AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Jeg er helseskadelig overvektig og har innsett at jeg må gjøre noe med det. Jeg spiser og drikker en god del usunn mat og drikke flere ganger i uken (potetgull, sjokolade, brus, energidrikk, hamburger og pizza for å nevne noe) så jeg tenker å kutte ned på eller slutte helt med dette. Dersom jeg velger å kutte ut usunn mat og sukker så tenker jeg å fortsatt spise og drikke dette i bursdager og lignende. Jeg tenker bare å ikke kjøpe dette selv eller ha det hjemme. Velger jeg en gang i uken tenker jeg å spise alt det jeg har lyst på denne dagen og holde meg helt unna resten av uken. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjennomføre kostholdsendringen og hva som fungerer best og ønsker gjerne erfaringer fra andre. Er det best å holde seg helt unna sukker og usunn mat eller å spise det en gang i uken? Anonymkode: ed4a6...a60
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 For meg har det fungert best å kutte helt. Da er det liksom ikke noe å tenke på engang. Mye lettere å gi etter for fristelser hvis man vet at det er et alternativ. Anonymkode: 4cf62...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Min personlige erfaring er at det er best å kutte det ut helt, for det er så lett å have tilbake i gamle vaner eller spise for mye når man først tillater seg litt. Men det må du bestemme selv. Anonymkode: 86b5a...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har begynt med det samme og har bestemt meg for å ikke ha noe godt i huset og heller bare spise der jeg får det tilbudt når jeg er på besøk eller går i selskap etc. Føler jeg ødelegger hele uken dersom jeg får en spisedag i uken. Man må finne sunne alternativer som man syns er gode og heller spise på dette når man blir fysen. Evnt kan du kjøpe inn smågodt og da heller bare plukke med deg noen få ting i posen, så når den er tom så er det tomt. Anonymkode: 31a80...502
Tvist Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 Alt etter som. Jeg har hatt perioder der jeg spiste en liten bit sjokolade hver dag, perioder der jeg spiste en sjokolade hver lørdag, og nå har jeg kuttet det helt, spiser heller is eller jordbær. Alt fungerte.
Hmmmmmm Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 Holder på selv med å gå ned i vekt. Dropper helt godis og chips. Men når jeg hadde besøk her så spiste jeg både is og godis. Så greit å ikke ta helt av som du sier. Bare ved å kutte ut alt det usunne så vil du nok oppleve nedgang av en annen verden som vil motivere deg til å ikke spise det:)
Gjest RoNo Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har sett på tv, tror det var secret eaters, der en etedag var nesten en hel uke med kalorier. Så jeg heier på moderasjon eventuelt å avstå.
Iia Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 Så bra at du tar tak i overvekten, heia deg 👍 Jeg tror det vanskeligste valget - å ligge helt unna det du gjerne overspiser - er det letteste å overholde. Spiser du litt sjokolade, er det fort gjort at litt blir mye.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 Gikk ned fra 85 kg til 62 kg på ca et halvt år. Kuttet alt sukker. Sies jo at det tar ca en uke før sukkerabstinensen går over, så om man spiser en gang i uka så vil man alltid ha mer sukker. Gikk fra sukkerbrus til sukkerfri brus og derfra til vann, da jeg syns sukkerfri brus smaker piss, det var bare en avvenningsmetode 😛 Ellers har jeg aldri vært spesielt glad i mat, kun godteri og cola. Haaater også å lage mat. Så i ganske mange år hadde jeg spist bare en gang for dag, og det var en normal porsjon middag. (Igjen, spiste mye godteri) så jeg fortsatte jo den trenden da jeg kuttet godis. Spiste hva jeg ville til middag! Det jeg derimot tillot meg var å kjøpe en pose potetgull hver lørdag. Denne småspiste jeg fra hele uken frem til ny pose på lørdag. Trimmen jeg fikk var gåturen hjem fra bussen. Dette fungerte bra for meg! Anonymkode: bdfc3...55a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 En slik spisedag kan ødelegge hele fremgangen din. Jeg tror du vil fråtse. Så kutt det ut. Si at du skal ha helt stopp i 3 måneder feks. Så virker det ikke så evig. Jeg lover at du vil miste lysten på all dritten når vekta krymper og du føler deg bedre. Anonymkode: b868c...a41 1
Pinkpashion Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 Min erfaring er at det beste er å kutte helt ☺️ Og ha gode erstatninger hvis man blir fysen. Har selv gått ned 10 kilo for mange år siden, og var da veldig streng med meg selv. Det fungerte! I bursdager kunne jeg ta en bit, men gikk meg en ekstra lang tur og forbrant noen ekstra kalorier denne dagen.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 Spisedag er en dårlig ide, men du kan innføre lørdagsgodt i beregnet mengde hvis det passer i ditt liv. Folk er forskjellige. Du må tenke på hva som er viktigst for deg og hvordan du skal takle det. For meg er sosiale settinger verst. Jeg prøver derfor å begrense inntaket av alkohol og dårlig mat nør jeg er ute med venner, men må tillate meg noe av det for ikke å bli helt asosial. Anonymkode: 957c7...3cb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 Jeg gjorde dette en gang, ca fra 96 til 80 på 6mnd, ingen trening. For min del er det enklest å ha faste regler av typen "total avholdenhet", om jeg først får satt noe godt fremfor meg og ikke har regel om "NEI" så skal det veldig lite til å skli utpå og ta litt mer enn man bør. Konen insisterer på at dette ikke funker for henne, hun må ha en dag som hun gleder seg til osv. med det resultat at hun generelt er "utpå" hele tiden. Anonymkode: dec80...199
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 Jeg, som de andre over, anbefaler deg å kutte det ut helt. Det samme gjelder for hvetemel, usunt fett og visse kjøttyper. Innta fisk, kylling, og grønt. I selskap, takk nei. Man MÅ ikke spise kake eller drikke brus, kun fordi der serveres. Jeg har selv holdt meg unna i alle selskap og sosiale settinger. Det går veldig fint og etter en stund, trenger man ikke viljestyrke. Om du virkelig bestemmer deg for det, så legg inn trening også. PT-time er lurt (noen treningssentre tilbyr gratis time ved innmelding). Anonymkode: 48522...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå