Gå til innhold

Single og barnløse venner på overnattingsbesøk når man har små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har nå pappaperm med vår sønn, og fikk nylig forespørsel fra en singel og barnløs venninne om hun kan komme på besøk siden han «nå har verdens lengste ferie»som hun sa. Besøk er selvsagt er helt greit og vi avtalte datoer. Hun følger opp ved å skrive til min mann (han viste meg) i en melding at flybillettene nå var kjøpt og at hun nå gleder seg til lange rødvinskvelder med han når hun kommer, for hun antar han er lenge oppe om nettene nå som han har «fri». 

I virkeligheten er det stikk motsatt.Barnet er veldig aktivt på dagtid og vi pleier å være dødstrøtte om kveldene, også i helgene. Går gjerne til sengs senest rundt kl.23.for å kunne fungere dagen etter. Barnet våkner vanligvis rundt kl.06:30-07 og da står som regel alle tre opp. Slik har det bare blitt. Denne rutinen fungerer fint for oss, men i går fikk jeg vite at venninnen hans ble sur da han hintet om at det ikke er så stor mulighet for å sitte oppe utover natten her lengre slik som før vi fikk barn, fordi vi MÅ tidlig opp når barnet våkner dagen etter. Etter dette har stemningen vært litt laber. 

Jeg mener det er rimelig å forvente at det er slik når man besøker folk med små barn, at foreldrene kanskje ikke orker like sene kvelder som før.Hun mente jeg kunne legge meg tidlig,så kunne hun og mannen min sitte oppe inn i natten.Vet ikke helt hva jeg synes om det.

Hvordan gjør dere andre det når dere får overnattingsgjester?

Anonymkode: e34fb...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne venninnen virker veldig virkelighetsfjern.. 

Nei, de skal selvfølgelig ikke sitte oppe hele natten slik at du blir alene om ansvaret mens besøket er der. 

Én gang går jo fint, men det er slutt på lange rødvinskvelder når dere har fått barn - med mindre dere har barnevakt. Barnet kommer først, og fortjener bedre enn forelder i bakrus.  

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha nei, det hadde jeg aldri gått med på! 

Anonymkode: 261f9...0a3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Denne venninnen virker veldig virkelighetsfjern.. 

Nei, de skal selvfølgelig ikke sitte oppe hele natten slik at du blir alene om ansvaret mens besøket er der. 

Én gang går jo fint, men det er slutt på lange rødvinskvelder når dere har fått barn - med mindre dere har barnevakt. Barnet kommer først, og fortjener bedre enn forelder i bakrus.  

Vi har desverre ingen mulighet for barnepsss nei, og jeg synes på en måte det blir litt feil at jeg skal legge meg tidlig mens de blir værende oppe. Vi drikker generelt lite alkohol, men det ligger også i bakhodet mitt at en av oss må kunne være edru i tilfelle noe skulle skje med barnet, at vi må kjøre til legevakt eller lignende..

ts

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har en veninne som fremdeles er dønn frustrert på meg på grunn av at jeg ikke klarer lange netter med vin og prating lengre. Det er jo bare å få poden å sove litt lengre dagen etter?? 😂😂

Anonymkode: ce85c...124

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste av oss single og barnløse skjønner at dette ikke går an. Vi har skjønt det så godt at vi holder oss unna fordi vi bare er i veien for dere og barna. 

Anonymkode: 6934e...769

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har desverre ingen mulighet for barnepsss nei, og jeg synes på en måte det blir litt feil at jeg skal legge meg tidlig mens de blir værende oppe. Vi drikker generelt lite alkohol, men det ligger også i bakhodet mitt at en av oss må kunne være edru i tilfelle noe skulle skje med barnet, at vi må kjøre til legevakt eller lignende..

ts

Men han har pappaperm, er du i full jobb? 

Som sagt, én sen kveld går. Men hun kan ikke komme til dere og forvente at ting skal være som før barnet kom. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Én kveld må han jo få sitte lenge oppe vel? Så er det opp til ham å regulere inntal av alkohol,  sånn at han kan fungere greit neste dag. Kan fungere greit uten all verdens med søvn så lenge man ikke er fyllesjuk i tillegg. 

Anonymkode: 69059...474

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste av oss single og barnløse skjønner at dette ikke går an. Vi har skjønt det så godt at vi holder oss unna fordi vi bare er i veien for dere og barna. 

Anonymkode: 6934e...769

Det her stemmer sikkert for noen, men ikke alle barnløse tar så lett på vennskapet. 

I vår krets gir vi og tar vi. Vi har ofte besøk av våre barnløse venner, og det funker toppers. Overnatter gjør de også. De er tross alt voksne mennesker og forstår at ting ikke kan være helt likt lengre. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Vi har nettopp hatt en slikt besøk av en singel venn. 

Da la jeg meg bare tidlig med barnet og mannen min fikk være oppe lenge med vennen på besøk og sove lenge. 

Når det er jeg som får besøk, er det han som må legge seg tidlig. Ingen barnepass og slik kommer det til å være til barnet vårt blir selvstendig nok til å være oppe alene. 

Ingen av oss i permisjon😂

Anonymkode: 003f9...5d5

• Liker 15
Skrevet

En kveld ila besøket kan vel pappan sitte lenge oppe, og at du står opp med barnet? 

• Liker 4
Skrevet

Jepp. Det virker som du også har fri? Eller jobber du? Hvis du uansett står opp når barnet våkner, som du skriver, så kan han da vel få en kveld der han sitter litt lengre enn deg? Eller er det det at du ikke har LYST til at han skal sitte oppe med henne som tynger? Det er jo i såfall en ærlig sak, men da bør du være ærlig med ham på det, og ikke bruke barnet som unnskydning.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Nerine_ skrev:

En kveld ila besøket kan vel pappan sitte lenge oppe, og at du står opp med barnet? 

Vi står begge to opp fordi vi automatisk våkner når barnet våkner og ingen av oss får sove videre😅

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Taffel skrev:

Jepp. Det virker som du også har fri? Eller jobber du? Hvis du uansett står opp når barnet våkner, som du skriver, så kan han da vel få en kveld der han sitter litt lengre enn deg? Eller er det det at du ikke har LYST til at han skal sitte oppe med henne som tynger? Det er jo i såfall en ærlig sak, men da bør du være ærlig med ham på det, og ikke bruke barnet som unnskydning.

Jeg jobber ja.Det er som sagt han som selv har meldt ut til henne at han ikke har lange rødvinskvelder så ofte lengre, og det synes jeg er hans valg som hun bør respektere når hun velger å komme hit, og ikke bli sur som han sa hun nå var blitt. Jeg synes det er underlig å reagere slik.

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi står begge to opp fordi vi automatisk våkner når barnet våkner og ingen av oss får sove videre😅

Da kan du vel ta ungen ut av soverommet da og la pappaen sove? Det er lov å bruke hodet vet du😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ja.Det er som sagt han som selv har meldt ut til henne at han ikke har lange rødvinskvelder så ofte lengre, og det synes jeg er hans valg som hun bør respektere når hun velger å komme hit, og ikke bli sur som han sa hun nå var blitt. Jeg synes det er underlig å reagere slik.

Ts

Jobber du alle dagene hun er på besøk? 

AnonymBruker
Skrevet

Ok ts om jeg hadde vært i dine sko så hadde jeg sagt, takk for besøket men sånn er det hos oss. Går ikke det så må vi nok ta det en annen gang i fremtiden når barna er eldre. 

Kall meg gjerne teit osv men jeg kan tåle at mannen er oppe med noen kompiser osv men å drikke vin med ei venninne å skravle til sent, får han bare glemme så lenge han er sammen med meg. 

Småbarnstiden er slitsom og skal en først ha tid til å sitte å skravle over et glass/flaske vin så ville jeg heller at min mann ønsket å gjøre det med meg og ikke ei venninne :) 

i mine øyne så virker dette som en veldig rar dame... 

Anonymkode: 61194...074

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du vel ta ungen ut av soverommet da og la pappaen sove? Det er lov å bruke hodet vet du😉

Kommemtaren din hadde vært helt grei, og du hadde fått frem poenget ditt mue bedre uten den siste der. 

Anonymkode: 95386...fe5

• Liker 10
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis mannen ønsker å sitte oppe en kveld eller to når han har besøk, er vel det greit?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mer problematisk at det er en venninne? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...