Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Samboeren min var ute i skogen i går og utførete noe ala paint ball, altså har han krøpet my på bakken. Til nå har vi funnet fire flott bitt på ham, og lurte litt på hvordan disse skulle fjernes og eventuell fare ved å ikke fjerne alt... Noen som vet?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 på dyrebutikker selger de en slags klype for å fjerne flott (egentlig til hunder, men den skulla da passe til en mann også) det er viktig å få ut hele flotten, også hodet (som den biter seg fast med) napper man bare ut kroppen som er fyldt med blod, vil hodet fortsatt være der. noen flott har en bakterie i seg, borrelia, som er vansklig for imunforsvaret å drepe. man blir ganske syk av den, så samboeren din bør ta ekstra mye c vitamin og solhatt de nærmeste ukene. blir såret rundt bittet hovendt, "rundt" eller værre, bør man oppsøke lege.(desverre er borrelia vansklig å oppdage i en blodprøve)
Gjest Totten Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Takk for svar, fant forsåvid også på nettet at man får kjøp slike klyper på apoteket
Sniglå Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Trodde tråden handlet om et fint sambitt på tennene når jeg så overskriften!
Gjest Étoile Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 Trodde tråden handlet om et fint sambitt på tennene når jeg så overskriften! Jeg også...
Gjest gjest 0 Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Jeg ble bitt av flott på lørdag jeg! Jeg satt og sjekket klærne for flott og hadde akkurat sjekket under bukse linningen da jeg kjente et slags stikk og at det sved, og der satt den sørenmeg! Mamma tok den bort for meg med neglene sine og vi sjekket at alt var borte. Borrelia merker man hvis hevelsen blir værre. Man får en slags ring rundt såret. Da må man til lege og få antibiotika (eller noe sånt) Min hevelse har allerede begynt å forsvinne, men man kan regne med at det kan være litt rødt i opptil to uker... Pam
starie Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Trodde tråden handlet om et fint sambitt på tennene når jeg så overskriften! Jeg skjønte også heller lite..
Vibs Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 kjøp gul Autan på apoteket, det holder flåtten vekke i mange timer, spray deg med den før du skal på tur i skogen eller spille paint ball igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå