Gå til innhold

Bleik hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt tåpelig overskrift, men fant ikke på noe bedre.

Barnet vårt er straks 4 år og aktiv og frisk.

En av oss foreldre er blond, men med brunfarge etter sommersola, den andre litt mørkere i hud og hår. 

Barnet har lyst hår og veldig bleik hud. Vi er flinke til å smøre oss og selvfølgelig barnet, men det vises ikke at ungen har vært ute denne sommeren. Vi har vært i fornøyelsespark, utendørs basseng, badestrender, fjellturer, ute i hagen og i barnehagen. Likevel er det ikke antydning til litt farge på kroppen. Ser ut som vi har hatt den ene ungen vår inne hele ferien.

Hva kan dette komme av? Som sagt er barnet frisk som en fisk. Hudfarge har ingenting å si, bare stusser over at hn ikke engang blir rød og frisk i kinnene?

Anonymkode: 6f441...5f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 6f441...5f7

Skrevet

Vel, datteren min er straks 14 og er sånn fortsatt. Det samme er storesøsteren hennes, min stedatter. Vi har vært 14 dager i Hellas, har brukt faktor 30 på alle mann, jeg er brun, jenta er fortsatt hvit. Sånn har hun vært hele livet.

Noen bare er sånn. Jeg er mørkeblond, faren er rødblond (mor til stedatter er mørkhåret).

Skrevet

Har en datter på 18 og en sønn på14, begge er melkehvite etter sommeren. Har også to barn til med en annen mann som begge er nøttebrune. Begge fedre er etniske nordmenn, det samme er jeg. 

Like mye ute alle fire men pigmentene er åpenbart helt forskjellige. De to eldste blir etter tid i solen litt røde for så å nesten med det samme gå tilbake til fargen som skummet melk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle blir solbrune dessverre:( 

Dine barn ble slik

Anonymkode: 113f9...deb

AnonymBruker
Skrevet

herregud barnet ditt er 4 år og du er bekymret for at hn er bleik???? hn har da selvsagt ikke bygget opp no særlig med pigmenter på sine 4 år... at det går an?

Anonymkode: b2cfa...2bb

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

herregud barnet ditt er 4 år og du er bekymret for at hn er bleik???? hn har da selvsagt ikke bygget opp no særlig med pigmenter på sine 4 år... at det går an?

Noen er født blekere enn andre, og noen er mørkere enn andre. Er ikke sikkert de blir noe brune, da man kan se dette tidlig. Men pigment kan bygges opp, men ikke genetisk forandres. Er selv veldig lys å har eksponert meg veldig mye for sol, å derfor får jeg litt farge å blir veldig gylden lys brun, men igjen blir jeg lett solbrent så avhenger av høy faktor. 

Alle ønsker seg barn som blir brune, men mange får ikke søkke gener dessverre. Må derfor gjøre det beste ut av det. Mange er jo fine som veldig lys også❤️

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS lurer åpenbart på forklaringen på hvorfor det er sånn. Hun drømmer ikke om å melde ungen på brun&blid som du kanskje trodde. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

TS lurer åpenbart på forklaringen på hvorfor det er sånn. Hun drømmer ikke om å melde ungen på brun&blid som du kanskje trodde. 

forklaringen er at hn er 4 år

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

forklaringen er at hn er 4 år

Nei, en av mine har alltid blitt gyllen om sommeren, selv fra han var liten og brukte høy faktor. Så det er ikke så enkel forklaring på spørsmålet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Noen er født blekere enn andre, og noen er mørkere enn andre. Er ikke sikkert de blir noe brune, da man kan se dette tidlig. Men pigment kan bygges opp, men ikke genetisk forandres. Er selv veldig lys å har eksponert meg veldig mye for sol, å derfor får jeg litt farge å blir veldig gylden lys brun, men igjen blir jeg lett solbrent så avhenger av høy faktor. 

Alle ønsker seg barn som blir brune, men mange får ikke søkke gener dessverre. Må derfor gjøre det beste ut av det. Mange er jo fine som veldig lys også❤️

Ønsker alle seg barn som blir brune? Kan ikke akkurat si at det var det jeg gikk å drømte om når jeg var gravid. Ville bare at barnet skulle være friskt. Heldigvis så har jeg litt andre drømmer enn å fokusere på brunfargen til barna mine. 

Anonymkode: c28b2...baf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er da normalt at noen aldri blir brune og er lyse i huden. Sønnen min er nesten "gjennomsiktig" i huden, helt lys, aldri blitt solbrun. Er pigmenter, og de er like flotte og nydelige uansett hudfarge. Dette hysteriet og presset om å være solbrun og "tæn" er like teit som asiatere som bleker huden sin.

Anonymkode: 47a55...5e9

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi huden til barnet ditt er enda tynn og tar ikke fargen så lett sikkert. Det kommer med årene skal du se.

Skrevet
21 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Ehm... Her tror jeg du skal begrense deg til å snakke for deg selv gitt. Det er mye jeg ønsker for barna mine, men den tanken der har ikke streifet meg engang. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke alle blir brune, heller ikke som voksne. 

Har selv to døtre der den eldste aldri blir brun, selv ikke etter noen uker i varmere strøk. Hun er nå voksen og det er akkurat det samme som da hun var barn. 

Lillesøster derimot får farge så fort sola titter frem om våren. Nå har vi nettopp vært 2 uker i Hellas og hun er brun som ei pepperkake selv hun hun har smurt seg med faktor 30 hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn unge. 

Andre barn som er like mye ute og blir smurt like godt har skille etter tskjorte og badedrakt, er brune på armer, bein og ansikt. Men denne andre er like lys. 

Nå er hele familien lett solbrune og denne ene er like lys, men nytt av året (skolebarn nå) er at sola lokket frem noen få fregner. 

Anonymkode: 9d9b7...ab4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...