AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Jeg vil ikke betraktes som rasist, men mulig tendensen er der dessverre. Kan være oppveksten, oppvokst på landet og med fremmedfientlig folk. Men tror også dette kan være biologi, vi vil jo tilhøre egne. Men jeg bor nå på oslos østkant, og ser omtrent bare innvandrere med alle barna sine. De virker ikke hyggelige, selv om jeg hilser og da kan noen hilse..eller, de hilser først. Anonymkode: 864b4...cda
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Du er som alle andre et produkt av nærmiljøet ditt. Men "racism doesn't hold up against contact". Så du vil forhåpentligvis måte mange fine mennesker der du bor nå som avkrefter fordommene dine. Anonymkode: e0068...99e 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Det er ikke så vanlig å gå rundt og hilse på folk i Oslo. Anonymkode: 871b5...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så vanlig å gå rundt og hilse på folk i Oslo. Anonymkode: 871b5...1ea Ikke vanlig i Norge generelt. Anonymkode: c3e3b...720 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 Er det Islam det er snakk om? Det er en religion, ikke en rase. Så du er neppe rasist fordi du ser galskapen utfolde seg gjennom dette systemet. Anonymkode: 8fce6...b3b 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det Islam det er snakk om? Det er en religion, ikke en rase. Så du er neppe rasist fordi du ser galskapen utfolde seg gjennom dette systemet. Anonymkode: 8fce6...b3b Nei, det er menneskerasen. Men de er jo stort sett fra muslimske land da. Islam er jeg ikke like skeptisk til etter å ha besøkt islamske land, Islam er utrolig forskjellige fra land til land og folk til folk. Må også si jeg synes mange muslimer i Oslo virker mye skumlere enn muslimene jeg opplevde i f.eks Tyrkia. Anonymkode: 864b4...cda 2
Zienna Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 Jeg vokste opp på 60-tallet i en by som tok i mot mange italienere i forbindelse med jobb. I følge mine foreldre fikk italienere haugevis av barn, behandlet kona dårlig, stjal og bedro. Fordi de var katolikker kunne de be om tilgivelse for alt det gale de gjorde... I dag er italienerne byttet ut med andre, men begrunnelsen for å være skeptisk og ikke stole på, er like dum og dårlig som den gang.... 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 Regner meg ikke som rasist men forskjellsbehandler når det gjelder kjøp og salg. Har opplevd at det kommer 7-8 stk på for å se på bil. Mye høylytte diskusjoner på urdu. Aggressiv pruting, urealistiske lave bud, truende oppførsel. Kjeft hvis bilen selges til andre. De gangene jeg har sett på biler som selges av samme kulturen er det mye bevisst juks. Fører opp utstyr i annonsen som ikke finnes. Takluke, diesel varmer, ac osv sitter ikke montert men står i annonsen, løgn om EU godkjenning osv. Når jeg har poengtert dette trekkes det bare på skuldrene. Har sluttet helt å kjøpe/selge når navnet indikerer den regionen. Orker ikke alt styret.... Anonymkode: 5a60b...c3d 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 På 29.7.2019 den 21.02, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke betraktes som rasist, men mulig tendensen er der dessverre. Kan være oppveksten, oppvokst på landet og med fremmedfientlig folk. Men tror også dette kan være biologi, vi vil jo tilhøre egne. Men jeg bor nå på oslos østkant, og ser omtrent bare innvandrere med alle barna sine. De virker ikke hyggelige, selv om jeg hilser og da kan noen hilse..eller, de hilser først. Anonymkode: 864b4...cda Bli kjent med både invandrere og dine egne fordommer. Beskøk en moskee, snakk med dem på butikken, skaff deg en venn som er invandrer, begynne å handle litt på invandrer butikk.Skaff deg et lite innblikk. Invandrere er som alle andre mennesker. Noen er flotte folk, andre er ikke så greie. Som nordmenn.
Trøndere1 Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 På 31.7.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev: Regner meg ikke som rasist men forskjellsbehandler når det gjelder kjøp og salg. Har opplevd at det kommer 7-8 stk på for å se på bil. Mye høylytte diskusjoner på urdu. Aggressiv pruting, urealistiske lave bud, truende oppførsel. Kjeft hvis bilen selges til andre. De gangene jeg har sett på biler som selges av samme kulturen er det mye bevisst juks. Fører opp utstyr i annonsen som ikke finnes. Takluke, diesel varmer, ac osv sitter ikke montert men står i annonsen, løgn om EU godkjenning osv. Når jeg har poengtert dette trekkes det bare på skuldrene. Har sluttet helt å kjøpe/selge når navnet indikerer den regionen. Orker ikke alt styret.... Anonymkode: 5a60b...c3d Har akkurat samme erfaring ja. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 La oss være ærlige her, du snakker ikke om hvite innvandrere men om fargede innvandrere. Anonymkode: a17bd...acb 1
Kallis92 Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 På 31.7.2019 den 12.14, DEN NAKNE GARTNER skrev: Bli kjent med både invandrere og dine egne fordommer. Beskøk en moskee, snakk med dem på butikken, skaff deg en venn som er invandrer, begynne å handle litt på invandrer butikk.Skaff deg et lite innblikk. Invandrere er som alle andre mennesker. Noen er flotte folk, andre er ikke så greie. Som nordmenn. Enig, men husk å si at abrahamsreligionene er alle falske. Og ble laget av forbitring og ikke sannhet. Og at guden "en ny religionskult" Guden av Åpenbar Godhet og Ondskap er den ekte sannheten. Utenom det bare fjerne bort getto mentaliteten og jobb lag med folk generelt :)
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 Hva slags innvandrere? Europeiske innvandrere har da vel ikke problemer med å integrere seg Anonymkode: 46bbc...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå