Gå til innhold

Hvordan tørre å spørre om sykemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter veldig psykisk nå, med selvmordstanker og selvskading.. Men jeg får ikke til å spørre om sykemelding. Har en måned igjen på jobben, holder ikke ut! Min fastlege vil ikke hjelpe meg med mindre jeg har konkrete selvmordsplaner, og det har jeg ikke akkurat nå.. Jeg jobber med pasienter og det kan jo gå utover de når hodet ikke fungerer. Hva skal jeg gjøre? Takker for alle svar og innspill.

- K27

Anonymkode: d7512...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bytt lege så rask som mulig. De skifter ved månedsskiftet, så du har ikke så mange dager på deg

Anonymkode: b2279...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege!

Anonymkode: a6be6...442

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt lege så rask som mulig. De skifter ved månedsskiftet, så du har ikke så mange dager på deg

Anonymkode: b2279...757

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne, men det er ingen, ikke en eneste fastlege ledig :( De har alle venteliste. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt likefullt, du må få deg en ny fastlege. Jeg jobber selv også med skal bytte fastlege. Jeg er ikke fornøyd med vedkommende. Han er til og med yngre enn meg. 

Du trenger uansett en lege, og jeg tror du kan få automatisk enn annen lege om du velger bort fastlegen din, selv om du også må en såkalt venteliste. 

Du skal jeg farsken ikke lide deg igjennom fordi noen som ikke er voksen til å forstå alvoret. 

Anonymkode: 76165...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det an å få sykemelding via eyr? Eller hva det heter.. Sånn legeapp! 

Anonymkode: 8faae...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt likefullt, du må få deg en ny fastlege. Jeg jobber selv også med skal bytte fastlege. Jeg er ikke fornøyd med vedkommende. Han er til og med yngre enn meg. 

Du trenger uansett en lege, og jeg tror du kan få automatisk enn annen lege om du velger bort fastlegen din, selv om du også må en såkalt venteliste. 

Du skal jeg farsken ikke lide deg igjennom fordi noen som ikke er voksen til å forstå alvoret. 

Anonymkode: 76165...0d0

Takk for svar. Jeg må stå på min lege til det finnes noen andre ledige, og jeg klarer ikke vente. Står på venteliste og har gjort det i to måneder.. :(

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å få sykemelding via eyr? Eller hva det heter.. Sånn legeapp! 

Oi, det hadde vært veldig greit. Men det er vel mest for slike lette ting som UVI og influensa? 

-TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de som regel ikke skriver ut sykemelding. Men siden legen din ikke tar deg på alvor, kanskje en mening ifra en annen lege kan hjelpe deg. Legen vil nok henvise til fastlegen din, så kanskje skrive en anbefaling om sykemelding.  Er verdt t forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte gå til en vikar som nærmest presset meg ut i sykemelding. Lot meg overtale i noen dager, gikk på jobb igjen, men ble overbevist om at det var lurt likevel. Hvis du bytter lege nå får du ny allerede på torsdag, men når det er sagt er det jo ikke sikkert sykemelding er det beste tiltaket for akkurat deg. 

Anonymkode: 6573e...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de som regel ikke skriver ut sykemelding. Men siden legen din ikke tar deg på alvor, kanskje en mening ifra en annen lege kan hjelpe deg. Legen vil nok henvise til fastlegen din, så kanskje skrive en anbefaling om sykemelding.  Er verdt t forsøk? 

Okei, jeg skjønner de ikke skriver ut sykemeldinger i hytt og pine. Legen min bare henviste meg til rask psykisk helsehjelp som sa jeg var for syke for de, og der stoppet det. Jeg får ingen behandling og derav klarer jeg ikke stå ut i jobben.. Skal prøve det, alt er verdt et forsøk nå. Takk for svar.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privat? Dr.dropin, Volvat etc. Om ikke, går du til legen din og sier du ikke klarer mer. Legen kan ikke overprøve din subjektive oppfatning av nåværende situasjon. 

Anonymkode: 8c3bc...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte gå til en vikar som nærmest presset meg ut i sykemelding. Lot meg overtale i noen dager, gikk på jobb igjen, men ble overbevist om at det var lurt likevel. Hvis du bytter lege nå får du ny allerede på torsdag, men når det er sagt er det jo ikke sikkert sykemelding er det beste tiltaket for akkurat deg. 

jAnonymkode: 6573e...7c8

Det ligger kjempelangt inne for meg å få sykemelding, og jeg skal starte i ny jobb i september. Jeg er i en svært stresset jobb. Selvmordsforsøk for en måned siden. Så jeg vet ikke, det er jo ikke mulighet for tilrettelegging da vi er alt for få folk på jobb til det, dessverre. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Privat? Dr.dropin, Volvat etc. Om ikke, går du til legen din og sier du ikke klarer mer. Legen kan ikke overprøve din subjektive oppfatning av nåværende situasjon. 

Anonymkode: 8c3bc...2d0

Nærmeste private tilbud er 3 timer unna, men det er helt sikkert verdt det. Tusen takk for svar.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man bytter lege må man som oftest på venteliste, hvis du bor i en by er de ledige legene somregel ræl. Ville brukt Volvat - og satt meg på venteliste hos en annen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du går selvfølgelig tilbake til legen din og sier at henvisningen hen sendte ble avslått og at du ikke er i stand til å jobbe slik som situasjonen er nå. 

Du ringer til legekontoret og sier at du trenger time fort, at du har blitt henvist til psykisk helsehjelp, men fikk avslag og trenger å snakke med fastlegen din på nytt, NÅ.

Anonymkode: 31e4a...d8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...