Gjest Sarah Jessica Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 ...hvordan har dere taklet det? Vi vurderer å kjøpe et slikt hus, men med en mann som jobber veldig mye er jeg redd jeg kan bli gal av å bo i et halvferdig hus over mange år...
Cherie Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Sliter med samme greia selv. Vil flytte til enebolig, men sliter med tanke på halvferdige ting......
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Vi kjøper et slikt prosjekt nå. Dvs det er jo beboelig, men mye er dårlig og ikke minst gammelt og umoderne. Vi har bestemt at bad og kjøkken skal være ferdig før vi flytter inn. Helst også stua hvis vi klarer det, ihvertfall de største arbeidsoppgavene. Mye av det som skal gjøres må vi leie inn folk til. Hvis vi ikke hadde råd til det, men måtte gjøre alt selv over lang tid, så hadde vi ikke orket å kjøpe dette huset. Hvis min mann i tillegg hadde jobbet mer enn normal arbeidstid, når skulle han hatt tid å pusse opp da? Da hadde det vært enda mindre aktuelt å kjøpe det huset.
tommeline Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Vi har kjøpt et hus som trenger oppussing. Det jeg syns er viktig er at vi kan bo i huset selv om det ikke er tipp topp, så får vi ta et rom av gangen når vi har lyst og tid. Å bo på en byggeplass til enhver tid orker jeg ikke!!!
hilli Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 Jeg lever for tiden i et oppussingsobjekt... Leiligheten vår må totalrehabiliteres, men alle rom er ikke like ille. Vi pusser opp rom for rom, begynte med det verste. I mellomtiden bor vi på det "fineste" rommet. Kjøkkenet fungerer, men er umoderne. Badet må tas fra bunnen av. Det eneste som har vært litt slitsomt hittil er å ikke ha dusj (vi har selvølgelig do som fungerer), men siden vi ikke bor så langt unna tilgjengelig dusj har det gått greit. Vi kjøpte denne leiligheten fordi vi ble "forelsket" i leiligheten på visningen, det var drømmeleiligheten. Den vil i tillegg bli mye finere enn noe annet vi hadde hatt råd til når den blir ferdig, rett og slett et kupp. Jeg ville aldri ha kjøpt et oppussingsobjekt som jeg ikke hadde sterke følelser for, det er det for mye arbeid til.
*Kaisa* Skrevet 10. mai 2005 #6 Skrevet 10. mai 2005 Vi tok over ett oppussingsobjekt og hadde jeg visst det jeg vet idag så hadde vi nok droppet det lett. Vi har pusset opp hvert eneste rom. Nå står badet for tur. Jeg er rett og slett drittlei. Hver bidige ledige helg har blitt brukt til å pusse og gnikke og hamre. Med en mann som i tillegg jobber mye mer enn normalt så ... Jeg kan jo ikke gjøre alt alene så nå har vi brukt over TO ÅR! Hadde jeg fått valget en gang til så hadde jeg kjøpt ett som var nesten nytt og heller betalt mer for det, å sluppet å pusse opp.
Spirito Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 Vi har kjøpt et hus fra femtitallet der vi kun trenger å male over de allerede malte murveggene. Huset er i god stand, men var billig pga. umoderne farger og et rart tilbygg. Sånne hus er deilige å kjøpe! Kunne ikke ramlet meg inn å kjøpe et hus der jeg måtte bytte alt. Vi kikket på et restaureringsprosjekt, men gud så glad jeg er for at vi ikke kjøpte det! De som holder på der inne har båret ut muggen plank i ukesvis...
Sommerfugl Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Hvor lang tid oppussingen tar og hva det koster kommer ann på om man skal gjøre alt selv eller bruke fagfolk. Jeg ville ikke kjøpt det om jeg skulle gjort alt selv. Det tar for lang tid.
Cherie Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Jeg hadde kort ut blitt sprø tror jeg. Var og så på et rimelig og stort hus her om dagen, men når man må flytte badet minst en etage opp for at man skal ende opp med å trives der .... ja nei da var det ikke verdt det. Soverrom i tredje (evet loftet) og bad i kjeller. Nei takk!!!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Vi har kjøpt et gammelt hus og må både bygge ut og pusse opp hele huset. Vi har mye arbeid forran oss. Men vi elsker dette huset og vil ikke ha byttet det mot noe annet. Heldigvis har jeg en praktisk mann og vi satser på å gjøre det meste selv. Vi ser på dette som "fritidssysler" fordi begge liker å holde på med praktiske ting og skape noe. Vi har godt kontaktnett når det gjelder vennetjenester (rørlegger, interiørarkitekt, elektriker+++). Hadde vi ikke hatt kunnskapen og lysten ville jeg nok sett svart på det. Det største minuset er at vi har små unger midt oppi prosjektet. Det er lite jeg får gjort når jeg må passe unger, annet enn husarbeid. Man kan stort sett glemme å male vegger med en toåring ved sida av deg.
Calla Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Vi kjøpte et gammelt hus for 1,5år siden.. det siste rommet var ferdig nå sist uke..(kjøkken). Nå gjenstår bare kjelleren og utsiden av huset. Det har selvfølgelig vært slitsomt til tider, men morro også... deilig å få ting akkurat slik man vil ha det. Og når alt kommer til alt så ville vi ikke bodd noe annet sted enn i dette huset.. Uansett så har vi spart penger på dette..kjøpte huset veldig billig og har gjort mesteparten av arbeidet selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå