AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Hei! Jeg har prøvd og feilet noen ganger ift å finne et yrke som passer meg. Er 25 år og begynner derfor å bli veldig stresset. Har kommet fram til hva slags type jobb jeg vil ha, men er usikker på hvilken utdanning som vil føre meg i riktig retning. Noen her som har konkrete tips for utdanning som fører til en jobb som kombinerer to eller flere av disse delene: - kontor jobb: muligheten til å jobbe litt for meg selv og på den måten «koble av» - 1 til 1 kontakt med kunde/pasient - rådgivning - en jobb som jeg ikke «tar med meg for mye hjem» , må klare å koble av på fritiden Disse utdanningene har jeg kommet fram til selv, men jeg har ikke satt meg nok inn i arbeidsmarked, lønn, osv: - bachelor i økonomi og administrasjon - bachelor i arkivvitenskap - sosionom - logoped - ergoterapeut -sosialpedagogisk rådgiver (usikker på hvordan man blir det) Kunne også tenkt meg å jobbe i hjelpemiddelsentralen med rådgiving ift hjelpemidler osv , hvilken utdanning kan jeg ta da? Vet at ergoterapeut kan jobbe der. Andre yrkesgrupper? Kan logoped jobb der med hjelpemidler ift kommunikasjon/tale? Har gode nok karakterer til å komme inn på det jeg vil som krever generell studiekompanse, har ikke tatt realfag Takknemlig for innspill Anonymkode: b5e26...c80
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Karriereveiledning? Eller annen type veiledning? Anonymkode: 5db4c...27f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Jeg er i akkurat samme situasjon selv. Følger! Anonymkode: 976d8...b93
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Hvis du vil jobbe på hjelpemiddelsentralen så er jo ergoterapeut, eller fysioterapeut ganske sikkert valg. Vi si at sosionom kanskje er den retningen du nevner der du garantert vil ta med det jobben hjem så om det er et kriterie så hadde jeg valgt bort det. Anonymkode: f356d...8a9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Det høres ut som ergoterapi kan være en aktuell utdanning for deg 🙂 Anonymkode: 49504...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå