Gå til innhold

Datter som kler seg utfordrene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter på 14 år samt en sønn på 17 år boende hjemme hos oss. Vår datter er svært frimodig og går ofte rundt i huset i kun topp og stringtruse. 

Dette skjer ofte at når vår sønn har besøk av sine venner kommer søstra ofte innom kjøkkenet og står å henter vann eller lager mat i bare trusa.

Jeg har merket meg at min sønns kompiser liker svært godt dette og har lange øyne ut mot kjøkkenet.

Selv synes jeg det er litt utenfor at min datter skal gå rundt halvnaken og vise seg frem.

Hva synes dere vi skal gjøre? Vi har allerede tatt dette opp, men får lite respons.

Anonymkode: 152e0...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hvorfor hun går kledd slik? Er det varmt, kan du jo si at luftige kjoler kjøler mer.

Er det fordi hun synes det er fint, kan du jo si at hun får feil oppmerksomhet, og de som gir henne oppmerksomhet pga klesvalget, respekterer henne ikke. 

Driter hun i det, kan du si at så lenge hun bor hjemme, så skal hun kle seg ordentlig. 

Jeg kjenner meg veldig igjen, gikk kledd veldig upassende da jeg var yngre, og fant ut på den harde måten. Jeg ønsket oppmerksomhet fordi jeg følte at jeg ikke ble sett eller godtatt, jeg ble mobbet og følte meg utenfor. Det gjorde at jeg tok mye dumme valg, og skjønte ikke at mennene som tok kontakt ikke respekterte meg. 

Anonymkode: 8f2a9...9d3

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Hadde såklart ikke likt det, men vet ikke hvordan jeg skulle fått henne til å stoppe uten å shame

Anonymkode: 3555d...386

• Liker 1
Skrevet

Heng en morgenkåpe på innsiden av døren hennes, så får hun gå så naken hun vil på rommet sitt og har noe enkelt å ta på når hun bestemmer seg for å hente noe mat på kjøkkenet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker meg også at vår datter har en tendens å bøye seg hvis hun merker at noen ser på. Ja det er varmt men får være litt grenser. 

Hun hører ikke på oss når vi sier at det er upassende. Samt at det vises godt at hun nyter oppmerksomheten.

Vi mener at ingen skal skamme seg over kroppen sin, men det å vise seg frem slikt er ikke lurt.

I dag har hun ligget ute å solt seg på terrassen uten BH og i kun en liten string. Hun ligger på magen men dog veldig utfordrende stillinger hvor beina er spredt.

TS

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt hvorfor hun kler seg sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

herregud. snakk med henne da. ikke legg det ut her.

Anonymkode: cf452...d72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Si til broren hennes at han ikke får ha besøk hjemme mer om han ikke får søstra til å skjerpe seg? Og ikke gi henne penger eller kjøp string til henne. ta trusene hennes og bytt de ut med normale.

Anonymkode: 3555d...386

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sagt til min datter at man hår ikke rundt i bare undertøy når vi har gjester på besøk. Det får da være et minimum av folkeskikk. Du kan jo spørre om hun synes det er greit om du og pappaen hår rundt i trusen når hun har venninner på besøk? 

Anonymkode: f0766...2f4

Dette var et bra forslag! Dette burde du si.

Anonymkode: 09faf...2be

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Er du far eller mor?

Anonymkode: 8136a...12a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er far.

//TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kledd meg i en skikkelig tacky bikini (Så jeg ikke ble tatt for blotting) å ruslet rundt i den neste gang hun fikk venninner på besøk og ruslet rundt inne som jeg gikk i joggis. Bare for å understreke hvor lite passende det er å være lettkledd under besøk 

Anonymkode: d0711...de8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Gi streng beskjed om at hvis hun skal være på andre rom en sitt eget så skal hun kle på seg. Og at skal hun sole seg så skal hun ha en bikinitruse på, ikke string. At hun tar av seg toppen når hun ligger på mage er vel ikke noe problem så lenge hun tar den på når hun snur seg.

Hvis hun ikke hører etter tar dere fra henne goder, feks. mobil, pc osv. Regner med at du er pappaen i huset, er du tøff nok så kler du deg likt som henne. Har hun på seg string på kjøkkenet så har du det.

Anonymkode: 60903...689

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er far.

//TS

Så finn frem borat-bikinien 

Anonymkode: d0711...de8

• Liker 38
Skrevet

Si til henne at hun er for ung til å kle seg slikt foran gutter. Hadde vært annerledes om hun var voksen. Men siden hun er såpass ung kan det være litt vel drøyt.si at hun får bestemme selv når hun blir 18

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sagt til min datter at man hår ikke rundt i bare undertøy når vi har gjester på besøk. Det får da være et minimum av folkeskikk. Du kan jo spørre om hun synes det er greit om du og pappaen hår rundt i trusen når hun har venninner på besøk? 

Anonymkode: f0766...2f4

Veldig enig i det du skriver her. Jeg ville gått for dette forslaget. Det er helt innafor  å forventet at hun kler på seg mer når det er folk på besøk.

• Liker 8
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på. Dette minner om en erotisk novelle som en pervers mann sitter å ser for seg! Uforskammet er ordet! Er vel ikke lenge før Ts kommer med en kommentar om hvor upassende det er på kveldene når hun ligger i armkroken hans og har bena over fanget til broren... 

• Liker 17
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har allerede tatt dette opp, men får lite respons.

Finn en kvinnelig sexolog som har noenlunde normale holdninger slik at hun kan snakke med henne. Det er mange gode forslag i denne tråden men jeg tror det kan bli vanskelig for dere å takle situasjonen alene.

Det kan bli vanskelig å overbevise en tenåring om at det er upassende og forklare hvorfor det er upassende uten at man fremstår som trangsynt, urimelig, og gammeldags. Det har bunn i grunn med livvsyn, verdier og overbevisning å gjøre så man skal være veldig klok om man ikke har nok autoritet (noe dere ser ut til å mangle) om man skal nå frem og regulere dette.

Det er også nokså alvorlig atferdsavvik som kan få veldig uheldige konsekvenser senere i livet.

Endret av Mujahedin
  • Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Mujahedin skrev:

Det er også nokså alvorlig atferdsavvik som kan få veldig uheldige konsekvenser senere i livet.

Det er unødvendig med sexolog for at en jente i puberteten begynner å bli bevisst hva slags oppmerksomhet hun kan få fra det motsatte kjønn. Det er en del av gryende seksualitet.

Ts, dere har prøvd å forklare. Hun føler sannsynlig en spenning ved å gå slik, samtidig som hun forventer at dere skal se på det som uskyldig og tilfeldig.

Når hun ikke tar til seg gode råd og vanlig oppdragelse, hadde jeg satt hardt mot hardt. Gitt henne en klar advarsel om at hun sørger for å holde seg påkledd (konkretiser), ellers vil hun få verbal irettesettelse der og da, uansett hvem som ser og hører. Konkretiser type ting du vil komme til å si, så det ikke er tvil for henne at det kommer til å bli flaut og ikke verdt det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...