Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en stund siden Fitnessbloggens glansdager, men hvilke alternativer finnes det? Det virker ikke som om det er så mye liv på Treningsforum heller (og det er vel en høyere andel vrøvl). Jeg har lyst til å diskutere styrketrening, løping osv. Noen tips? Spiller ingen rolle om det er engelske/norske.

Anonymkode: 671e3...448

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før hadde jo dette forumet et eget underforum for sport, trening og friluftsliv. Skulle gjerne hatt det tilbake! Etter at det ble slått sammen med kosthold, så drukner alle tråder om trening i slankegreier :( 

Anonymkode: 2816a...64c

• Liker 7
Skrevet

Det finnes en del kunnskapsrike folk her. Jeg blir gjerne med å diskutere styrketrening, i hvert fall.

Utover det er jeg enig i at det dessverre er veldig mye av det samme som går igjen her: "hvor mange kcal", "ned ti kilo på en måned?" "noen her som har gått ned 30 kg?" "dritt lei akkurat nå" :P

• Liker 7
Skrevet

Har prøvd å finne et slikt forum uten egentlig å lykkes. Det beste jeg fant var dette forumet, så jeg lagde en bruker :)

Problemet var at i alle andre forum så var trafikken lav og det var lite antall aktive brukere. Jeg har vurdert å sette opp et eget forum, men vil nok ikke få til å skaffe noe større trafikk enn for eksempel Treningsforum på relativt lang tid.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en stund siden Fitnessbloggens glansdager, men hvilke alternativer finnes det? Det virker ikke som om det er så mye liv på Treningsforum heller (og det er vel en høyere andel vrøvl). Jeg har lyst til å diskutere styrketrening, løping osv. Noen tips? Spiller ingen rolle om det er engelske/norske.

Er du ute etter engelsk kan Muscle & Strength være et alternativ. Jeg var veldig aktiv der.

Men problemet er at det ble for mye kvasivitenskap og vrøvl der også, så jeg forlot forumet etter lang tid...

Skrevet

Det er en del veldig aktive subredditer med mye godt innhold (jeg holder meg mest på reddit/r/xxfitness (som er mer spesifikt for kvinner), r/fitness er også fin, og veldig aktiv.

Det er en jo også masse andre aktive subredditer med innhold for mer spesifikke treningsformer, som /r/weightlifting, sub-reddits for alle varianter av kosthold, for crossfit, kroppsvektstrening, kampsport, etc.

Noe av det jeg liker best med Reddit som forumløsning er at kvalitetsinnhold kan stemmes opp, og du lett kan sortere kvalitetsinnlegg med mye respons fra mer..."hvordan går jeg ned 10 kg fort plz halp".

• Liker 2
Skrevet

Kan tipse om denne: https://tyngre.se 

Sjekk også ut podcastene "Tyngre rubriker" ( rubriker = overskrifter), "Tyngre dietistpodden" og "Tyngre treningssnack": Veldig bra! De inviterer inn eksperter og diskuterer spennende temaer. Jeg liker spesielt "Tyngre rubriker". Der tar de opp overskrifter/påstander fra ulike medier, og viser at folk ofte tar feil, eller i det minste er lite nyanserte. Det er fin måte å lære seg å være kritisk til det man leser og hører. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Sandum.PT said:

Har prøvd å finne et slikt forum uten egentlig å lykkes. Det beste jeg fant var dette forumet, så jeg lagde en bruker :)

Problemet var at i alle andre forum så var trafikken lav og det var lite antall aktive brukere. Jeg har vurdert å sette opp et eget forum, men vil nok ikke få til å skaffe noe større trafikk enn for eksempel Treningsforum på relativt lang tid.

It's come to this, altså. Når folk registrerer seg på KG for å diskutere trening, da er utvalget magert😂

Det må du jo bare gjøre! Jeg tror så absolutt det er et behov, og ingen forventer at forumet skal være fiks ferdig fra dag en. Om du har tid og lyst, så klart.

14 hours ago, Hot mess said:

Det er en del veldig aktive subredditer med mye godt innhold (jeg holder meg mest på reddit/r/xxfitness (som er mer spesifikt for kvinner), r/fitness er også fin, og veldig aktiv.

Det er en jo også masse andre aktive subredditer med innhold for mer spesifikke treningsformer, som /r/weightlifting, sub-reddits for alle varianter av kosthold, for crossfit, kroppsvektstrening, kampsport, etc.

Noe av det jeg liker best med Reddit som forumløsning er at kvalitetsinnhold kan stemmes opp, og du lett kan sortere kvalitetsinnlegg med mye respons fra mer..."hvordan går jeg ned 10 kg fort plz halp".

Reddit, ja! Det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Takk for tips!

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

It's come to this, altså. Når folk registrerer seg på KG for å diskutere trening, da er utvalget magert😂

Det må du jo bare gjøre! Jeg tror så absolutt det er et behov, og ingen forventer at forumet skal være fiks ferdig fra dag en. Om du har tid og lyst, så klart.

Reddit, ja! Det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Takk for tips!

Hmmm, ja kanskje jeg skulle gjort det. Her på KG har man liksom et samleforum for alt. Hadde vært fint med inndelinger ift. styrke, utholdenhet, kosthold osv.

For å være ærlig har jeg det allerede så og si klart - bare ikke live på nett enda. Noen som har et godt navn? ;)

"Treningsfreak"? 😜

Endret av Sandum.PT
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sandum.PT skrev:

Hmmm, ja kanskje jeg skulle gjort det. Her på KG har man liksom et samleforum for alt. Hadde vært fint med inndelinger ift. styrke, utholdenhet, kosthold osv.

For å være ærlig har jeg det allerede så og si klart - bare ikke live på nett enda. Noen som har et godt navn? ;)

"Treningsfreak"? 😜

hva med fittefolk.no?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Pierre Gynt skrev:

hva med fittefolk.no?

HAH - uffda...

Den dobbeltbetydningen var jo - faktisk veldig morsom!!

Men var det et seriøst forslag - for det klarer jeg ikke å bestemme meg for om det var 😜

Skrevet
7 minutter siden, Sandum.PT skrev:

HAH - uffda...

Den dobbeltbetydningen var jo - faktisk veldig morsom!!

Men var det et seriøst forslag - for det klarer jeg ikke å bestemme meg for om det var 😜

Klarer ikke helt å bestemme meg selv for om det var seriøst eller ikke. Det har definitivt en peacock-faktor!

Skrevet
1 minutt siden, Pierre Gynt skrev:

Klarer ikke helt å bestemme meg selv for om det var seriøst eller ikke. Det har definitivt en peacock-faktor!

Domenet er i alle fall ledig - enn så lenge ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg likte med fitnessbloggen var at det var for begge kjønn, handlet om alt mulig innen trening og at de hadde stor trafikk.  Kvinner har ofte et stort fokus på utseende eller «stuegulvtrening». Nå er jeg ekstremt generaliserende, men som i de fleste situasjoner i livet er det best med en blandet gruppe.

Det er litt rart at den siden bare ble borte uten at det kom et alternativ. Folk er vel fortsatt like mye på nett, så hvor er de?

Anonymkode: 20f08...14b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg likte med fitnessbloggen var at det var for begge kjønn, handlet om alt mulig innen trening og at de hadde stor trafikk.  Kvinner har ofte et stort fokus på utseende eller «stuegulvtrening». Nå er jeg ekstremt generaliserende, men som i de fleste situasjoner i livet er det best med en blandet gruppe.

Det er litt rart at den siden bare ble borte uten at det kom et alternativ. Folk er vel fortsatt like mye på nett, så hvor er de?

Egmont kjøpte opp siden av Espen Espelund så vidt jeg fikk med meg, og så ønsket de ikke å putte midler inn i å drifte den. Men så vil de heller ikke selge domenet på grunn av trafikken det får.

Så vidt jeg har skjønt, jeg kan ta feil her.

AnonymBruker
Skrevet

Er jo mange som blogger i dag. Ofte for helt dumme og meningsløse ting. Har du vurdert å selv lage et slikt miljø du kan trives i? Er jo mange som interesserer seg for dette enda. Ellers ville jo ingen ha svart på tråden din ;) 

Vurderer selv å lage en anonym blogg innenfor mitt eget felt. Ikke for pengene eller status sin del, men fordi det er dette jeg liker å holde på med. Men ønsker ikke å bli et kjent fjes.

Anonymkode: a3388...020

Skrevet
1 time siden, Pierre Gynt skrev:

Du, jeg klarte å sikre meg "treningsglad.no" - det må vel være bra? :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Løpeprat på Facebook har iallfall en del gode diskusjoner om løping, og mange flinke folk med mye kunnskap og erfaring. 

Anonymkode: 02833...7a2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sandum.PT skrev:

Egmont kjøpte opp siden av Espen Espelund så vidt jeg fikk med meg, og så ønsket de ikke å putte midler inn i å drifte den. Men så vil de heller ikke selge domenet på grunn av trafikken det får.

Så vidt jeg har skjønt, jeg kan ta feil her.

Hva var poenget med det da, hvis de ikke skulle bruke den... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...