AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Nå i det siste så har katten min på 6 år begynt å bli veldig masete. Siden det er så varmt, så står dører åpne hele tiden og da kan jo han gå inn og ut som han vil. Han går ut og inn hele tiden og mjauer og maser på meg hele tiden... han får masse kos, han drikker og spiser, tisser og bæsjer normalt og oppfører seg ellers helt normalt bortsett fra at han er urolig (går inn og ut hele tiden) og mjauer mye. Kan det være fordi det er så varmt ? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for at han skal bli tilfreds, han virker jo ikke helt tilfreds sånn som han holder på! Bare går og vandrer rundt i huset hele tiden og maser, og går inn og ut hver 5 minutt eller hopper opp på fanget for å kose intenst. (Intest kosete har han alltid vært da ❤) Han er kastrert. Han ble det da han var 6mnd gammel. Føler meg litt rådvill og skjønner ikke helt hva han prøver å fortelle meg... Anonymkode: b5e00...7b0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Opplever det samme selv, hunkatt, kastrert, 4.5 år. Hun går opp og ned i leiligheten (innekatt, Sphynx) og remjer som et uvær, skraper på dører, gnåler og remjer konstant. Jeg blir snart gal... Anonymkode: 542d4...0c2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Opplever det samme selv, hunkatt, kastrert, 4.5 år. Hun går opp og ned i leiligheten (innekatt, Sphynx) og remjer som et uvær, skraper på dører, gnåler og remjer konstant. Jeg blir snart gal... Anonymkode: 542d4...0c2 Det har begynt nå i det siste ? Anonymkode: b5e00...7b0
Gjest Saltomortale Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat samme situasjon her. Blir gal av at han går rundt og gnæger høylytt og aldri virker fornøyd med noe som helst 🙈🙉
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det har begynt nå i det siste ? Anonymkode: b5e00...7b0 Ja, de siste få dagene, ikke helt en uke ennå tipper jeg. Anonymkode: 542d4...0c2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå ligger hun selvfølgelig og sover som en engel, men sånn ellers på dagtid, og spesielt når jeg skal spise middag så er det et helvetes leven med remjing og skraping, og generell ugagn. Anonymkode: 542d4...0c2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Antageligvis er det pga varmen. Anonymkode: 247d0...186 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 Høres ut som han ene min 😅 har gjort det hele livet sitt. Elsker spesielt å sette seg foran tven og si «du skal se på meg. Ikke rør meg! Men se på meg» 😂 han får kos, nedtne tvungen kos. Mat, vann, ba alt han kunne trenge. Men da så ... «se på meg 😾» 😂 mjau maju maju, eller noe mer i den «jeg ser en fugl» kvitre greiene sammen med litt mjau. Han prøver virkelig å «snakke» med meg 😂 Jeg ignorerer, og han gir seg en liten stund, før det er på an igjen. Har ikke så mange råd å komme med devserre 😅 Anonymkode: e8ceb...4ae
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som han ene min 😅 har gjort det hele livet sitt. Elsker spesielt å sette seg foran tven og si «du skal se på meg. Ikke rør meg! Men se på meg» 😂 han får kos, nedtne tvungen kos. Mat, vann, ba alt han kunne trenge. Men da så ... «se på meg 😾» 😂 mjau maju maju, eller noe mer i den «jeg ser en fugl» kvitre greiene sammen med litt mjau. Han prøver virkelig å «snakke» med meg 😂 Jeg ignorerer, og han gir seg en liten stund, før det er på an igjen. Har ikke så mange råd å komme med devserre 😅 Anonymkode: e8ceb...4ae Haha😅 min har bare vært sånn den siste uka ca.. han kommer mjauende inn og går mjauende ut døra igjen, kommer inn, tar en runde rundt i huset med litt små kvittring og steller seg midt på gulvet og skriker til meg før han går mjauende ut igjen og sånn holder det på hele dagen😅🤯. Røyter også som et uvær og det kiler i ansiktet mitt hele tiden pga alt håret som flyr rundt om dagen. Akkurat nå ligger han hengslengt på ryggen forand meg å maler, snorker og dupper av litt🥰. Endelig litt ro. Håper han snart får ro i kroppen igjen! Og håper det bare er varmen som gjør han sånn 😱 Anonymkode: b5e00...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 Herregud akkurat det samme som katten min! Skikkelig klage-mjauing. Han ligger ute og kommer bare inn for mat og drikke.. Og litt masing.. Prøver å fortelle han at det er kjøligere inn men når ikke frem haha. Anonymkode: ef336...bff
Tvist Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 Når min kommer inn slik, vil hun at jeg skal bli med ut for å kose. Hun vil ha kos, men orker ikke være inne.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha😅 min har bare vært sånn den siste uka ca.. han kommer mjauende inn og går mjauende ut døra igjen, kommer inn, tar en runde rundt i huset med litt små kvittring og steller seg midt på gulvet og skriker til meg før han går mjauende ut igjen og sånn holder det på hele dagen😅🤯. Røyter også som et uvær og det kiler i ansiktet mitt hele tiden pga alt håret som flyr rundt om dagen. Akkurat nå ligger han hengslengt på ryggen forand meg å maler, snorker og dupper av litt🥰. Endelig litt ro. Håper han snart får ro i kroppen igjen! Og håper det bare er varmen som gjør han sånn 😱 Anonymkode: b5e00...7b0 Tror noe av mjauingen hans er fordi han vil ut. Eller rettere sagt, han tror han vil ut 😂 han er livredd alt og alle. Ofte åpner jeg døra og han bare 😾 «jeg ville bare se ut da, nå kan du lukke» 😂😂 og akkurat nå i varmen har vi det mye kaldere inne med varmepumpa, så ikke vits å ha døra åpen å prøve å kjøle ned hele verden 😅😂 Er ikke alltid lett å forstå seg på disse dyra, men kunne aldri vært foruten dem! 😸😸 Anonymkode: e8ceb...4ae
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 Min er akkurat lik, men han er sånn hele tida. Han er selvvalgt innekatt. Får lov til å gå ut, men vil ikke. Han kan gå på trappa, men ikke lenger. Hvis døra står åpen skal han sitte i døråpninga. Han går rundt inne, maser og klager. Spesielt om natta. Havner en tørrforbit i vannskåla er det kriiiiise, den må bort med en eneste gang selv om klokka er 04... Skal jeg spille brettspill med ungene på golvet skal han sitte midt på plata. Flytter jeg han blir han dritsur, og passer på å spankulere over plata flere ganger med halen oppi nesa på oss mens han klaaager. Å sitte ved siden av spillebrettet er ikke et alternativ. Katter altså 😆 Anonymkode: 786f9...f44
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 Kan nok være varmen, vår har også vært sånn siste to ukene ca. Anonymkode: a78b5...520
Minya Skrevet 1. august 2019 #15 Skrevet 1. august 2019 Eldste vår holdt på på samme måten, han kom inn om kvelden, og begynte å vræle etter fem minutter for han ville ut igjen. Men dette varte bare de fire varmeste dagene før det ble kjølig igjen, sannsynligvis fordi huset vårt ble alt for varmt fordi varmepumpa vår har begynt å ta kvelden og ikke klarte å kjøle ned huset på 16 grader bånn drite. Vi hadde rundt 35 grader i stua på det varmeste, og isolasjonen i veggene var så mettet av varme at det begynte å lekke varme inn. Storepus syntes da naturlig nok at det ble for mye med de små pelsdottene som skulle leke og hilse på, så vi tror han rett og slett ble litt irritert i varmen, for den første kvelden etter at temperaturen droppa og jeg fikk gjennomlufta huset i noen timer og senket innetempen til rundt 18 grader, så la han seg bare i stua og holdt kjeft 😛
Serafina. Skrevet 2. august 2019 #16 Skrevet 2. august 2019 På 30.7.2019 den 1.54, AnonymBruker skrev: Haha😅 min har bare vært sånn den siste uka ca.. han kommer mjauende inn og går mjauende ut døra igjen, kommer inn, tar en runde rundt i huset med litt små kvittring og steller seg midt på gulvet og skriker til meg før han går mjauende ut igjen og sånn holder det på hele dagen😅🤯. Røyter også som et uvær og det kiler i ansiktet mitt hele tiden pga alt håret som flyr rundt om dagen. Akkurat nå ligger han hengslengt på ryggen forand meg å maler, snorker og dupper av litt🥰. Endelig litt ro. Håper han snart får ro i kroppen igjen! Og håper det bare er varmen som gjør han sånn 😱 Anonymkode: b5e00...7b0 Den forrige katten min begynte å bli veldig masete og røyte masse. Jeg tok ikke de signalene på alvor før etter en stund og det viste seg at den hadde høyt stoffskifte. Den ble medisinert og levde i flere år etter dette. Tenker derfor det kan være lurt å observere om du ikke ønsker å ta den med til veterinæren med det samme. Kan jo selvsagt også bare være klaging på varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå