AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Så lenge jeg kan huske har jeg vært plaget med urolige bein på kveldstid. Ikke daglig nødvendigvis, men veldig ofte hvis jeg er trøtt og sliten om kvelden. Det er heldigvis av den typen som roer seg når jeg legger meg, så jeg er heldig der. Flyturer feks er et mareritt, jeg MÅ røre på beina hele tiden... MEN: for fem dager siden begynte jeg med magnesiumtilskudd som et desperat forsøk. Og i de fem dagene som har gått har jeg ikke hatt urolige bein i det hele tatt (etter å ha hatt omtrent hver dag hele ferien). Kan det virkelig virke fra dag 1? Er det placebo blåser jeg egentlig i det, for det er himmelsk å slippe den evige kriblingen, men går det faktisk an at det virker så fort? Andre med erfaringer? Anonymkode: 9adfa...2d3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Det hjelper meg, men ikke alltid. Jeg passer på å bevege meg hver dag og ta magnesium før jeg legger meg. Har dårlige dager innimellom, men relativt sjeldent. Anonymkode: 8260e...0cd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Det er ikke placbo. Mye forskning på det. Viser seg at magnesium regulerer opptaket av kalsium som har en tendens til å skape utfrivillige muskelrykninger. Viktig å være hydrert også! Anonymkode: da864...9f3 3
aiba Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 De gangene magnesium har hjulpet meg, har det vært umiddelbart
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Utrolig fascinerende at det virket samme kveld jeg tok det.... Takk for deling av erfaringer! At jeg ikke har prøvd dette tidligere!? Anonymkode: 9adfa...2d3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Jeg tar magnesium hver dag fordi jeg sleit med kramper i bena (er plattfot). Jaggu ble magen bra også. Anonymkode: 7eb00...77c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Tatt magnesium mot urolige ben i flere år nå. Plages aldri med det nå mer. Begynte å ta to magnesium før leggetid fordi min mor mente det kunne gjøre meg søvnig. Ble søvnig, men tror det var mest fordi bena mine tok det rolig. Anonymkode: 5be40...7a3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge jeg kan huske har jeg vært plaget med urolige bein på kveldstid. Ikke daglig nødvendigvis, men veldig ofte hvis jeg er trøtt og sliten om kvelden. Det er heldigvis av den typen som roer seg når jeg legger meg, så jeg er heldig der. Flyturer feks er et mareritt, jeg MÅ røre på beina hele tiden... MEN: for fem dager siden begynte jeg med magnesiumtilskudd som et desperat forsøk. Og i de fem dagene som har gått har jeg ikke hatt urolige bein i det hele tatt (etter å ha hatt omtrent hver dag hele ferien). Kan det virkelig virke fra dag 1? Er det placebo blåser jeg egentlig i det, for det er himmelsk å slippe den evige kriblingen, men går det faktisk an at det virker så fort? Andre med erfaringer? Anonymkode: 9adfa...2d3 Du skal ikke ha eller ta Magmesiumtislkudd uten å ha tatt blodprøve først som påviser lave verdier. Slutt med tilskuddet, vent noen uker på å få legetime for kontroll avnom du har !agnesiummangel eller ,amgel av noe annet. At det hjelpet moy urolige bein, betyr ikke at du har mangel. For mye er like ille som for lite. Anonymkode: cc12c...d52
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha eller ta Magmesiumtislkudd uten å ha tatt blodprøve først som påviser lave verdier. Slutt med tilskuddet, vent noen uker på å få legetime for kontroll avnom du har !agnesiummangel eller ,amgel av noe annet. At det hjelpet moy urolige bein, betyr ikke at du har mangel. For mye er like ille som for lite. Anonymkode: cc12c...d52 Tull og tøys! Anonymkode: a1769...73d 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys! Anonymkode: a1769...73d Ja, slike kommentarer kan man få på nett av folk uten kompetanse på temaet de kommenterer. Anonymkode: cc12c...d52
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 Det er ikke farlig å ta magnesium, da det skilles ut i fordøyelsen hvis man tar for mye, selv tar jeg 3 stk 350 mg magnesium for å regulere magen, og det fungerer supert. Anonymkode: ef8fb...d53 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig å ta magnesium, da det skilles ut i fordøyelsen hvis man tar for mye, selv tar jeg 3 stk 350 mg magnesium for å regulere magen, og det fungerer supert. Anonymkode: ef8fb...d53 Hvordan regulerer det magen? Anonymkode: 46ef4...01f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke farlig å ta magnesium, da det skilles ut i fordøyelsen hvis man tar for mye, selv tar jeg 3 stk 350 mg magnesium for å regulere magen, og det fungerer supert. Anonymkode: ef8fb...d53 Magnesiumsom avføringsmiddel? Kroppen skiller ikke ut mangnesium når den får for mye. På samme måte som for mye jern og andre stoffer i for store mengder så langres magmesium og skader både lever og andre organer. Kvinneguiden på sitt beste dette, jeg gjør det og har ikke tatt skade av det, ergo er det ufarlig, den tankegangen er både ukyndig og livsfarlig. Anonymkode: cc12c...d52
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Skrevet 30. juli 2019 https://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/mineraler/magnesium Her står dette: Kan man ta for mye magnesium? De aller fleste får nok ved vanlig variert kosthold. Om man bruker et kosttilskudd med innhold av magnesium ved siden av er det ikke noe som tyder på at det er skadelig. Øvre grense for daglig inntak er ikke angitt i Norge eller Europa og det er ikke kjent hva store doser over lang tid kan føre til. Høye doser (0,5-5 gram) kan gi diaré uten andre symptomer dersom nyrefunksjonen er normal Anonymkode: ef8fb...d53 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #15 Skrevet 30. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magnesiumsom avføringsmiddel? Kroppen skiller ikke ut mangnesium når den får for mye. På samme måte som for mye jern og andre stoffer i for store mengder så langres magmesium og skader både lever og andre organer. Kvinneguiden på sitt beste dette, jeg gjør det og har ikke tatt skade av det, ergo er det ufarlig, den tankegangen er både ukyndig og livsfarlig. Anonymkode: cc12c...d52 Det skal faktisk ganske mye til for å ta "for mye". Det er mange tilstander hvor man ser bedring med veldig høye doser magnesium og det må såklart skje i samråd med lege. De dosene man får på kosttilskuddet her (rundt 300 mg) er helt trygge. Anonymkode: 34256...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #16 Skrevet 30. juli 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal faktisk ganske mye til for å ta "for mye". Det er mange tilstander hvor man ser bedring med veldig høye doser magnesium og det må såklart skje i samråd med lege. De dosene man får på kosttilskuddet her (rundt 300 mg) er helt trygge. Anonymkode: 34256...6aa https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/vitaminer-og-mineraler/mineraler/magnesium/a/A5214 Hvor mye som er for mye, kan ingen på kvinneguiden abg, heller ikke om en person har mangel på magnesium. Det må nemlig påvises i blodprøve. I verste fall utløser for mye magnesium eller andre mineraler nyrsvikt og akutt hjerteinfarkt. Så at det er ufarlig å pøse i seg magnesium, det får stå for hver og en sine personlige meninger, uten rot i kunnskap. Anonymkode: cc12c...d52
Gjest bloody Skrevet 30. juli 2019 #17 Skrevet 30. juli 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge jeg kan huske har jeg vært plaget med urolige bein på kveldstid. Ikke daglig nødvendigvis, men veldig ofte hvis jeg er trøtt og sliten om kvelden. Det er heldigvis av den typen som roer seg når jeg legger meg, så jeg er heldig der. Flyturer feks er et mareritt, jeg MÅ røre på beina hele tiden... MEN: for fem dager siden begynte jeg med magnesiumtilskudd som et desperat forsøk. Og i de fem dagene som har gått har jeg ikke hatt urolige bein i det hele tatt (etter å ha hatt omtrent hver dag hele ferien). Kan det virkelig virke fra dag 1? Er det placebo blåser jeg egentlig i det, for det er himmelsk å slippe den evige kriblingen, men går det faktisk an at det virker så fort? Andre med erfaringer? Anonymkode: 9adfa...2d3 Bruker du nikotin eller andre medisiner daglig? Jeg slet selv i over ti år med rastløse bein som tilogmed forplanta seg helt opp i armer og skuldre. Så brått en dag for to år siden bestemte jeg meg for å prøve slutte med nikotin (og slutta cold fucking turkey på dagen) Ble MYE bedre etterpå.
Ulrikke Skrevet 30. juli 2019 #18 Skrevet 30. juli 2019 (endret) Jeg har prøvd magnesiumtilskudd med god erfaring! Ikke enorme doser, men helt godkjent av min lege! Endret 30. juli 2019 av Ulrikke
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #19 Skrevet 30. juli 2019 43 minutter siden, bloody skrev: Bruker du nikotin eller andre medisiner daglig? Jeg slet selv i over ti år med rastløse bein som tilogmed forplanta seg helt opp i armer og skuldre. Så brått en dag for to år siden bestemte jeg meg for å prøve slutte med nikotin (og slutta cold fucking turkey på dagen) Ble MYE bedre etterpå. Det eneste jeg bruker er allergitabletter. Har aldri røyket eller snust i mitt liv.... Men jeg HAR lest at allergitabletter/antihistaminer kan bidra til urolige bein, poenget er at jeg har det også om vinteren når jeg ikke går på disse tablettene.... Anonymkode: 9adfa...2d3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #20 Skrevet 30. juli 2019 Magnesium er gull verdt. Anonymkode: ba6bf...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå