AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #21 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal kvinnen godta at mannen skal gjøre dette fordi man er så forelska og vil han alt godt. Blir ikke det da egoistisk av mannen å ville ha sex med andre damer? Da er jo ikke dette ekte kjærlighet. Anonymkode: df6c2...879 Menn er skapt med sterke seksuelle drifter, og et begjær etter å dominere mange kvinner samtidig. Derfor mange menn har hatt harem gjennom tidenene. Derfor opp spør om det er ekte kjærlighet når hun elsker ham tross hans iboende begjær etter å ha et lite harem. Han elsker jo henne også, men som en av flere. (Forutsetter at han har god økonomi til å ta seg av alle og nok futt i ballene til å gi alle damene god seksuell tilfredstillelse. Anonymkode: 7834d...0f3
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #22 Skrevet 29. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal kvinnen godta at mannen skal gjøre dette fordi man er så forelska og vil han alt godt. Blir ikke det da egoistisk av mannen å ville ha sex med andre damer? Da er jo ikke dette ekte kjærlighet. Anonymkode: df6c2...879 Dette er ikke et kvinne/mann-spørmål. Dette er er spørsmål om hvor sterk kan kjærlighet være, og hva man kan leve med og godta.Og hva er ekte kjærlighet?
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #23 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, Jomoj skrev: Er dette kjærlighet da?, sier du. Hva da, spør jeg. Du skjønner ikke spørsmålet, her dreier det seg ikke om ligging og perversiteter, spørsmålet er om et menneske kan være så glad i et annet menneske at det unner det menneske alt godt, inkludert nytelse. Du gjør sex til noe perverst og skittent, mens det er noe vakkert og deilig. Kan ikke kona gi ham nytelse? Kanskje det til og med er bedre og vakrere enn med en elskerinne. Hva er ekte kjærlighet for deg?
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #24 Skrevet 29. juli 2019 (endret) Å ha en elskerinne på si går mer på begjær og lyst. Jeg kunne aldri hatt en sånn mann. Det er for meg å svikte å bedra partneren sin. Jeg hadde gått videre. Har ikke så mye med kjærlighet å gjøre. Endret 29. juli 2019 av Arwen Undómiel
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #25 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, Arwen Undómiel said: Kan ikke kona gi ham nytelse? Kanskje det til og med er bedre og vakrere enn med en elskerinne. Hva er ekte kjærlighet for deg? Du har bestemt deg for at dette er et mannespørsmål. For meg er det er spørsmål som er ikke kjønnsrelatert, det er kjønnsløst. Prøv å tenke generelt, ikke personlig. Hvor høyt går det an å elske et menneske som ikke r foreldre, søsken eller egne barn?
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #26 Skrevet 29. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Menn er skapt med sterke seksuelle drifter, og et begjær etter å dominere mange kvinner samtidig. Derfor mange menn har hatt harem gjennom tidenene. Derfor opp spør om det er ekte kjærlighet når hun elsker ham tross hans iboende begjær etter å ha et lite harem. Han elsker jo henne også, men som en av flere. (Forutsetter at han har god økonomi til å ta seg av alle og nok futt i ballene til å gi alle damene god seksuell tilfredstillelse. Anonymkode: 7834d...0f3 Dette er ikke et spørsmål om menns seksualitet, men om kjærlighet. Du har rett i alt du sier, men det er ikke en del av spørsmålet. Om mannen (eller kvinnen!) kan elske flere er irrellevant, spørsmålet her er hvor høyt kan man elske et menneske?
Trolltunge Skrevet 29. juli 2019 #27 Skrevet 29. juli 2019 32 minutter siden, Jomoj skrev: Du påfører ingen noe, så lenge de ikke vet om det. Spørsmålet du må stille deg selv er om du kan tenke deg en slik kjærlighet, der du kun tenker på den andre part, uten å tenke på dine egne følelser og ego. Det er jo ikke sikkert den andre vil knulle andre, men la det bli den andres avgjørelse. Nei jeg kunne ikke tenke meg en slik kjærlighet. For min del er ekte kjærlighet lojalitet og respekt begge veier, og to som ønsker hverandre godt, og ønsker å invitere ivareta hverandre. Å leve et hemmelig liv hvor som partner ikke er en del av og ikke vet om er ikke forenelig med ekte og gjensidig kjærlighet. Det du beskriver er selvutslettende kjærlighet fra ene part, og egoisme fra andre part. Du spør egentlig, slik jeg ser det, om jeg ville ønske å elske noen som ikke elsker meg tilsvarende. At min kjærlighet var betingelsesløs, og svært stor, mens partner ikke følte i nærheten av det samme tilbake. Nei jeg ønsker ikke det, på noen måter! 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #28 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, Jomoj skrev: Du elsker partneren din, helt, fulstendig og betingelsseløst, da vil du at partneren skal ha det så godt som overhodet mulig. Det er det aller viktigste for deg, det overskygger ditt eget ego. Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Særlig hvis denne andre er i stand til å tilfredsstille partneren din bedre enn det du selv kan. Du vil gjerne ikke høre om det, eller vite om det, men du unner partneren din alt godt. Du ønsker bare at partneren din elsker deg på samme måte, og at dere blir sammen for alltid. Hvor mange kan si at de er på det nivået av kjærlighet? Jeg har opplevd slik kjærlighet. Den er liksom totalt universell og ubetinget. Selv om jeg var vilt forelsket og interessert hadde jeg ikke noe begjær om å ha ham for meg selv, og at jeg aldri fikk han gjorde det meg ikke noe. Tvert om ville jeg unnet en annen kvinne å elske ham om det hadde vært oss, fordi jeg vil at hun skal kunne oppleve denne fantastiske personen om hun kan føle det samme og behandler ham godt. Jeg vil hans liv skal være så fantastisk som mulig, enten jeg er med i det livet eller ikke. Det var nok å vite at han lever, puster og går på jorden i samme tidsperiode som meg og bare et kort glimt av ham på gata gav meg en dyp, fredfull følelse som satt i flere timer, og fikk meg til å prøve å strekke meg etter å bli en bedre versjon av meg selv. Anonymkode: b0242...cd8 1
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #29 Skrevet 29. juli 2019 (endret) På 29.07.2019 den 18.42, Jomoj skrev: Du har bestemt deg for at dette er et mannespørsmål. For meg er det er spørsmål som er ikke kjønnsrelatert, det er kjønnsløst. Prøv å tenke generelt, ikke personlig. Hvor høyt går det an å elske et menneske som ikke r foreldre, søsken eller egne barn? Kjærlighet er ikke sex, egoistisk av partner og tro at man kan bedra partneren sin på si. Da vet ikke partneren så mye om kjærlighet. Endret 2. desember 2019 av Arwen Undómiel
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #30 Skrevet 29. juli 2019 (endret) Jeg kunne elsket partneren fortsatt, men hadde nok skilt meg å gått videre med noen som virkelig vet hva kjærlighet er. Endret 29. juli 2019 av Arwen Undómiel
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #31 Skrevet 29. juli 2019 Det er ikke ekte kjærlighet å bedra sin partner bare for sex.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #32 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, Jomoj skrev: Beklager, men du har ikke lest grundig eller forstått spørsmålet. Det er ingen som skal få noen følelser ødelagt eller såret. Poenget er at om du uten forbeholde elsker et annet menneske, så vil du at det mennesket skal ha det så godt som det går an. Og uten at du får vite om eventuelle utenomekteskaplige forhold. Mitt poeng handler om absolutt kjærlighet, uten egoisme. Og dette er ikke et tema om meg eller deg, men om kjærlighet. Finnes det en slik absolutt kjærlighet? Tror ikke du skjønner noe jeg, ekte kjærlighet er ikke å la partneren pule andre, og ja jeg forstår hva du skriver og svaret er det samme, strekker man ikke til med partneren sin så ender man forholdet Anonymkode: cb911...90a 1
EvaLena Skrevet 29. juli 2019 #33 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, Jomoj skrev: Så du er ikke så glad i ham at du ville la ham ta det valget selv? Da tenker jeg at egoismen er større enn kjærligheten? Hilsen TS Du får bare la din partner få lov til å ha sex utenom, men da er jammen meg den partneren egoist. Skal jeg gå hjemme og føle meg som en dritt, lite attraktiv, dårlig selvfølelse og dårlig samvittighet fordi mannen min har seg med andre kvinnfolk? No way, da er jeg heller singel. 2
Hartroa Skrevet 29. juli 2019 #34 Skrevet 29. juli 2019 3 timer siden, Jomoj skrev: Kan ikke kjærlighet være selvutslettende hvis den er stor og kraftig nok? Er vi ikke selvutslettende i forhold til barna våre, lar de får det beste fremfor oss selv? Hvorfor ikke overfor en partner? Den kjærligheten du beskriver i HI er en usunn kjærlighet. Å elske noen slik at de gjør alt for/lar kjæresten gjøre alt han/henne vil, er det sammen som å utslette seg selv. Men noen gjør det og tror det er kjærlighet som tåler alt, men sunn og god kjærlighet trenger grenser. Det sammen gjelder våre barn. Selv om vi elsker våre barn, så må de ha grenser å forholde seg til. Noen ganger forstår ikke barna at grensene er satt i kjærlighet, men når de vokser til, så forstår de at de hadde gode foreldre som elsket dem. Så sunn kjærlighet har grenser og sunn kjærlighet går begge veier og ikke bare den ene veien. Så jeg tror ingen mennesker skal eller bør elske noen betingelsesløst. 3
Kaffefrøken Skrevet 30. juli 2019 #35 Skrevet 30. juli 2019 Det er visstnok mange som lever i åpne forhold, om de føler "ekte kjærlighet" for hverandre vet bare de. Men hva er ekte kjærlighet? Om man tar utgangspunkt i at den ene parten ikke kan prestere seksuelt pga. sykdom f.eks, men unner allikevel den andre parten å tilfredstille sine seksuelle behovene hos andre - risikerer man jo å miste den man elsker til en annen. Man kan ha sex uten kjærlighet, men man kan ikke ha kjærlighet uten sex. Det seksuelle er det som binder to som elsker hverandre sammen. Det er limet i forholdet. Det er selve essensen. Jeg tror de fleste er for egoistiske til å kunne risikere å miste den man elsker. Men på en annen side, om man ikke kan tilfredstille partneren seksuelt lenger, så er det i bunn og grunn kun et vennskap. Og det vennskapet trenger man ikke miste, så kanskje, kanskje det kan gå. Om man opprettholder en balanse hvor partneren som ikke kan prestere fortsatt får nok nærhet og lidenskap selv. Ekte kjærlighet - ubetinget kjærlighet, eller hva man skal kalle det tror jeg kun er forbeholdt ens egne barn. 3
Gjest Alterego666 Skrevet 30. juli 2019 #36 Skrevet 30. juli 2019 17 timer siden, Jomoj skrev: Du elsker partneren din, helt, fulstendig og betingelsseløst, da vil du at partneren skal ha det så godt som overhodet mulig. Det er det aller viktigste for deg, det overskygger ditt eget ego. Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Særlig hvis denne andre er i stand til å tilfredsstille partneren din bedre enn det du selv kan. Du vil gjerne ikke høre om det, eller vite om det, men du unner partneren din alt godt. Du ønsker bare at partneren din elsker deg på samme måte, og at dere blir sammen for alltid. Hvor mange kan si at de er på det nivået av kjærlighet? Jeg har gitt min partner frie tøyler. H*n er et seksuelt vesen, og vi er i et avstandsforhold. Sex med andre vil ikke bryte vår kjærlighet.
Gjest Chicchi Skrevet 30. juli 2019 #37 Skrevet 30. juli 2019 19 timer siden, Jomoj skrev: Du elsker partneren din, helt, fulstendig og betingelsseløst, da vil du at partneren skal ha det så godt som overhodet mulig. Det er det aller viktigste for deg, det overskygger ditt eget ego. Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Særlig hvis denne andre er i stand til å tilfredsstille partneren din bedre enn det du selv kan. Du vil gjerne ikke høre om det, eller vite om det, men du unner partneren din alt godt. Du ønsker bare at partneren din elsker deg på samme måte, og at dere blir sammen for alltid. Hvor mange kan si at de er på det nivået av kjærlighet? Jeg prøver å komme dit med ham jeg er sammen med i dag. Jeg blir så sliten av å være sjalu og redd og hele tiden "passe på" ham. Han har aldri vist tegn til å være så mye som bittelitt utro, men jeg har sagt til ham at dersom han får lyst på sex med noen andre, er jeg er åpen for å "la ham" gjøre det, så lenge han ikke går bak ryggen min. Han synes det var ubehagelig å snakke om og sa at det aldri ville skje, men man vet jo aldri. Dessverre lider jeg av sjalusi og usikkerhet, men jeg føler at om jeg får kjærligheten opp til det nivået, kan jeg endelig kjenne på en harmoni
Gjest Familytree Skrevet 30. juli 2019 #38 Skrevet 30. juli 2019 På 29.7.2019 den 12.38, Jomoj skrev: Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Der tar du feil. Jeg vil ha noe imot at partneren min "shagging" med noen andre, hvordan vil jeg la henne gjøre det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå