AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Vurderer å kjøpe egolf modell 2019 og lurer derfor på hvor mye vil bilen koste meg cirka månedlig og årlig? Hvor mye betaler dere i forsikring? Betaler dere månedlig eller årlig? hvor mye betaler dere i mnd for lading av golfen? Anonymkode: 89e0f...aa1
TMB Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Det du spør om er veldig vanskelig å svare på uten at du kommer med flere detaljer... Forsikringspris kommer an på kjørelengde, bonusnivå og hva slags forsikring (ansvar/delkasko/kasko/toppkasko "pluss") Ladepris kommer jo an på hvor mange KM man kjører hver dag, om man kun lader hjemme, benytter seg av mye hurtiglading ute eller fleksilading ("mellomrask").
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 kjøper du egolf så kan regnstykke se slik ut: 325000 nybil - 100% lån = 7000 kr - fradrag pr mnd. 15000 km kjøring = 3000 kWh = 3000 kr år 4000 forsikring og årsavgift pr år 2000-4000 kr service pr år + dekk Totalt: ca. 75 000 kr pr år Anonymkode: 1d4f9...cb6 2
NBA Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 På 30.7.2019 den 18.08, AnonymBruker skrev: kjøper du egolf så kan regnstykke se slik ut: 325000 nybil - 100% lån = 7000 kr - fradrag pr mnd. 15000 km kjøring = 3000 kWh = 3000 kr år 4000 forsikring og årsavgift pr år 2000-4000 kr service pr år + dekk Totalt: ca. 75 000 kr pr år Anonymkode: 1d4f9...cb6 Pluss verditap da.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Verditapet er 100% på 5 år Anonymkode: 7eb63...2bd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Verditapet er 100% på 5 år Anonymkode: 7eb63...2bd Er bilen verdt 0% etter 5 år?? Anonymkode: 7d204...208
Commander Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bilen verdt 0% etter 5 år?? Anonymkode: 7d204...208 Ikke jeg du spør. Men det finnes tabeller for slikt. E-Golf er tungsolgt nå. Mange som ikke får solgt sine brukte. VW kommer med helt ny El.bil serie med levering neste sommer VW I.D. . Det vil ikke gjøre bruktsalg av gammel Golf lettere. Verdt å nevne er at VW kjører kampanje akkurat nå med 45.000 nedsatt pris på E-Golf. De som skrev kontrakt for 3mnd siden har allerede tapt nesten 50.000.- før levering. Er nok noen som irriterer seg nå. Endret 4. august 2019 av Commander 1
NBA Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 2 timer siden, Commander skrev: Verdt å nevne er at VW kjører kampanje akkurat nå med 45.000 nedsatt pris på E-Golf. De som skrev kontrakt for 3mnd siden har allerede tapt nesten 50.000.- før levering. Er nok noen som irriterer seg nå. Det er jo fordi de vil kvitte seg med restlageret. Slike kontrakter kan gjerne avbrytes.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 3 timer siden, Commander skrev: Ikke jeg du spør. Men det finnes tabeller for slikt. E-Golf er tungsolgt nå. Mange som ikke får solgt sine brukte. VW kommer med helt ny El.bil serie med levering neste sommer VW I.D. . Det vil ikke gjøre bruktsalg av gammel Golf lettere. Verdt å nevne er at VW kjører kampanje akkurat nå med 45.000 nedsatt pris på E-Golf. De som skrev kontrakt for 3mnd siden har allerede tapt nesten 50.000.- før levering. Er nok noen som irriterer seg nå. Alt av elbiler går tregere nå. Grunnen er at det er nok av dem. Tidligere var det tendens til at markedet ikke fikk nok biler, og prisene ble derav holdt kunstig oppe. Så begynte Tesla model 3 å leveres i hopetall, og elbilmarkedet normaliserte seg. På den annen side har e-golfene alltid vært litt overpriset. De vet de kan ta godt betalt fordi det er en GOLF. Anonymkode: e8304...e1b
NBA Skrevet 4. august 2019 #10 Skrevet 4. august 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den annen side har e-golfene alltid vært litt overpriset. De vet de kan ta godt betalt fordi det er en GOLF. Korrekt. Jeg mener at blant annet Hyundai Ioniq og Kona samt Kia e-Soul og e-Niro er bedre kjøp pdd. Kia er jo spesielt interessant pga 7 års garanti. Endret 4. august 2019 av NBA 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 4 hours ago, NBA said: Pluss verditap da. I de 7 000 så tror jeg jammen du får med deg verditapet også gitt. Det koster ca 7000 kr/måned å betjene lånet og da er hele bilen nedbetalt på 5 år. Anonymkode: bec77...0e7
NBA Skrevet 4. august 2019 #12 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I de 7 000 så tror jeg jammen du får med deg verditapet også gitt. Det koster ca 7000 kr/måned å betjene lånet og da er hele bilen nedbetalt på 5 år. Anonymkode: bec77...0e7 Det er ikke sånn verditap fungerer... 1
Commander Skrevet 4. august 2019 #13 Skrevet 4. august 2019 3 timer siden, NBA skrev: Det er jo fordi de vil kvitte seg med restlageret. Slike kontrakter kan gjerne avbrytes. Nei. Det kan de ikke uten videre. En underskrevet salgskontrakt er ikke det samme som ei interesse liste. Har du kjøpt en PC som blir satt ned med 50% dagen etter gir ikke grunn til å heve kjøpet.
NBA Skrevet 4. august 2019 #14 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, Commander skrev: Nei. Det kan de ikke uten videre. En underskrevet salgskontrakt er ikke det samme som ei interesse liste. Har du kjøpt en PC som blir satt ned med 50% dagen etter gir ikke grunn til å heve kjøpet. Mange slike kontrakter har faktisk gratis avbestilling, men det avhenger selvfølgelig av kontrakten. I de fleste kjeder i dag så kan du faktisk nettopp det😂
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #15 Skrevet 4. august 2019 6 timer siden, NBA skrev: Korrekt. Jeg mener at blant annet Hyundai Ioniq og Kona samt Kia e-Soul og e-Niro er bedre kjøp pdd. Kia er jo spesielt interessant pga 7 års garanti. Der har du den viktigste kommentaren her. Volkswagen er lysår unna den kvaliteten Kia klarer å levere, og har - i alle fall på fossilbil - massivt høyere driftskostnader. Rett og slett fordi VW er et merke med mye feil og mye tilbakekallinger. Nyeste Soul med det store batteriet er det beste elbilkjøpet nå, med mindre man vil flotte seg med en Tesla 3. Anonymkode: 0bf9d...09d 1
Commander Skrevet 5. august 2019 #16 Skrevet 5. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Der har du den viktigste kommentaren her. Volkswagen er lysår unna den kvaliteten Kia klarer å levere, og har - i alle fall på fossilbil - massivt høyere driftskostnader. Rett og slett fordi VW er et merke med mye feil og mye tilbakekallinger. Nyeste Soul med det store batteriet er det beste elbilkjøpet nå, med mindre man vil flotte seg med en Tesla 3. Anonymkode: 0bf9d...09d Det stemmer sikkert mtp kvalitet og holdbarhet. Men Asia er ikke riktig så flinke som tyskerne på opplevd kvalitet. Seter, lydnivå, interiørvalg, knapper, skjermene og kjøreopplevelse. Asiatiske merker oppleves som litt kjipere, billigere og mer simpelt. Kjør 10 mil i en BMW og kjør hjem i Hyundai. Det oppleves veldig forskjellig. 1
NBA Skrevet 5. august 2019 #17 Skrevet 5. august 2019 55 minutter siden, Commander skrev: Det stemmer sikkert mtp kvalitet og holdbarhet. Men Asia er ikke riktig så flinke som tyskerne på opplevd kvalitet. Seter, lydnivå, interiørvalg, knapper, skjermene og kjøreopplevelse. Asiatiske merker oppleves som litt kjipere, billigere og mer simpelt. Kjør 10 mil i en BMW og kjør hjem i Hyundai. Det oppleves veldig forskjellig. Hva hjelper det når Golfen (som vi snakket om) står på verksted?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #18 Skrevet 5. august 2019 Jeg har en 2016 modell så ga ikke mer enn 160 000,- for den, men betaler 2661,- i måneden i lån. Forsikring og veiavgift er 1000,- pr. måned. Strømutgiftene er vel rundt 200,- ekstra i mnd. Anonymkode: 3fb4a...7d7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #19 Skrevet 5. august 2019 Jeg har en ett år gammel egolf, kjøpte den ny i fjor sommer. Betaler ca 700kr mnd i forsikring tror jeg, har muligens litt mer, alle bilene i husstanden kommer på samme faktura så litt usikker i farta på hvor mye som er på golfen. Kjørelengde 24 000 og full kasko. Har merket lite på strømregningene, litt selvfølgelig, men ikke sånn at jeg tenker over det (trenger lade den ca tredje hver dag når jeg kjører tur /retur jobb hver dag.) Jeg prøver å lade gratis rundt i byen når jeg kan, og det er sjelden jeg trenger benytte meg av hurtiglading, kanskje for en 100lapp annenhver mnd. Har ikke lån på bilen så ingen utgifter der. Men så har man jo selvfølgelig verditap da. Og eventuelle verkstedregninger og service etterhvert. Men så langt har jeg ikke kommet ennå. Anonymkode: 58462...00c
Commander Skrevet 5. august 2019 #20 Skrevet 5. august 2019 1 time siden, NBA skrev: Hva hjelper det når Golfen (som vi snakket om) står på verksted? Bilen oppleves bra. Og folk har lyst på den. Den er sosialt akseptabel og folk er optimister. "Alle" kjenner noen som ikke har hatt problemer. Og ting skjer sikkert ikke meg😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå