Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år, og skal på mitt første ordentlige jobbintervju i morgen. Det er en deltidsjobb hos en skobutikk.

Hva må jeg huske på? Hvilke spørsmål vil jeg få? Jeg har aldri hatt en ordentlig jobb før, bare småjobber, så jeg har jo ikke noe særlig jobberfaring jeg kan trekke fram... Og hvordan skal jeg kle meg?

Anonymkode: 63e90...85f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg pent, men ikke overdrevet. Nydusjet. 

Smil, sitt rett og ikke som en potetsekk. 

Håndhils. 

Vær forberedt på at de spør deg om hvorfor du ønsker å jobbe der og hvorfor du vil passe til den jobben. 

Anonymkode: a1ca3...0e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*Husk å være ute i god tid. Det tar seg dårlig ut å komme for sent til et jobbintervju. 

*Om du røyker, prøv å la dette være før intervjuet. Om du snuser, pass på å ta den ut. Ikke bruk for mye parfyme heller. 

*Kle deg nøytralt. Ikke bruk en typisk t-skjorte med "statements" f.eks. Har en kompis som dukka opp på et jobbintervju med en svart t-skjorte med en cannabisplante på. Han fikk ikke jobben, for å si det sånn. 

*Husk å gi et godt håndtrykk og vær blid og høflig. 

De aller typiske spørsmålene kan du finne ved hjelp av Google og forberede deg på. Det er lurt. Og de vet vel at du er 16, så de regner nok ikke med at du har all verdens erfaring fra før. Det kan også være lurt å ha med seg en kopi av både din egen CV og stillingsannonsen. Om du kan stille noen spørsmål om jobben er dette også positivt. Om de ber om referanse fra tidligere arbeidsplass, så er det veldig smart å ha avtalt med en referanse på forhånd, slik at referansen din vet at h*n kan bli ringt til og er forberedt på dette. 

Dette går nok helt fint! Lykke til! 😊

Anonymkode: 95f80...66b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ☺️ Noen som vet om jeg må ha med meg vitnemål/karakterkort?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ☺️ Noen som vet om jeg må ha med meg vitnemål/karakterkort?

Jeg har alle mine vitnemål og attester i en mappe som jeg alltid har med på jobbintervju. Siden du er så ung og ikke har attester, kan du droppe det nå. Husk å alltid få attest når du slutter i en jobb og ta godt vare på den!

Anonymkode: 28289...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...