeg har forsøkt, men så tikker det inn en meld eller hun ringer og slenger masse dritt, kjefter på meg og sier masse stygt. Jeg vil påpeke at det er hun som startet med å aldri ha tid til meg,så jeg fant meg andre venner :)

og Karianne: er DU meg??? :ler: kjenner meg sååå godt igjen i deg! Hvordan fikses sånt?

Ikke svar på meldingene og ringer hun og er slem så legg på røret... Huff hun hørtes jo ut som hun er litt skummel hvis hun ikke tar hintet og ringer og kjefter og er ubehagelig...

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for støtten folkens!

jeg unngår konflikter,sånn er jeg bare av person,så det har alltid vært enklere å bare svare svada,de gangene jeg ikke svarer er helvete løs :(

Gjest Anonymous
Skrevet
takk for støtten folkens!

jeg unngår konflikter,sånn er jeg bare av person,så det har alltid vært enklere å bare svare svada,de gangene jeg ikke svarer er helvete løs :(

Hva er det hun sier når hun kjefter da?

Skrevet
Sumobryter: jeg har forsøkt, men så tikker det inn en meld eller hun ringer og slenger masse dritt, kjefter på meg og sier masse stygt. Jeg vil påpeke at det er hun som startet med å aldri ha tid til meg,så jeg fant meg andre venner  

og Karianne: er DU meg???  kjenner meg sååå godt igjen i deg! Hvordan fikses sånt?

hehe, ganske lik situasjon, ja. Eneste forskjellen som jeg kan se er at din person slenger masse verbal dritt. På en måte, så synes jeg du er heldig, for da har du lov til å bare drite i denne personen. Du har mange håndfaste bevis på at denne personen vil deg "vondt". Min person er mer snikende. Hun er manipulativ, slik at ting som skjer blir min feil. Hun sier ikke slemme ting rett ut, men det er tusenvis av antydninger i hytt og vær. Hun er en mester i å gi meg dårlig samvittighet. F.eks. at jeg ikke kan komme akkurat da og da på besøk. Dessuten er det mange ting opp gjennom tiden som har såret meg, og så har jeg blitt mobbet fordi jeg ikke tålte det og det.. Men dette er lenge siden, og kan umulig brukes i en konfrontasjon om hvorfor jeg ikke tar kontakt og ikke vil være sammen med henne.

Men hva gjør dere når dere treffer på en person dere har fadet ut en gang? Ofte bor jo disse enten der du bor eller der foreldrene dine bor. I mitt tilfelle bor hun i nabohuset til foreldrene mine og ser når jeg er hjemme på besøk. Hun har full kontroll.. Jeg gruer meg til å møte på henne neste gang. Men det er jo uungåelig, det vet jeg jo.... Men jeg er redd, altså. Kanskje ubegrunnet, kanskje ikke. I alle fall, gir denne dama meg the creeps, og da er det noe som er galt. Jeg TRENGER jo ikke å være sammen med henne.

Det jeg er redd for er en konfrontasjon hvor hun spør "hva i all verden er det liksom jeg skulle ha gjort som er så galt, da????". Og da klarer jeg ikke å komme på noe av det ekle. Hun er en mester i å målbinde. Hun er skikkelig jantelovutøver som passer på at du ikke skal ha det for bra, føle deg ok eller spandere noe på deg selv.

Skrevet

og Karianne: er DU meg??? :ler:  kjenner meg sååå godt igjen i deg! Hvordan fikses sånt?

:sjarmor: Da er det jo bare å lage ei scene en gang hun ringer. Om hun ringer og kjefter så svarer du tilbake. Sier at slikt skitprat gidder du ikke å høre på. At slik snakker man ikke til venner. "fy flate det der tok jeg meg nær av" o.s.v Og så sier du at du ikke gidder å snakke mer med henne når alt skal handle om henne og at du gjør alt feil.

Så er dere uvenner. Du trenger ikke forholde deg til henne og hun har kan skje lært noe.

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har droppet. rett og slett fordi vi ikke passer sammen, og vennskaps-kjemien stemmer ikke.. .. jeg har prøvd,men jeg klarer ikke å være psykolog og gledesspreder på overtid.. Man sier at man aldri har nok venner :o men jo, det kan bli for mange! For man har som regel jobb, familie, barn, kjæreste etc, og da er det viktig å bruke tid på de menneskene som man trives med, og som bygger deg opp, og som du føler deg jevnbyrdig med.. Det har vel vært ett par episoder hvor hun har løyet og spilt på mange tragiske omgivelser og oppvekst.. dette føler jeg nå murrer, og noe ikke stemmer. og slik skal det ikke være at du ikke stoler på dine venner :o vel, jeg gjorde som de fleste andre, har ikke svart på sms etc.. fikk en mld for litt siden at hvis jeg ikke svarte på den mld hun sendte, ønsket hun meg ett godt liv videre, og hun kom til å savne meg etc.. :oops: men jeg har tatt en vurdering, og hun er funnet i kategorien kun bekjent :sjenert:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv kuttet kontakten med ei tidligere venninne, rett og slett ved å la være å svare på meldinger og telefoner. Man skal ikke akseptere å bli behandlet dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...