Gå til innhold

Plagget er strikket av fint garn og "pilling will therefore occur" står det på lappen på plagget. Hva betyr pilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plagget er strikket av fint garn og "pilling will therefore occur" står det på lappen på plagget. Hva betyr pilling?

Anonymkode: 155f6...343

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nupping

Anonymkode: d5c2d...1dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nupping :)

mykere garnkvaliteter nupper dessverre ofte noe

Anonymkode: 518c5...291

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nupping

Anonymkode: d5c2d...1dc

Takk for hjelpen! :) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen! :) Vil jeg kunne unngå nupping dersom jeg vasker genseren på vrangen, og  ved å bruke en jakke som er glatt i stoffet over den genseren tror du?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen! :) Vil jeg kunne unngå nupping dersom jeg vasker genseren på vrangen, og  ved å bruke en jakke som er glatt i stoffet over den genseren tror du?

Det vil nok helt sikker hjelpe i hvert fall?

Nupping er jo ganske individuelt da, men med det blandingsforholdet i genseren du linka til ville jeg vært forberedt på at det kommer til å bli litt nupping etterhvert. Ved å bruke en sånn "barbermaskin" for tøy kan du eventuelt forlenge levetiden til genseren, fjerne nupper :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok helt sikker hjelpe i hvert fall?

Nupping er jo ganske individuelt da, men med det blandingsforholdet i genseren du linka til ville jeg vært forberedt på at det kommer til å bli litt nupping etterhvert. Ved å bruke en sånn "barbermaskin" for tøy kan du eventuelt forlenge levetiden til genseren, fjerne nupper :)

Tusen takk for god hjelp og gode råd :hjerte: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nupping kommer av at det er brukt korte fibre i garnet. Google så finner du en god artikkel om nupping og fibrenes lengde og kvalitet. Tror artikkelen stod i kk. 

Anonymkode: 072a9...650

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nupping kommer av at det er brukt korte fibre i garnet. Google så finner du en god artikkel om nupping og fibrenes lengde og kvalitet. Tror artikkelen stod i kk. 

Takk for nyttig informasjon! :) Ts

AnonymBruker
Skrevet

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for god hjelp og gode råd :hjerte: 

Bare hyggelig, lykke til med genseren, pen var den :)

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiberlengde er del av det ja, men nupping, hva som nupper på hvem osv er avhengig av flere faktorer :) Egentlig ganske interessant, men da er en over i 'nerde-debatter'.

Akryl nupper f.eks veldig lett, til tross for at dette er maskinelt laget fiber som både er helt glatt og kan ha i teorien uendelig lengde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Gå på youtube og søk etter red pill der så får du det godt forklart.

Anonymkode: 49872...fbb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig, lykke til med genseren, pen var den :)

Fiberlengde er del av det ja, men nupping, hva som nupper på hvem osv er avhengig av flere faktorer :) Egentlig ganske interessant, men da er en over i 'nerde-debatter'.

Akryl nupper f.eks veldig lett, til tross for at dette er maskinelt laget fiber som både er helt glatt og kan ha i teorien uendelig lengde. 

Tusen takk :hjerte: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...