Gå til innhold

Moren til venninnen er så uansvarlig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har en bestevenninne der moren hennes er 22 år gammel. NÅ, midt på natten sendte hun meg en melding på Facebook halv ett og spurte om datteren min kunne tenke seg å være med på kino. Filmen de vil se heter Aladdin og har aldersgrense 9 år klokken 18 i morgen på andre siden av byen. Hva ville dere sagt? Da jeg var 22 år gammel klarte jeg så vidt og passe på meg selv, kjenner jeg er litt usikker på å sende datteren min ned til byen sammen med venninnen sin og moren hennes. Ikke har hun bil heller, så de må ta t-bane, jeg er veldig redd for hva datteren min kan se i byen så sent på kvelden.

Anonymkode: 5afb5...be5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er datteren din?

Anonymkode: 206b1...e55

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager da!! Hold datteren din hjemme din surmegge!

Håper hun inviterer et annet barn med på kino! 

Anonymkode: 8837e...0ad

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

De fleste 22 åringer er mer ansvarlige enn det du påstår at du var.

Anonymkode: 49a76...79a

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

du kan være med? kjøre de.

Anonymkode: 72246...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er datteren din?

Anonymkode: 206b1...e55

7 år gammel.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du kan være med? kjøre de.

Anonymkode: 72246...0db

Moren hadde veldig lyst til å se filmen selv, virket som om hun brukte barna som en unnskyldning for å kunne se filmen selv.

Skrevet (endret)

Da jeg var ung så var min mor på sykehuset og fødte nummer 3, hun var da eldst på avdelingen som 22 år gammel, jeg var snart syv og min mor var en fantastisk og omsorgsfull dame som alltid viste ansvar.

Må legge til at 18 i sentrum kan bli litt i det seneste laget, dere bør nok vente til helgen og ta en tidligere forestilling.

Endret av Fiskemannen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fiskemannen skrev:

Da jeg var ung så var min mor på sykehuset og fødte nummer 3, hun var da eldst på avdelingen som 22 år gammel, jeg var snart syv og min mor var en fantastisk og omsorgsfull dame som alltid viste ansvar.

Nummer 3 som 22-åring? Spenstig! Jeg fødte da jeg var 30 og først ut i gjengen.

• Liker 3
Skrevet

Altså, tror ikke det er et problem hva ungen din kan se i byen klokken åtte på en tirsdag, men skjønner veldig godt hvis du ikke vil sende datteren på en film som har høyere aldersgrense. 

Og en 22-åring med barn har nok lært seg å være ganske mye mer ansvarlig enn en 22-åring uten barn. Så tror ikke du nødvendigvis bør dømme det så mye. 

Hvis du ikke vil, så sier du nei. Det er ikke mer vanskelig enn det! 

• Liker 15
Skrevet

Tror det skal gå helt fint. Hun har tydeligvis klart å passe på er barn i syv år, så hun er nok i stand til å passe på seg selv som 22-åring... I motsetning til deg...

• Liker 11
Skrevet

Hvis hun fikk barn som 15-16år gammel, så har hun vel hatt mer enn nok tid på å bli ansvarlig? 

Hvorfor er det galt å sendte melding halv1? Bedre enn kl14 i morgen?

hvis du er så bekymret, får du holde datteren din innestengt da vet du. 

Jeg hadde ei datter på 5 år når jeg var 22, var ingen problem det. Jeg så løvenes konge i helgen, brukte barna som unnskyldning så jeg fikk sett den, nå er jeg 29-år. Fillern jeg er visst litt uansvarlig. Tror det ikke kommer an på alder😆😂

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

For meg virker Ts som barnslig, fordomsfull og ikke minst en person som mangler selvinnsikt. 

Anonymkode: d4e88...74c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dette er et tulleinnlegg?

Anonymkode: 4bd91...c93

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager da!! Hold datteren din hjemme din surmegge!

Håper hun inviterer et annet barn med på kino! 

Anonymkode: 8837e...0ad

De fleste 22 åringer er mer ansvarlige enn det du påstår at du var.

Anonymkode: 49a76...79a

7 timer siden, Tallla skrev:

Tror det skal gå helt fint. Hun har tydeligvis klart å passe på er barn i syv år, så hun er nok i stand til å passe på seg selv som 22-åring... I motsetning til deg...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker Ts som barnslig, fordomsfull og ikke minst en person som mangler selvinnsikt. 

Anonymkode: d4e88...74c

7 timer siden, Summ skrev:

Hvis hun fikk barn som 15-16år gammel, så har hun vel hatt mer enn nok tid på å bli ansvarlig? 

Hvorfor er det galt å sendte melding halv1? Bedre enn kl14 i morgen?

hvis du er så bekymret, får du holde datteren din innestengt da vet du. 

Jeg hadde ei datter på 5 år når jeg var 22, var ingen problem det. Jeg så løvenes konge i helgen, brukte barna som unnskyldning så jeg fikk sett den, nå er jeg 29-år. Fillern jeg er visst litt uansvarlig. Tror det ikke kommer an på alder😆😂

Og her har vi gjengen som synes det er helt ok å sende 3-åringer alene ute å leke tipper jeg! Ja, skjønner litt mer av klientellet på kg nå, huff!

Anonymkode: 48e80...92d

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her har vi gjengen som synes det er helt ok å sende 3-åringer alene ute å leke tipper jeg! Ja, skjønner litt mer av klientellet på kg nå, huff!

Ja for dette er ensbetydende med å sende barna ut på eventyr alene 🙄

Nei men seriøst: hun har hatt barn i syv år. Du kan ikke se på henne som en 22-åring som har fått alt servert på et sølvfat og ikke klarer seg på egenhånd. Tror ikke du skal bekymre deg for at de skal til byen på en hverdag heller. Er ikke den dagen det er værst å henge rundt. Dessuten har barn godt av å oppleve litt og få opp øynene foe hvordan det virkelige liv er. Uten puter under ermene.

Anonymkode: af404...9c9

• Liker 16
Gjest RødeFare
Skrevet

Jeg skjønner det slik at hun hadde tenkt å ta med sin og din datter for å se filmen med 9-årsgrense. Og at din datter er 7 år. Det er altså helt i tråd med regelverket, da barn ned i 6 år kan se film med 9-årsgrense i følge med en voksen. https://www.nfkino.no/oslo/kundeservice/article1185398.ece

Hvorvidt det er en god idé for din datter eller ikke, vet jo du best som kjenner henne. Barn er forskjellige. Noen blir lett redde og noen ikke. 

Men jeg begriper ikke at det skal være uansvarlig å be med noen på kino og innenfor aldersgrenseregelverket. Det er ikke akkurat Trainspotting de har planlagt å se heller...

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det riktignok 20+ år siden mine barn var 3 år, men de var da vitterlig ute "alene"  (med hyppig tilsyn) sammen med venner. Alle barna i nabolaget var det. Ofte var hagen full av barn i alderen 3-6 år som lekte sammen.  Og ingen av dem var født av 15-16- åringer heller.

Jeg ser også at nabobarna på 3 og 5 år leker ute i sin hage uten at foreldrene er ute.

Om det er ok at en 3-åring er ute uten foreldre kommer an på omstendighetene.

7 år gammel.

Moren hadde veldig lyst til å se filmen selv, virket som om hun brukte barna som en unnskyldning for å kunne se filmen selv.

Jeg har alltid brukt barna som unnskyldning for å se på barnefilmer.  Først egne barn, så nieser og nevøer, og hvis jeg er så heldig at jeg får barnebarn kommer de også til å være mitt alibi for å reise på kino på barnefilmer.

Anonymkode: e2bdd...b82

• Liker 13
Skrevet

Hehehehe.... Jeg var 31 da jeg fikk min datter, og jeg har da brukt henne som skalkeskjul for å se barnefilmer mer enn en gang! 

Når man har ferie er det fort gjort å sende melding seint. Jeg gjør det til flere jeg kjenner, regner med at folk skrur av lyd når de legger seg også ser de den når de står opp...

Og du, de fleste tar kollektivt til sentrum, og klokka 18-20 går det nok helt fint at en sjuåring er i byen. Det samme med aldersgrensen på filmen om hun har sett en del film før. 

Denne 22-åringen har klart å ta seg av barnet sitt i sju år. Ikke døm henne pga alder. Jeg er dobbelt så gammel som henne, og kjenner folk på hennes alder som er mer modne enn folk på min egen alder. 

Er du så bekymret, så bli med dem på kino! 

• Liker 12
Skrevet

Skjønner ikke hva som er uansvarlig her? Regner med hun skal bli med barna og ikke sende dem alene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...