Gå til innhold

Barnehagesekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen anbefale en god sekk til barnehagebruk for en 2-åring? Ikke fjellreven og lignende, men en som sitter godt på og er ergonomisk. De går en del tur, og selv om de gjerne ikke går så langt i starten, ønsker jeg og investere i en skikkelig sekk.

Anonymkode: 0d384...b25

Skrevet

Vet du at de trenger egen sekk? Ingen av mine har hatt bruk for sekk da de gikk i bhg. 

• Liker 2
Skrevet

Bergans barnehagesekk er vi fornøyd med!

5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Vet du at de trenger egen sekk? Ingen av mine har hatt bruk for sekk da de gikk i bhg. 

Er ulik praksis i barnehagene, der jeg jobbet før hadde alle egen sekk med mat, mens i barnehagen til jenta er det de voksne som pakker felles 😊

• Liker 1
Skrevet

Bergans her og👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja, barnehagen ber om det. Det er en friluftsbarnehage som drar på tur 3-4 ganger i uken.

2 minutter siden, rilin skrev:

Bergans barnehagesekk er vi fornøyd med!

Takk for tips! 😊 vet du hvor mange «liter» som er den rette størrelsen for en 2-åring?

Anonymkode: 0d384...b25

Skrevet

Det er sikkert mange gode sekker på markedet, men prioriter en sekk som har støtte rundt brystet.. mange sekker sklir av skuldrene om man ikke har den festestroppen rundt brystet. Hilsen barnehageansatt som muligens synes 2-åringer er for små til å gå med sekk😊

• Liker 2
Skrevet

Bergans 12 l. Den sitter godt på ryggen og er stor nok til matboks/drikkeflaske. Min 2 åring har denne sekken og den kan justeres godt med stroppene så den passer i ryggen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bergans Nordkapp har vi til begge våre, den minste på 12L er det vel. Er godt fornøyd med den og ungene liker å gå med den på. Viktig med både hoftebelte og bryststropp for å få sekken til å sitte godt på, synes vi da.

Det er sikkert forskjell fra barnehage til barnehage, hos oss bærer de ikke sekk selv før de har bikka tre år (eller begynt på storbarnavdeling). Femåringen min bærer fortsatt kun vannflaska/termosen sin i sekken, de ansatte matpakkene (hadde nok hatt maten i egen sekk hvis ikke bhg hadde stått for all maten). Av og til et ekstra par votter, genser eller lignende hvis det er varierende/ustabilt vær.

Anonymkode: e7b29...2c7

Skrevet

Vi har god erfaring med bergans og beckmann. Sitter godt på ryggen. Synes beckmann hr best plass og praktisk med glidelås på lommene for drikkeflaske. Mine har også sitteunderlag av ull med seg😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 18 mnd starter i BHG nå snart men på utstyrslisten eller infomøtet ble det ikke nevnt noe om at hun trenger sekk. Men: Bruker man alltid å ha en liten sekk til å levere barnets matpakke og andre småting i?

Anonymkode: af484...5f0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på 18 mnd starter i BHG nå snart men på utstyrslisten eller infomøtet ble det ikke nevnt noe om at hun trenger sekk. Men: Bruker man alltid å ha en liten sekk til å levere barnets matpakke og andre småting i?

Nei, vi bruker ikke sekk. Har med matpakke og skiftetøy/yttertøy/bleier (ikke alt hver dag, men veldig ofte minst én av tingene). Det er ikke plass til annet enn matpakken i sekken. Resten må uansett bæres av en voksen. Vår datter bærer matboksen sin i hendene, mens vi tar resten. Har en stor handlepose (ikke ikea, men tilsvarende, bare litt mindre) slik at vi får med alt av yttertøy (alt må hjem hver fredag) 

Skrevet

Det du trenger er en stor type ikeapose/handlenett til frakting av tørt og vått tøy mellom bhg og hjem. De små barnesekkene har ingen hensikt før de skal begynne å gå på turer og ha med egen termos, mat og sitteunderlag. 

Men de små bergans er da helt fine. 12 L er de vel. 

Skrevet (endret)

Har ikke barn AFAIK, men liker måten du tenker på :tommelopp: 

... Men, -det løp en gnager, med navnet mitt på, ¨bak åsen¨ fra der jeg jobbet sist, -ingen regning da. ...

Storsekken min er Bergans. -Ble meget imponert av ¨småsekk¨ fra Hagløfs, -til voksne, tålte mange år i hard ¨proff-bruk¨ \ jobb...

Ser ut til att de ¨holder stilen¨ for kidsa og. ... Sykt bra slitestyrke på min, -mange år siden det, da...

https://www.klikk.no/foreldre/barn/tester-og-barneutstyr/test-av-barnehagesekker-6661206

https://www.klikk.no/foreldre/barn/tester-og-barneutstyr/test-av-barnehagesekker-6661283

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Fakta.
Skrevet

Sekk til toåring? Toåringer skal da ikke bære ting...

AnonymBruker
Skrevet

Toåringer er litt små til sekk på turer ol, men det er stor stas for de å få bære sekken med matboks i fra bilen og inn til bhg😁 

Bergans sitter bra, anbefaler den☺️

Anonymkode: 28564...171

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Frostrose skrev:

Nei, vi bruker ikke sekk. Har med matpakke og skiftetøy/yttertøy/bleier (ikke alt hver dag, men veldig ofte minst én av tingene). Det er ikke plass til annet enn matpakken i sekken. Resten må uansett bæres av en voksen. Vår datter bærer matboksen sin i hendene, mens vi tar resten. Har en stor handlepose (ikke ikea, men tilsvarende, bare litt mindre) slik at vi får med alt av yttertøy (alt må hjem hver fredag) 

5 timer siden, MiniMjau skrev:

Det du trenger er en stor type ikeapose/handlenett til frakting av tørt og vått tøy mellom bhg og hjem. De små barnesekkene har ingen hensikt før de skal begynne å gå på turer og ha med egen termos, mat og sitteunderlag. 

Men de små bergans er da helt fine. 12 L er de vel. 

Takk for info 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...