AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Eller føler du diagnosen hemmer deg? Anonymkode: dbfcb...8c0
Cinnamondiva Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Har en form for autisme. Men lever greit. Gjør akkurat det samme som andre. Og er mer sosial nå enn når jeg var barn. Det hemmet meg mer som barn men har utviklet meg bra nå. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Hmh, jaggu! Jeg er imponert over at du vet forskjellen på schizofren og schizoid, TS! Anonymkode: dbdaa...404 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 Hva har Aspergers og Scizoid PF til felles? Hilsen Aspie som lurer. Anonymkode: 40baf...838 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 6 minutter siden, Cinnamondiva said: Har en form for autisme. Men lever greit. Gjør akkurat det samme som andre. Og er mer sosial nå enn når jeg var barn. Det hemmet meg mer som barn men har utviklet meg bra nå. Jeg og, har såkalt høytfungerende autisme, det var et helvete så lenge jeg bodde hjemme, men jeg har det greit, eller i det minste bedre, nå som jeg er voksen og bor for meg selv. Anonymkode: 40baf...838
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har Aspergers og Scizoid PF til felles? Hilsen Aspie som lurer. Anonymkode: 40baf...838 De er begge oppfunnede diagnoser istedet for oppdagede sykdommer. Anonymkode: a2875...02c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: De er begge oppfunnede diagnoser istedet for oppdagede sykdommer. Anonymkode: a2875...02c Dette må du nesten forklare og utdype hva du mener med. Anonymkode: 40baf...838 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du nesten forklare og utdype hva du mener med. Anonymkode: 40baf...838 Hva er det du ikke klarer å forstå? Anonymkode: a2875...02c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er det du ikke klarer å forstå? Anonymkode: a2875...02c Hvorfor du mener at høytfungerende autisme og schizoid personlighetsforstyrrelse er oppfunnede diagnoser. Anonymkode: 40baf...838 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #10 Skrevet 30. juli 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har Aspergers og Scizoid PF til felles? Hilsen Aspie som lurer. Anonymkode: 40baf...838 1. Jeg er ikke utdannet innenfor helse. 2. Dette er kun basert på min kjennskap til schizoid pf, slik jeg er blitt kjent med folk som har det, i tillegg til min kjennskap til Asperger Min erfaring med personer med schizoid er at når ting blir for mye, når de ikke klarer med det stress som er, så trekker de seg tilbake på en måte og kan virke veldig selvsentrerte. Selv om de er veldig varme mennesker ellers. Den, jeg vil ikke si "selvopptattheten", men den opptattheten med egne prosjekter, egne ting, kan forveksles med hvordan personer med Asperger kan være oppslukt av ting til tider. Anonymkode: dbdaa...404
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #11 Skrevet 30. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor du mener at høytfungerende autisme og schizoid personlighetsforstyrrelse er oppfunnede diagnoser. Anonymkode: 40baf...838 Fordi det finnes ingen objektive tester som kan bekrefte at dem finnes. Anonymkode: a2875...02c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Jeg er ikke utdannet innenfor helse. 2. Dette er kun basert på min kjennskap til schizoid pf, slik jeg er blitt kjent med folk som har det, i tillegg til min kjennskap til Asperger Min erfaring med personer med schizoid er at når ting blir for mye, når de ikke klarer med det stress som er, så trekker de seg tilbake på en måte og kan virke veldig selvsentrerte. Selv om de er veldig varme mennesker ellers. Den, jeg vil ikke si "selvopptattheten", men den opptattheten med egne prosjekter, egne ting, kan forveksles med hvordan personer med Asperger kan være oppslukt av ting til tider. Anonymkode: dbdaa...404 Hmm... Nå vil jeg si at det å være oppslukt av noe er en slags "stim", eller en slag respons på når ting blir for mye, da trekker vi oss inn i oss selv og egne interesser og er tilsynelatende veldig opptatt av det, nettopp for å håndtere livet når det blir "for mye"..... Anonymkode: 40baf...838
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Fordi det finnes ingen objektive tester som kan bekrefte at dem finnes. Anonymkode: a2875...02c Dust, selvfølgelig gjør det det, både autisme og schizoid personlighetsforstyrrelse er godkjente diagnoser i både ICD-10 og DSM-5, som vi fremdeles operer med her i landet, frem til de nye diagnosemanualene blir ferdigsstilt. "Dem", skriver du, det sier jo mer enn litt om dine egne kunnskaper... Anonymkode: 40baf...838 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #14 Skrevet 30. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dust, selvfølgelig gjør det det, både autisme og schizoid personlighetsforstyrrelse er godkjente diagnoser i både ICD-10 og DSM-5, som vi fremdeles operer med her i landet, frem til de nye diagnosemanualene blir ferdigsstilt. "Dem", skriver du, det sier jo mer enn litt om dine egne kunnskaper... Anonymkode: 40baf...838 Da tror du feil og du vet ikke nok om dette til å forstå at objektive tester for disse diagnosene ikke finnes. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på? Anonymkode: a2875...02c
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #15 Skrevet 30. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Da tror du feil og du vet ikke nok om dette til å forstå at objektive tester for disse diagnosene ikke finnes. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har peiling på? Anonymkode: a2875...02c Hvorfor uttaler DU deg om ting du ikke har peiling på? Det finnes diagnostiske tester for både autisme og personlighetsforstyrelser. Hva er det egentlig du vil her? Anonymkode: 40baf...838 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #16 Skrevet 30. juli 2019 Jeg klarer meg fint. Er aspie Alt av husarbeid fikser jeg, lager mat når jeg er blakk, og klarer meg økonomisk. Har et sosialliv også tro det eller ei Den eneste hemningen jeg har er at mange tegn og subkommunikasjon går jeg glipp av. Det er ikke før jeg kommer hjem at jeg får en aha opplevelse. Derfor skjønner jeg ikke før det har gått et par dager at damer eventuelt var gira på å bli med meg hjem osv. Det pleide være verre. En gang tok det meg 2.5 år å skjønne hvorfor en dame var gira på å se rommet mitt på nach Anonymkode: 2e1c9...2e3 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #17 Skrevet 30. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor uttaler DU deg om ting du ikke har peiling på? Det finnes diagnostiske tester for både autisme og personlighetsforstyrelser. Hva er det egentlig du vil her? Anonymkode: 40baf...838 De diagnostiske testene er ikke objektive, en psykolog eller psykiater kan diagnosere pasienter med forskjellige diagnoser blant annet asperger eller schizoid pf, men det kan aldri tas en test som bekrefter at diagnosen er riktig stilt. Anonymkode: a2875...02c
Cinnamondiva Skrevet 30. juli 2019 #18 Skrevet 30. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og, har såkalt høytfungerende autisme, det var et helvete så lenge jeg bodde hjemme, men jeg har det greit, eller i det minste bedre, nå som jeg er voksen og bor for meg selv. Anonymkode: 40baf...838 Ja er best å bo for seg selv og starte et helt nytt lov selv. Hva opplevde du i hjemmet?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #19 Skrevet 30. juli 2019 Har et søsken som er shizoid, personen sitter for det meste hjemme, ingen venner eller sosialt liv, er personen på besøk til andre i familien , sitter hen bare i et hjørne for seg selv, deltar ikke. Men det er vel bare sånn de er. Anonymkode: 932ff...c32 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #20 Skrevet 30. juli 2019 10 timer siden, Cinnamondiva skrev: Har en form for autisme. Men lever greit. Gjør akkurat det samme som andre. Og er mer sosial nå enn når jeg var barn. Det hemmet meg mer som barn men har utviklet meg bra nå. Sikker på at du ikke bare var litt sjenert da du var barn da som har gått over nå i voksen alder? I og med at du ikke har noen problemer tenkte jeg på... Anonymkode: 0b27f...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå