Gå til innhold

Uforklarlige ting skjer og har skjedd siden vi flyttet inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... hvordan skal man starte denne tråden.. vi flyttet inn i ny leilighet den 1 juli, og siden da har det skjedd skremmende ting her. Leiligheten består av 2 store soverom, vi har et hver, vaskerom, bad, gang, og gang mellom soverom og bad. En stue og et kjøkken..,, det er en slags kjellerleilighet.. på 70 kvm.. ting som skjer; lys skrur seg på (bryteren står avslått og kontakten er ikke i) vi hører steg utenfor rommene, og tenker begge to at det er hverandre som går... lys blinker.. nå inatt har det vært veldig stor aktivitet.. vi ble nødt til å rømme til en kompis av oss, som bor noen hus unna.. og når vi ankom der, så var det kokende varmt... men etter en stund, kom det ekstrem kulde imot oss.. vi begge lå der med gåsehud.. også helt plutselig reiste vennina mi seg opp, fordi noen tok henne på ryggen.. og det var merker i sengen etter noe eller noen som hadde logget bak henne...

vi vet det høres helt sprøtt ut... også bestemte vi oss for å dra hjem å sjekke igjennom leiligheten, fortsatt masse aktivitet.. i gangen og på badet.. også bestemte vi oss for å velge ett soverom å sove på, og det ble mitt.. også tenkte vi at vi kanskje skulle sette musikk på tvn, for å roe oss ned til.. siden vi var så oppskakket av situasjonen, og begynte å tvile på det som nylig hadde foregått («kanskje innbildning?»).. her lå vi da og ante fred og ingen fare...plutselig begynte musikken å spole på tvn, fort som rakkern, vi rakk ikke engang å se tallene.. 

det vi lurer på nå er egt hva vi skal gløre? Er vi blitt gale? Eller er det noen andre som har opplevd slikt? Det er som om noen følger etter oss begge to..

moren min døde for 3 år siden, og mormoren hennes døde for 14 år siden.. og broren hennes døde året før hun ble født...

værsåsnill vi behover råd og hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Åndenes Makt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ring Åndenes Makt.

Vi trenger noe mer enn det...

Skrevet

I de tidligste Buddhistiske tekster er det en del informasjon om du er interessert så kan jeg poste noen utdrag

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mujahedin skrev:

I de tidligste Buddhistiske tekster er det en del informasjon om du er interessert så kan jeg poste noen utdrag

Om det hjelper oss noen vei så😊

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, To livredde jenter skrev:

Ja... hvordan skal man starte denne tråden.. vi flyttet inn i ny leilighet den 1 juli, og siden da har det skjedd skremmende ting her. Leiligheten består av 2 store soverom, vi har et hver, vaskerom, bad, gang, og gang mellom soverom og bad. En stue og et kjøkken..,, det er en slags kjellerleilighet.. på 70 kvm.. ting som skjer; lys skrur seg på (bryteren står avslått og kontakten er ikke i) vi hører steg utenfor rommene, og tenker begge to at det er hverandre som går... lys blinker.. nå inatt har det vært veldig stor aktivitet.. vi ble nødt til å rømme til en kompis av oss, som bor noen hus unna.. og når vi ankom der, så var det kokende varmt... men etter en stund, kom det ekstrem kulde imot oss.. vi begge lå der med gåsehud.. også helt plutselig reiste vennina mi seg opp, fordi noen tok henne på ryggen.. og det var merker i sengen etter noe eller noen som hadde logget bak henne...

vi vet det høres helt sprøtt ut... også bestemte vi oss for å dra hjem å sjekke igjennom leiligheten, fortsatt masse aktivitet.. i gangen og på badet.. også bestemte vi oss for å velge ett soverom å sove på, og det ble mitt.. også tenkte vi at vi kanskje skulle sette musikk på tvn, for å roe oss ned til.. siden vi var så oppskakket av situasjonen, og begynte å tvile på det som nylig hadde foregått («kanskje innbildning?»).. her lå vi da og ante fred og ingen fare...plutselig begynte musikken å spole på tvn, fort som rakkern, vi rakk ikke engang å se tallene.. 

det vi lurer på nå er egt hva vi skal gløre? Er vi blitt gale? Eller er det noen andre som har opplevd slikt? Det er som om noen følger etter oss begge to..

moren min døde for 3 år siden, og mormoren hennes døde for 14 år siden.. og broren hennes døde året før hun ble født...

værsåsnill vi behover råd og hjelp...

Sett opp overvåkingskamera i leiligheten. 

Anonymkode: cffcf...bc9

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett opp overvåkingskamera i leiligheten. 

Det pleier å funke. Bevisene forsvinner raskt da! 😂

PS: Ta video med godt bilde og lyd, post resultatet her. 

Endret av Martin13
  • Liker 6
Skrevet (endret)
26 minutter siden, To livredde jenter said:

Om det hjelper oss noen vei så😊

Vet nå ikke hva som skjer dere så jeg vet ikke om det er relevant men det er noen historier der om mennesker som blir plaget av ikke mennesker og ting man kan gjøre.

Her er et eksempel, konteksten her er at Buddha snakker med en av kongene til ikke-menneskene der kalt Yakkha;

Nå hender det at noen av dine elever liker å ferdes og holde til på avsondrede, stille og fredelige steder i skog, der svale vinder blåser og der det ikke er andre mennesker i nærheten, for der er det bra å meditere. Men der finnes det også framstående yakkhaer som ikke er dine tilhengere, Mester. La meg få lære deg Atanata-versene, Mester, for disse kan blidgjøre yakkhaene slik at munker, nonner, legmenn og legkvinner blir beskyttet og kan oppholde seg der uten å bli plaget.»

[videre kommer et vers hvor man priser en del ikke-mennesker som Yakkhaene skal kjenne og se opp til, det er nokså langt så jeg poster det ikke her]

Etter versene som skal blidgjøre disse ikke-menneskene så kommer en nokså interessant del av teksten;

Hvis en eldre eller yngre yakkha, gandhabba, kumbhanda eller naga av hankjønn eller hunkjønn, av høyere eller lavere rang, skulle ha ondt i sinne og nærme seg en vandrende, stående, sittende eller liggende munk, nonne, legmann eller legkvinne som har lært disse Atanata-versene grundig og kan dem utenat, vil dette vesenet ikke vinne respekt eller aktelse i noen by eller landsby. Et slikt vesen vil heller ikke få bolig eller opphold i min hovedstad Alakamanda, og det vil heller ikke få adgang til noen av yakkhaenes forsamlinger. Et slikt vesen vil heller ikke få tillatelse til å gifte seg. De andre vesenene, som ikke er mennesker, vil dessuten bli rasende og overøse ham med skjellsord. De vil gripe hodet hans som om det skulle være en tom bolle, og knuse det i sju biter.

Men det finnes slike vesener som er rå, brutale og hensynsløse, min herre. De bryr seg verken om de fire store kongene eller om deres betjenter eller tjenere. De kalles opprørere mot de store kongene. De er akkurat som røvere i kongen av Magadhas land, røvere som verken bryr seg om kongen av Magadha eller om hans betjenter eller tjenere. De kalles opprørere mot kongen av Magadha, og slike rå, brutale og hensynsløse vesener finnes det også blant slike som ikke er mennesker. Hvis en vandrende, stående, sittende eller liggende munk, nonne, legmann eller legkvinne blir antastet av en slik eldre eller yngre yakkha, gandhabba, kumbhanda eller naga av hankjønn eller hunkjønn, av høyere eller lavere rang, skal han eller hun rope og påkalle de store yakkhaer, deres generaler og kommandanter og si:

’Denne yakkhaen tar meg! Denne yakkhaen angriper meg! Denne yakkhaen plager meg! Denne yakkhaen gjør meg vondt! Denne yakkhaen skader meg! Denne yakkhaen vil ikke slippe meg løs!’

Og hvem er de store yakkhaene, deres generaler og kommandanter som skal påkalles?

[videre kommer en del navn på disse  generalene og kommandantene]

her er hele teksten; https://suttacentral.net/dn32/no/lie

Det er generelt slik det foregår. Noen blir plaget og de blir instruert til å si noen ting som skal blidgjøre disse. Her er et populært vers brukt til det formålet;

Den som vil følge fredens vei
og gjøre det som er godt og nyttig,
bør følge disse råd:
Forstandig og rettskaffen bør han være,
ja, ytterst redelig,
omgjengelig, mild og forsonlig.

tilfreds og fornøyd med lite,
uten for mange gjøremål og med få krav,
med kontroll over seg selv og sine sanser,
beskjeden og uten grådighet.

Han bør la være å gjøre noe
som forstandige folk kunne ha grunn til å kritisere.
Tankene hans bør være:
Måtte alle levende vesener finne lykke og fred,
og bli lykkelige til sinns!

Ja, alt som har liv,
sterke som svake uten unntak,
om de så er lange, store,
middels eller små, tynne eller tykke,

om vi ser dem eller ikke,
nære eller fjerne,
om de lever nå eller venter på å bli født,
måtte alle levende vesener bli lykkelige til sinns!

Måtte ingen svikte en annen
og heller ikke føle forakt for noen,
og heller aldri ønske en annen noe vondt,
verken ut fra motvilje eller i oppfarende sinne!

Liksom en mor er villig
til å våge livet for å beskytte sitt eneste barn,
nettopp slik er det grenseløse sinnelag
som han bør utvikle overfor alt som lever.

Ja, til alle kanter bør han utstråle
en følelse av vennlighet til hele verden,
en vennlighet uten stengsler,
uten uvilje, uten motvilje.

I hver våken stund—
enten han går, står, sitter eller ligger—
bør han ha dette for øye.
Dette kalles en høyverdig livsførsel.

Den som lever slik med god moral,
innsiktsfull og udogmatisk,
og som temmer sine sanselige lyster,—
han skal aldri mer gjennomgå en ny gjenfødelse.

Det er ikke så mye annet å gjøre om man blir forfulgt annet enn å gå dit hvor de ikke kan gå.

Endret av Mujahedin
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Martin13 skrev:

Det pleier å funke. Bevisene forsvinner raskt da! 😂

PS: Ta video med godt bilde og lyd, post resultatet her. 

Jeg hadde tent å skrive at hun skulle poste videoen her hehe. Jeg har bodd i to leiligheter det skjedde helt uforklarlige ting. Leide i begge. Jeg er ikke lettskremt og endte opp med å sove med tv på, uten var det umulig. Angrer den dag idag på at jeg ikke satt opp overvåkingskameraer. Hadde venner på besøk som ikke trodde på slike ting i det hele tatt som ikke var så høye i hatten etter de hadde sovet hos meg 😄 Ei venninne stakk midt i besøket hehe pga et møbel som flyttet på seg selv. Jeg var så vant til det at jeg tok det med ro. Men naturlige forklaringer var det ikke. 

Det ligger en artig video ute på youtube fra en fyr som bor i en leilighet han påstår det skjer sinnsyke ting. Helt umulig uansett å vite om det der reelt, nå finnes det jo så mye gode teknikker til å klusse med videoer på. Så om videoene skulle vist noe helt uforklarlig hadde ingen skeptikere uansett sett på videoene som bevismateriale. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde tent å skrive at hun skulle poste videoen her hehe. Jeg har bodd i to leiligheter det skjedde helt uforklarlige ting. Leide i begge. Jeg er ikke lettskremt og endte opp med å sove med tv på, uten var det umulig. Angrer den dag idag på at jeg ikke satt opp overvåkingskameraer. Hadde venner på besøk som ikke trodde på slike ting i det hele tatt som ikke var så høye i hatten etter de hadde sovet hos meg 😄 Ei venninne stakk midt i besøket hehe pga et møbel som flyttet på seg selv. Jeg var så vant til det at jeg tok det med ro. Men naturlige forklaringer var det ikke. 

Det ligger en artig video ute på youtube fra en fyr som bor i en leilighet han påstår det skjer sinnsyke ting. Helt umulig uansett å vite om det der reelt, nå finnes det jo så mye gode teknikker til å klusse med videoer på. Så om videoene skulle vist noe helt uforklarlig hadde ingen skeptikere uansett sett på videoene som bevismateriale. 

Uansett er det en vinn vinn situasjon å prøve å filme med lyd. Får du noen beviser så er det mye enklere å forklare og få forståelse fra andre. Får du ingen beviser, så kan du jo slappe av og tenke at du bare har innbildt deg alt sammen.

Anonymkode: d9931...046

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, To livredde jenter said:

Noe mer enn erfarne medium som jobber med husrens? Noen av dem tar oppdrag utenom TV-programmet også så dere trenger ikke komme på TV: https://www.tv2.no/2014/01/11/underholdning/mia-gundersen/god-kveld-norge/spokelser/5213983?fbclid=IwAR1xc5lznfTGX7gMNCt-54MW6HLWUbjA3kizuvuKw5QDbbYEt7yMyqiJMnQ#.UtKHlpivKwA

Anonymkode: 37969...71f

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe spesielt med de som bodde der før? Er det en gammel leilighet?

Anonymkode: ecdeb...ccc

Skrevet

Har ikke så mye mer å si enn jeg forstår deg :) Jeg har selv alltid avvist alle former for «spøkelser» (hva nå man skal kalle det), og ment at ting har en naturlig forklaring. For tre år siden flyttet vi inn i en leilighet fra 1936, og det skjer så mye underlige ting at jeg vet nesten ikke mer. Det rasler, rangler, smeller, lyden av trinn, ting faller ned og så videre. Tror vel «egentlig» ikke på paranormal aktivitet enda, men noe rart foregår i den leiligheten altså.

Hadde det vært plagsomt hadde jeg sett meg om etter ny bolig. 

Støtter tips over her om å sette opp kamera.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nuttery skrev:

Har ikke så mye mer å si enn jeg forstår deg :) Jeg har selv alltid avvist alle former for «spøkelser» (hva nå man skal kalle det), og ment at ting har en naturlig forklaring. For tre år siden flyttet vi inn i en leilighet fra 1936, og det skjer så mye underlige ting at jeg vet nesten ikke mer. Det rasler, rangler, smeller, lyden av trinn, ting faller ned og så videre. Tror vel «egentlig» ikke på paranormal aktivitet enda, men noe rart foregår i den leiligheten altså.

Hadde det vært plagsomt hadde jeg sett meg om etter ny bolig. 

Støtter tips over her om å sette opp kamera.

Med mindre det er to som opplever det på samme tid, tror jeg nok at mye av vår hjerne kan spille oss et puss.

Det er bare rart at ingen klarer å fange det på kamera hvis det smeller, rasler, lyder av trinn osv?

Men jeg vet ikke. Hvorfor velger de da bare noen hus og andre er helt fritt for slike fenomener? Hva kan forklaringen være?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og at lyset slår seg på når bryteren ikke er i er jo fysisk umulig?

Skrevet (endret)

Dere er to jentunger som driver å jager hverandre opp om dette tullet. 

Skaff dere noe å gjøre begge to, Har dere ikke jobber? 

Endret av Antoinette
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, To livredde jenter skrev:

Har dere  mulighet for å sette opp et kamera? Eller begynne å filme  med mobil når det skjer? 

Anonymkode: 61b4d...146

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde noe ubehagelig hjemme hos oss. Vi satte på surat al baqara på YouTube og dro ut. Var borte da vi kom hjem, og den ekle følelsen at noen så på oss på badet, var borte også:) 

Anonymkode: 16672...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Dere får be de om å slutte. 

Anonymkode: 22ac5...ac6

Skrevet
50 minutter siden, Antoinette skrev:

Dere er to jenter som driver å jager hverandre opp om dette tullet. 

Skaff dere noe å gjøre begge to. Dette er bare tull.

Hva har det med saken å gjøre? Vi er over 20 år begge to, og at vi er jenter som i kjønn, blir helt feil. Siden du bare måå kommentere, så kanskje det er du selv som må finne noe å gjøre og bruke dagene dine på? 😁 

lykke til videre.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...