AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Omtrent hver dag kommer det nyheter om drukningsulykker eller dødsfall som følge av dette. Barn, ungdommer, unge voksne, voksne, eldre. Står det jevnt over så dårlig til med svømmeferdighetene i den norske befolkningen? Eller hva skyldes alle disse drukningsulykkene? Er DU i stand til å svømme 200 meter i åpent hav? Anonymkode: 30a03...7b7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Omtrent hver dag kommer det nyheter om drukningsulykker eller dødsfall som følge av dette. Barn, ungdommer, unge voksne, voksne, eldre. Står det jevnt over så dårlig til med svømmeferdighetene i den norske befolkningen? Eller hva skyldes alle disse drukningsulykkene? Er DU i stand til å svømme 200 meter i åpent hav? Anonymkode: 30a03...7b7 I tillegg til svømmeferdighetene, må man regne med bl.a. sterke strømmer, og at folk ikke bruker redningsvester når de bør, og uforsiktig kjøring med vannskutere/båter etc (og noen ganger kjøring i alkoholpåvirket tilstand), manglende risikovurdering. Anonymkode: fd829...08e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omtrent hver dag kommer det nyheter om drukningsulykker eller dødsfall som følge av dette. Barn, ungdommer, unge voksne, voksne, eldre. Står det jevnt over så dårlig til med svømmeferdighetene i den norske befolkningen? Eller hva skyldes alle disse drukningsulykkene? Er DU i stand til å svømme 200 meter i åpent hav? Anonymkode: 30a03...7b7 Nei. Og kaldt vann er en årsak til at man kan få kramper og også bli fort nedkjølt. Anonymkode: fd829...08e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Darwin har en tøff jobb. Anonymkode: ebf50...39e
Anonymburker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omtrent hver dag kommer det nyheter om drukningsulykker eller dødsfall som følge av dette. Barn, ungdommer, unge voksne, voksne, eldre. Står det jevnt over så dårlig til med svømmeferdighetene i den norske befolkningen? Eller hva skyldes alle disse drukningsulykkene? Er DU i stand til å svømme 200 meter i åpent hav? Anonymkode: 30a03...7b7 Nja, jeg tør ikke bevege meg frivillig ut på dypt vann. Jeg har alltid hatt vannskrekk, og svømt ekstremt lite siden jeg sluttet skolen. Kommer jeg i en situasjon hvor jeg må svømme på dypt vann, f.eks faller uti, tror jeg at jeg er svømmedyktig nok til å manøvrere meg. Kanskje, det er så lenge siden. Det er skremmende å se alle ulykkene, men jeg får inntrykk av at mange tar sjanser. I ungdommen tenkte jeg ikke langt nok til å ta på vest når jeg er ute i båt, idag hadde jeg krevd det, pga at jeg vet jeg er en dårlig svømmer.
Tvist Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Tror det er mange som i varmen går for å bade etter en fest i alkoholrus, og overvurderer egne ferdigheter.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 Det er helt sprøtt. Hva er greia med å dra utpå med båt uten å kunne svømme og uten redningsvest? It blows my mind. Anonymkode: 3ff6f...e9a 1
-jk- Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 Flesteparten av ulykkene kunne nok vært avverget om folk faktisk fulgte påbudet om bruk av redningsvest i båt. Jeg var mye ute med båten i forrige uke og så haugevis av folk uten vest. Politiet kunne håvet inn hundretusener om de var ute. Mesteparten av resten kan nok avverges med bedre svømmeopplæring i skolen samt til barn av innvandrere da disse generelt har mye dårligere svømmeferdigheter enn gjennomsnittet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #9 Skrevet 30. juli 2019 Jeg kan svømme 1000 meter i basseng (har ikke prøvd lengre, men skal nå trene på å svømme lengre), så da tipper jeg at jeg skal greie 200 meter i havet ganske lett. Jeg er veldig trygg i vann. Men jeg beveger meg aldri ut på dypt vann i havet og har stor respekt for naturkreftene. Jeg vet også at mange drukner fordi de sklir, slår hodet og faller uti vannet. Jeg holder meg derfor et godt stykke fra steder der det kan skje, og spesielt fordi jeg drar rundt mye alene. På båt bruker jeg redningsvest og drikker ikke alkohol på sjøen. Anonymkode: f16f9...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå