AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Mannen min får de fleste regningene som angår fellesøkonomi til sin konto, og betaler dem med en felleskonto som jeg også disponerer (DNB). I nettbankens kontooversikt kan jeg selvfølgelig se beløpet han har betalt og mottaker av regningene, men jeg får ikke til å få klikket meg inn i detaljene til regningene. Kort oppsummert synes jeg bompengeregningen er veldig høy, og jeg lurer på om han har vært mer ute med bilen enn det han burde vært... Jeg vil ikke konfrontere ham direkte når det kun er mistanker, men skulle gjerne sett detaljene i regningen først, selv om den står i hans navn... Er dette mulig? Anonymkode: a8e3d...b56
juliet capulet Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 (endret) Ja, mannen din vil sikkert gi deg innsyn i regningen som du betaler 1/2 parten av. Det er jo bare å si at du vi se regningen og vite hvordan den ser ut i forhold til kostnader, gebyrer etc. Om det er passeringene du ønsker å se kan det være at disse kun vises i en liste i brukerkontoen til bomselskapet, og denne kontoen er det han som har? Du har jo rett til å få tilgang til denne kontoen om du også kjører denne bilen? Der står jo alle passeringene med dato og klokkeslett. Men du må helt sikkert få tilgang av mannen din, passeringsinfo er personlig info knyttet til eier. Alternativt så er det jo bare å regne ut hvor mye denne bompengeregningen burde komme på. Da må du bare vite om det evt. er noe rabatt og hva den er på. Endret 29. juli 2019 av juliet capulet 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Vi har også felles konto i DNB og jeg har fult innsyn i hans regninger og vica versa. Jeg har ihvertfall ikke gitt godkjenning, trodde det var sånn når kontoen var felles? Om du betaler halvparten så skal du jo også få se regningen i sin helhet. Det er jo bare å si at du ønsker det. Anonymkode: 65b03...001
Gjest Oleva Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Så lenge du betaler halvparten så må du jo få se hva det er du betaler på. Er du redd han?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har også felles konto i DNB og jeg har fult innsyn i hans regninger og vica versa. Jeg har ihvertfall ikke gitt godkjenning, trodde det var sånn når kontoen var felles? Om du betaler halvparten så skal du jo også få se regningen i sin helhet. Det er jo bare å si at du ønsker det. Anonymkode: 65b03...001 Takk for svar. Men hvordan ser du regningen i sin helhet inni nettbanken? Sånn rent praktisk? Jeg finner ikke funksjonen. Anonymkode: a8e3d...b56
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 2 timer siden, Oleva skrev: Så lenge du betaler halvparten så må du jo få se hva det er du betaler på. Er du redd han? Nei, jeg er er ikke redd ham, men ønsker ikke å sette i gang en stor krangel hvis mistankene mine ikke stemmer. Det er derfor jeg lurer på om noen vet hvordan jeg får sett disse regningene i nettbanken- rent praktisk. Er det en knapp jeg har gått glipp av? Anonymkode: a8e3d...b56
MorTil2 Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 Jeg har ikke DNB, men i min bank går jeg inn på efaktura/avtalegiro. Der kan jeg klikke inn på "behandlede efaktura" og får frem faktura. Men ettersom regningene hos dere kommer inn på en konto, og betales med en annen, tror jeg ikke du kan se selve faktura. Så løsningen her, er at regninger kommer til felleskontoen. Utover det, tenker jeg at du ikke trenger å relatere spørsmålet om innsyn i regninger til bompenger. Du vil se regninger som betales, rett og slett fordi det er dine penger som er med på å dekke dem. Det er en selvfølge, slik jeg ser det. Det handler om oversikt over familiens økonomi - hvor mye strøm bruker vi ? stemmer faktura på kredittkortet ? hva betaler vi for ulike forsikringer ? 2
Miewyn77 Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 Mest sannsynlig er det bare avtalegiro. Be mannen din beatille efaktura på alt. Så kan du se på fakturaene. Det gar du rett til. Tror ikke han vilsi noe på det.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 I min mobilbank (sparebank1), så kan jeg se regningen ved å først trykke på endre (dvs hvis jeg skal endre sum, forefallsdato e.l.) og da får jeg opp et valg nederst med "vis faktura". Går det? Anonymkode: 67983...052
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min mobilbank (sparebank1), så kan jeg se regningen ved å først trykke på endre (dvs hvis jeg skal endre sum, forefallsdato e.l.) og da får jeg opp et valg nederst med "vis faktura". Går det? Anonymkode: 67983...052 Takk for svar! Dette går med fakturaer som kommer til meg (i mitt navn), men bompengeregningen kommer til ham, så det er han som får dem opp og betaler dem... Anonymkode: a8e3d...b56
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, Miewyn77 skrev: Mest sannsynlig er det bare avtalegiro. Be mannen din beatille efaktura på alt. Så kan du se på fakturaene. Det gar du rett til. Tror ikke han vilsi noe på det. Takk! Det er eFaktura, men jeg får dem fortsatt ikke opp! De kommer jo til hans navn. Hva kan jeg gjøre fra kontooversikten for å se selve fakturaen? Anonymkode: a8e3d...b56
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 Er jo ikke sikkert regninga inneholder detaljer om passeringer, men hvis du logger inn på bomselskapets sider vil du jo få en oversikt. Anonymkode: e7cd1...62f 6
ekkoet Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke sikkert regninga inneholder detaljer om passeringer, men hvis du logger inn på bomselskapets sider vil du jo få en oversikt. Anonymkode: e7cd1...62f Dette var min tanke også. Har dere flere biler så ligger de gjerne inne på samme avtale, påskuddet ditt kan jo bare være at du har lyst å se passeringene på din egen bil. Vet ikke hvor du bor, men feks rundt bergensområdet har regningene økt mye i det siste grunnet flere bomstasjoner og betaling for elbil. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Skrevet 30. juli 2019 Er det ingen her som reagerer på detaljstyringen ts ønsker? Anonymkode: d4dd5...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #15 Skrevet 30. juli 2019 Takk for svar, alle sammen. Vi har bare en bil: Bilen står i hans navn, han har laget avtalen med bompengeselskapet, han får regningen... Vet dette høres merkelig ut, men saken er at jeg mistenker utroskap. Vi bor i Oslo, og med det nye systemet skal jo regningen vise alle passeringene i bomringen. Jeg skulle gjerne ligget foran ham før en evt konfrontasjon ved å ha sett regningen først. Men da må jeg altså være logget inn via hans nettbank for å se detaljene, slik jeg forstår det? Anonymkode: a8e3d...b56
juliet capulet Skrevet 30. juli 2019 #16 Skrevet 30. juli 2019 Vet ikke om passeringsdetaljer er oppført på denne regningen. Om det gjelder Aautopass så må du logge inn på brukerkontoen til autopass her jeg bor hertfall for å se disse detaljene. PDF av regningen i banken viser kun beløpet som skal betales. 5
juliet capulet Skrevet 30. juli 2019 #17 Skrevet 30. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen her som reagerer på detaljstyringen ts ønsker? Anonymkode: d4dd5...5ad Nei. Det er på tide at ts setter seg inn i detaljer og kostnader angående regninger hun er med på å betale. Men det jeg reagerer på er at det ikke går inn at hun må få tilgang til brukerkontoen antagelig autopass. Forstår at det kan oppfattes som en slags kontroll av mannen, men det er da helt naturlig å ville ha en oversikt over passeringer og kostnader knyttet til dette. Det er de færreste som kan kaste penger ut av vinduet uten at det betyr noe. 3
alinor Skrevet 30. juli 2019 #18 Skrevet 30. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, alle sammen. Vi har bare en bil: Bilen står i hans navn, han har laget avtalen med bompengeselskapet, han får regningen... Vet dette høres merkelig ut, men saken er at jeg mistenker utroskap. Vi bor i Oslo, og med det nye systemet skal jo regningen vise alle passeringene i bomringen. Jeg skulle gjerne ligget foran ham før en evt konfrontasjon ved å ha sett regningen først. Men da må jeg altså være logget inn via hans nettbank for å se detaljene, slik jeg forstår det? Anonymkode: a8e3d...b56 Vi har DnB, og mannen ser mine e-faktura detaljer, så det skal finnes en funksjon.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #19 Skrevet 31. juli 2019 På 29.7.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev: Mannen min får de fleste regningene som angår fellesøkonomi til sin konto, og betaler dem med en felleskonto som jeg også disponerer (DNB). I nettbankens kontooversikt kan jeg selvfølgelig se beløpet han har betalt og mottaker av regningene, men jeg får ikke til å få klikket meg inn i detaljene til regningene. Kort oppsummert synes jeg bompengeregningen er veldig høy, og jeg lurer på om han har vært mer ute med bilen ennerkstedet hadde kjørt banandet han burde vært... Jeg vil ikke konfrontere ham direkte når det kun er mistanker, men skulle gjerne sett detaljene i regningen først, selv om den står i hans navn... Er dette mulig? Anonymkode: a8e3d...b56 Bompengeregningen sier deg lite mer enn tall. Du skal kunne logge deg inn på bomselskapets nettside og finne oversikt over alle passeringer med dato og klokkeslett som bilen har gjort. Det gjorde vi da bilverkstedet hadde kjørt bananas med bilen mens den angivelig stod på verkatedet. Har du ikke passordet, så ringer du bomselskapet og får innloggingsinfoen. Anonymkode: 93c16...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #20 Skrevet 31. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bompengeregningen sier deg lite mer enn tall. Du skal kunne logge deg inn på bomselskapets nettside og finne oversikt over alle passeringer med dato og klokkeslett som bilen har gjort. Det gjorde vi da bilverkstedet hadde kjørt bananas med bilen mens den angivelig stod på verkatedet. Har du ikke passordet, så ringer du bomselskapet og får innloggingsinfoen. Anonymkode: 93c16...dd7 Wow seriøst, hadde de tjuvlånt bilen? Anonymkode: ea3bf...d31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå