AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba
Gjest Krusedullz Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har gjort det flere ganger både i Norge og i utlandet. Synes bare det er koselig jeg ☺️ om noen har sett på meg og undret seg om hvorfor jeg sitter der alene, så har jeg bare gitt de et smil. Mest sannsynlig får du et smil tilbake! Jeg har aldri tenkt over hvorfor noen sitter alene på restaurant o.l. Ingenting skummelt eller rart med det synes jeg. Gå ut og kos deg du! ☺️
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/OpmaXl/bord-til-en-takk Leste denne tidligere i dag. Kanskje ikke 100% svar på det du spør om, men mot slutten står det et avsnitt om å spise alene på restaurant. Jeg har jobbet flere år som servitør på en finere hotellrestaurant, og der var det ikke uvanlig med gjester som kom alene. Flere av disse hadde med seg en bok, mens andre bare slappet av og koste seg med maten. Det var i alle fall ingen av personalet som syntes det var merkelig med folk som spiste alene. Har heller aldri reagert på folk som sitter alene når jeg selv har vært gjest. Har aldri gått alene på restaurant selv, men det ser veldig koselig ut. Et tips kan jo være å reservere bord på forhånd, og dermed be om et litt «privat» bord om mulig. Anonymkode: a3184...df8 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Ikke restaurant, men kafé. Vi har mobilen nå vet du Anonymkode: b6a88...f4a 2
Vinky Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Det har jeg også lyst til å gjøre, men har ikke turt. Jeg har vært på cafe alene da. Har lyst til å gjøre det for å utfordre meg selv. Hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre ting alene? Jeg skal prøve å få det til. Gjør det du også!👍 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Spiser ofte alene på jobbreise. Går på litt mindre fancy steder da, gjerne steder der man betaler ved kassa. Sitter som regel ikke så lenge, men kunne godt gjort det om jeg hadde ei bok eller noe Anonymkode: 5c776...b50 2
NewInTown Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Helt innafor! Og veeeldig vanlig i alle andre land enn Norge. 7
Egenskap Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba det er ikke noe særlig, vil anbefale å ta med noen i familien i såfall
Gjest Saltomortale Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 Jeg har gjort det, men jeg likte det ikke. Jeg synes det er hundre ganger bedre å spise sammen med noen enn å spise alene. (Jeg liker heller ikke å se film osv alene. Mulig jeg er litt sær.)
WhiteSwan Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba Selvfølgelig er det innafor. Kos deg i eget selskap 7
K.B. Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 Helt kurant å gjøre, og på ingen måte uvanlig. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 Hvorfor skulle ikke det være innafor, med mindre det er en utendørsrestaurant? 😛 Så mye rart folk bryr seg om. Hvis noen synes det er "teit" sier det mest om dem selv. Anonymkode: 19c26...498 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #15 Skrevet 29. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba Hvorfor er det pinlig? Har gått utallige ganger alene på restaurant og også kino. Synes det er deilig å ta det på sparket og ikke binde meg opp til tidspunkt det passer for andre. Jeg synes faktisk det er bedre å gå alene for da er du fri til å bestemme alt selv. Herlig er det 😊 Anonymkode: 11119...f77 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #16 Skrevet 29. juli 2019 Jeg spiser for det meste alene på resturant. Reiser mye i jobben og må jo spise. Spiser skjeldent ute ellers siden jeg er pisslei av både hotell og resturant. Anonymkode: ea7a0...43e 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #17 Skrevet 29. juli 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba Kontakt kommunen, de har støttekontaktordning du kan ta i bruk ettersom du ikke har noen å gå ut med Anonymkode: befd0...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #18 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle ikke det være innafor, med mindre det er en utendørsrestaurant? 😛 Så mye rart folk bryr seg om. Hvis noen synes det er "teit" sier det mest om dem selv. Anonymkode: 19c26...498 Hvorfor ikke utendørsrestaurant? Anonymkode: 7afef...0a9 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga bortreiste eller blakke venninner har jeg ingen å gå ut å spise med, men har så lyst siden det er sommer og ferie. Er 1 år siden sist jeg spiste på restaurant. Men det er jo litt pinlig også da å bare sitte der alene. Hvor teit er det egentlig? Eller er det flere som gjør det? Bor ikke i Oslo, ikke sikkert jeg klarer å unngå kjente. Anonymkode: 9892c...dba Kjenner flere som helst reiser på ferie alene også, fordi da er de helt fri til å bestemme farta selv. Man er da ikke avhengig av andre for å gjøre det man har lyst til. Anonymkode: 11119...f77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå