Jomoj Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Du elsker partneren din, helt, fulstendig og betingelsseløst, da vil du at partneren skal ha det så godt som overhodet mulig. Det er det aller viktigste for deg, det overskygger ditt eget ego. Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Særlig hvis denne andre er i stand til å tilfredsstille partneren din bedre enn det du selv kan. Du vil gjerne ikke høre om det, eller vite om det, men du unner partneren din alt godt. Du ønsker bare at partneren din elsker deg på samme måte, og at dere blir sammen for alltid. Hvor mange kan si at de er på det nivået av kjærlighet?
EvaLena Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Jeg ville aldri under noen omstendighet tillat at kjæreste/mann hadde sex med noen andre. Allikevel vil jeg kalle det ekteskapet jeg var i for ekte kjærlighet, iallefall fra min side. 1
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2019 8 minutter siden, EvaLena said: Jeg ville aldri under noen omstendighet tillat at kjæreste/mann hadde sex med noen andre. Allikevel vil jeg kalle det ekteskapet jeg var i for ekte kjærlighet, iallefall fra min side. Så du er ikke så glad i ham at du ville la ham ta det valget selv? Da tenker jeg at egoismen er større enn kjærligheten? Hilsen TS
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Det er jo egoistisk av mannen og absolutt må ha en partner ved siden av til å tilfredsstille han for sex.
Menchit Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Hvis du er villig til å påføre partneren din usikkerhet, sorg, bekymringer, lav selvtillit, mindreverdighetskomplekser kun fordi du vil knulle andre så vil jeg påstå du ikke er særlig glad i han/henne. 9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, Jomoj skrev: Så du er ikke så glad i ham at du ville la ham ta det valget selv? Da tenker jeg at egoismen er større enn kjærligheten? Hilsen TS Så du mener at den ene parten skal få sine følelser såret og hjertet knust? Det er greit? Vet du va et forhold/ekteskap er? Greit at du har slike holdninger men hold deg unna monogame mennesker. Anonymkode: cb911...90a 4
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så du mener at den ene parten skal få sine følelser såret og hjertet knust? Det er greit? Vet du va et forhold/ekteskap er? Greit at du har slike holdninger men hold deg unna monogame mennesker. Anonymkode: cb911...90a Beklager, men du har ikke lest grundig eller forstått spørsmålet. Det er ingen som skal få noen følelser ødelagt eller såret. Poenget er at om du uten forbeholde elsker et annet menneske, så vil du at det mennesket skal ha det så godt som det går an. Og uten at du får vite om eventuelle utenomekteskaplige forhold. Mitt poeng handler om absolutt kjærlighet, uten egoisme. Og dette er ikke et tema om meg eller deg, men om kjærlighet. Finnes det en slik absolutt kjærlighet?
Duftavsommerregn Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 26 minutter siden, Jomoj skrev: Du elsker partneren din, helt, fulstendig og betingelsseløst, da vil du at partneren skal ha det så godt som overhodet mulig. Det er det aller viktigste for deg, det overskygger ditt eget ego. Da vil du ikke ha noe imot at partneren din har sex med andre. Særlig hvis denne andre er i stand til å tilfredsstille partneren din bedre enn det du selv kan. Du vil gjerne ikke høre om det, eller vite om det, men du unner partneren din alt godt. Du ønsker bare at partneren din elsker deg på samme måte, og at dere blir sammen for alltid. Hvor mange kan si at de er på det nivået av kjærlighet? Er dette kjærlighet da? Minner mer om ren egoisme og begjær en kjærlighet. En som elsker deg ville aldri godtatt at han skal kunne ligge med andre uansett. Det er noe perverst og skittent over det, stikk motsatt av kjærlighet som innebærer en dyp respekt og trofasthet ovenfor hverandre, som gjør at man lar begjæret ligge fordi man aldri ønsker å skade sin partner på den måten som å hore rundt faktisk kan skade en partner. Du må lære deg å skille på dette og ikke være så naiv. Noe slikt vil raskt knuse ethvert forhold raskt. 6
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2019 9 minutter siden, Menchit said: Hvis du er villig til å påføre partneren din usikkerhet, sorg, bekymringer, lav selvtillit, mindreverdighetskomplekser kun fordi du vil knulle andre så vil jeg påstå du ikke er særlig glad i han/henne. Du påfører ingen noe, så lenge de ikke vet om det. Spørsmålet du må stille deg selv er om du kan tenke deg en slik kjærlighet, der du kun tenker på den andre part, uten å tenke på dine egne følelser og ego. Det er jo ikke sikkert den andre vil knulle andre, men la det bli den andres avgjørelse.
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2019 14 minutter siden, Arwen Undómiel said: Det er jo egoistisk av mannen og absolutt må ha en partner ved siden av til å tilfredsstille han for sex. Hvem har sagt at dette gjelder mannen? Det kan like godt gjelde den kvinnelige partner. Og det dreier seg om graden av kjærlighet. Eller gjør det ikke det?
Gjest xfs367 Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 Det er et spørsmål om forståelse, ikke kjærlighet.
Menchit Skrevet 29. juli 2019 #12 Skrevet 29. juli 2019 1 minutt siden, Jomoj skrev: Du påfører ingen noe, så lenge de ikke vet om det. Spørsmålet du må stille deg selv er om du kan tenke deg en slik kjærlighet, der du kun tenker på den andre part, uten å tenke på dine egne følelser og ego. Det er jo ikke sikkert den andre vil knulle andre, men la det bli den andres avgjørelse. Det er ikke kjærlighet, det er selvutslettelse 6
Menchit Skrevet 29. juli 2019 #13 Skrevet 29. juli 2019 22 minutter siden, Jomoj skrev: Så du er ikke så glad i ham at du ville la ham ta det valget selv? Da tenker jeg at egoismen er større enn kjærligheten? Hilsen TS Det er ikke egoistisk å ta vare på seg selv. 4
addict Skrevet 29. juli 2019 #14 Skrevet 29. juli 2019 Tror ikke du skjønner hva ubetinget kjærlighet er. Det er forskjell på å elske ubetinget og å tolerere alt fra den man elsker. Jeg er ganske sikker på at til og med Anders Bering Breiviks mor fortsatt elsker han, men jeg tviler på at hun godtar det han har gjort. 5
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #15 Skrevet 29. juli 2019 Forklar forskjellen på forståelse og kjærlighet, relatert til sprørsmålet som var utgangspunktet for diskusjonen. Mitt spørsmål var om det er mulig å elske noen så høyt at de unner de alt godt, til og med å ha sex med andre.
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #16 Skrevet 29. juli 2019 Kan ikke kjærlighet være selvutslettende hvis den er stor og kraftig nok? Er vi ikke selvutslettende i forhold til barna våre, lar de får det beste fremfor oss selv? Hvorfor ikke overfor en partner? 1
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #17 Skrevet 29. juli 2019 7 minutter siden, Menchit said: Det er ikke kjærlighet, det er selvutslettelse Kan ikke kjærlighet være selvutslettende hvis den er stor og kraftig nok? Er vi ikke selvutslettende i forhold til barna våre, lar de får det beste fremfor oss selv? Hvorfor ikke overfor en partner?
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #18 Skrevet 29. juli 2019 6 minutter siden, addict said: Tror ikke du skjønner hva ubetinget kjærlighet er. Det er forskjell på å elske ubetinget og å tolerere alt fra den man elsker. Jeg er ganske sikker på at til og med Anders Bering Breiviks mor fortsatt elsker han, men jeg tviler på at hun godtar det han har gjort. Nå snakker vi, endelig en som fatter hva det dreier seg om 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #19 Skrevet 29. juli 2019 Hvorfor skal kvinnen godta at mannen skal gjøre dette fordi man er så forelska og vil han alt godt. Blir ikke det da egoistisk av mannen å ville ha sex med andre damer? Da er jo ikke dette ekte kjærlighet. Anonymkode: df6c2...879 2
Jomoj Skrevet 29. juli 2019 Forfatter #20 Skrevet 29. juli 2019 18 minutter siden, Duftavsommerregn said: Er dette kjærlighet da? Minner mer om ren egoisme og begjær en kjærlighet. En som elsker deg ville aldri godtatt at han skal kunne ligge med andre uansett. Det er noe perverst og skittent over det, stikk motsatt av kjærlighet som innebærer en dyp respekt og trofasthet ovenfor hverandre, som gjør at man lar begjæret ligge fordi man aldri ønsker å skade sin partner på den måten som å hore rundt faktisk kan skade en partner. Du må lære deg å skille på dette og ikke være så naiv. Noe slikt vil raskt knuse ethvert forhold raskt. Er dette kjærlighet da?, sier du. Hva da, spør jeg. Du skjønner ikke spørsmålet, her dreier det seg ikke om ligging og perversiteter, spørsmålet er om et menneske kan være så glad i et annet menneske at det unner det menneske alt godt, inkludert nytelse. Du gjør sex til noe perverst og skittent, mens det er noe vakkert og deilig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå