AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Del Skrevet 30. juli 2019 Er det noen som kan berolige meg og fortelle hva dette kan komme av og om deres hunder har hatt det samme? I morges var det blod utenpå avføringen til hunden min og når hun satte seg ned for å bæsje gjen, så kom det en ganske stor dråpe til. Veterinæren sier at det bare er å avvente siden det var friskt blod, og at det er ganske vanlig hvis man har rifter i endetarmen eller stressmage. Men jeg ser ingen rifter og er ganske nervøs Hun er ellers i fin form og spiser normalt. Anonymkode: 588c0...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Del Skrevet 30. juli 2019 Kan den ha spist noe skarpt og fått en rift i tarmen? Bein f.eks.? Anonymkode: 7da0a...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. juli 2019 #3 Del Skrevet 30. juli 2019 Siden det er friskt blod er det nok bare en rift, har hunden din hard mage ? Men bestill time så kan du få hunden undersøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 30. juli 2019 #4 Del Skrevet 30. juli 2019 Se ann allmenntilstand og ta kontakt med veterinæren på nytt om hunden ikke viser bedring. Rifter innvendig i tarmene er vanskelig å se 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #5 Del Skrevet 30. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kan den ha spist noe skarpt og fått en rift i tarmen? Bein f.eks.? Anonymkode: 7da0a...74a Nei, hun får aldri bein, og vi bor i blokk så hun står aldri ute alene. Tror jeg hadde lagt merke til det hvis hun hadde tygd på en pinne eller noe mens vi gikk tur, men kan selvfølgelig ikke være 100% sikker. 11 minutter siden, Luna Llena said: Siden det er friskt blod er det nok bare en rift, har hunden din hard mage ? Men bestill time så kan du få hunden undersøkt. Nei, avføringen så helt vanlig ut og hun har ikke hatt hard mage de siste dagene heller. Veterinæren mente at dette var så vanlig og ufarlig at det var unødvendig med undersøkelse så lenge hun ikke fortsetter å blø. 10 minutter siden, Snorkfrøken said: Se ann allmenntilstand og ta kontakt med veterinæren på nytt om hunden ikke viser bedring. Rifter innvendig i tarmene er vanskelig å se 😅 Det skal jeg gjøre. Godt poeng! Jeg tenkte det var snakk om rifter i anus, men de kan selvsagt være innvendig ja. Takk for svar dere Jeg ble skikkelig skremt og begynte og tenke på kreft og andre skumle greier. Anonymkode: 588c0...2fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 30. juli 2019 #6 Del Skrevet 30. juli 2019 Rødt ferskt blod er som regel ikke farlig. Kan være betennelse i mage/tarm. Hunden min fikk det etter en kort periode på kortison-kur. Se ann matlyst og om hunden drikker normalt. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Del Skrevet 30. juli 2019 2 minutter siden, Snorkfrøken said: Rødt ferskt blod er som regel ikke farlig. Kan være betennelse i mage/tarm. Hunden min fikk det etter en kort periode på kortison-kur. Se ann matlyst og om hunden drikker normalt. 😊 Takk, det skal jeg Hun spiser og drikker normalt nå i alle fall. Måtte hunden din få antibiotika, eller går betennelse over av seg selv? Anonymkode: 588c0...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Del Skrevet 30. juli 2019 Jeg ville prøvd noe mat for dårlige mager noen dager. Enten i/d fra Hills, eller Gastrointestinal fra Royal Canine. Begge kjøpes hos veterinær. Anonymkode: a0037...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 30. juli 2019 #9 Del Skrevet 30. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, det skal jeg Hun spiser og drikker normalt nå i alle fall. Måtte hunden din få antibiotika, eller går betennelse over av seg selv? Anonymkode: 588c0...2fd Hun fikk medisin for betennelse i magen, mulig det var antibiotika. Husker ikke nøyaktig. Frisk ble hun heldigvis 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. juli 2019 #10 Del Skrevet 30. juli 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun får aldri bein, og vi bor i blokk så hun står aldri ute alene. Tror jeg hadde lagt merke til det hvis hun hadde tygd på en pinne eller noe mens vi gikk tur, men kan selvfølgelig ikke være 100% sikker. Nei, avføringen så helt vanlig ut og hun har ikke hatt hard mage de siste dagene heller. Veterinæren mente at dette var så vanlig og ufarlig at det var unødvendig med undersøkelse så lenge hun ikke fortsetter å blø. Det skal jeg gjøre. Godt poeng! Jeg tenkte det var snakk om rifter i anus, men de kan selvsagt være innvendig ja. Takk for svar dere Jeg ble skikkelig skremt og begynte og tenke på kreft og andre skumle greier. Anonymkode: 588c0...2fd Veterinæren har rett i at blod i avføringen hos hunder er svært vanlig og så lenge blodet er friskt rødt og blir raskt borte igjen så er det helt ufarlig. Det blir litt som når mennesker tørker seg etter dobesøk og det er litt friskt blod på papiret en gang eller tre. Ved kreft er blodet gjerne mørkt/levret og blødningen vedvarer over tid. Du får nesten bare følge med noen dager og se om det blir borte. Hilsen hundeeier som har studert form, farge, konsistens, mengde osv. på utrolig mye hundebæsj i årenes løp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #11 Del Skrevet 30. juli 2019 54 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville prøvd noe mat for dårlige mager noen dager. Enten i/d fra Hills, eller Gastrointestinal fra Royal Canine. Begge kjøpes hos veterinær. Anonymkode: a0037...4a3 Takk for tips! Jeg har faktisk Gastrointestinal fra Royal Canine fordi en hund jeg passer av og til spiser det 38 minutter siden, Snorkfrøken said: Hun fikk medisin for betennelse i magen, mulig det var antibiotika. Husker ikke nøyaktig. Frisk ble hun heldigvis 😊 Så bra 27 minutter siden, Leo said: Veterinæren har rett i at blod i avføringen hos hunder er svært vanlig og så lenge blodet er friskt rødt og blir raskt borte igjen så er det helt ufarlig. Det blir litt som når mennesker tørker seg etter dobesøk og det er litt friskt blod på papiret en gang eller tre. Ved kreft er blodet gjerne mørkt/levret og blødningen vedvarer over tid. Du får nesten bare følge med noen dager og se om det blir borte. Hilsen hundeeier som har studert form, farge, konsistens, mengde osv. på utrolig mye hundebæsj i årenes løp! Takk Jeg har sittet og sett på bilder av normal og unormal hundebæsj på internett i en time nå Anonymkode: 588c0...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Del Skrevet 30. juli 2019 Ville ikke bekymret meg med en gang, men holdt et øye med når hunden bæsjer. Gi gjerne litt olje i maten. Jeg blander knuste linfrø og omega3olje i maten til hundene. Anonymkode: a6016...af4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Del Skrevet 30. juli 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ville ikke bekymret meg med en gang, men holdt et øye med når hunden bæsjer. Gi gjerne litt olje i maten. Jeg blander knuste linfrø og omega3olje i maten til hundene. Anonymkode: a6016...af4 Takk for tips Hun får omega 3-olje en gang om dagen, men jeg kan prøve med linfrø også. Gjør linfrøolje samme nytte som knuste linfrø? Anonymkode: 588c0...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Del Skrevet 30. juli 2019 Min hund hadde blodig diare, type masse blod en gang. Dette var kun en infeksjon. Du kan gjerne gi zoolac e.l. også, det kan hjelpe. Anonymkode: afab1...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. juli 2019 #15 Del Skrevet 30. juli 2019 Jeg fant en av mine sittende i en bloddam en morgen for noen år siden og selv om hunden virket til å ta det hele med stor ro og oppførte seg helt normalt, dro jeg selvfølgelig rett til veterinæren med den. Hunden ble undersøkt på alle mulige måter og det ble tatt alle slags prøver uten at noen fant noe galt. Etter et par dager var alle spor av blod i avføringen (Som ellers var normal hele tiden) borte og vi måtte bare konstatere at blødningen sannsynligvis kom fra en litt større rift i tarmen. Hunden fikk da antibiotika for å unngå infeksjon og problemet har aldri kommet tilbake. Poenget med historien var å berolige TS siden dette altså kan være helt ufarlig selv om det kommer mye blod. Selv om man selvfølgelig oppsøker veterinær hvis man opplever det som en større blødning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #16 Del Skrevet 30. juli 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Min hund hadde blodig diare, type masse blod en gang. Dette var kun en infeksjon. Du kan gjerne gi zoolac e.l. også, det kan hjelpe. Anonymkode: afab1...c7b Godt å høre at det ikke var noe mer alvorlig. Hvordan oppdaget de at hunden hadde infeksjon? Blodprøver? 5 hours ago, Leo said: Jeg fant en av mine sittende i en bloddam en morgen for noen år siden og selv om hunden virket til å ta det hele med stor ro og oppførte seg helt normalt, dro jeg selvfølgelig rett til veterinæren med den. Hunden ble undersøkt på alle mulige måter og det ble tatt alle slags prøver uten at noen fant noe galt. Etter et par dager var alle spor av blod i avføringen (Som ellers var normal hele tiden) borte og vi måtte bare konstatere at blødningen sannsynligvis kom fra en litt større rift i tarmen. Hunden fikk da antibiotika for å unngå infeksjon og problemet har aldri kommet tilbake. Poenget med historien var å berolige TS siden dette altså kan være helt ufarlig selv om det kommer mye blod. Selv om man selvfølgelig oppsøker veterinær hvis man opplever det som en større blødning. Jeg ble litt roligere av historien din ja. Takk Anonymkode: 588c0...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå