Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk gamle handel og kontor og hadde tre avsluttende år. Ergo jeg har tre vitnemål. Regne sammen alle og dele på antall karakterer? Og hva med eksamenskarakterene? Skal de med? Og hvilken matte hadde jeg, må ha engen S1, S2, R1 eller R2 for å komme inn på studiet jeg ønsker. 

Takk for all hjelp 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du gikk på den gamle ordningen med reform 94, så vil 2MX matte tilsvare R1 som jeg går ut fra er nivået du trenger for ditt studie (hvilket studie?).

Gjennomsnittskarakter regnes av hele opptaksgrunnlaget som om du har 3 vitnemål må du ta med fagene fra alle 3. 

Skrevet
3 minutter siden, KapteinJ skrev:

Om du gikk på den gamle ordningen med reform 94, så vil 2MX matte tilsvare R1 som jeg går ut fra er nivået du trenger for ditt studie (hvilket studie?).

Gjennomsnittskarakter regnes av hele opptaksgrunnlaget som om du har 3 vitnemål må du ta med fagene fra alle 3. 

Takk! Vil gjerne komme inn på Sykepleien. Jeg gikk på videregående fra 93-96, så er usikker på om jeg er innenfor Reform-94? 

Jeg la sammen alle karakterene, utenom eksamens karakterene, og delte på antall karakterer. Så jeg jeg til 8 alderspoeng og tilleggspoeng. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

Takk! Vil gjerne komme inn på Sykepleien. Jeg gikk på videregående fra 93-96, så er usikker på om jeg er innenfor Reform-94? 

Jeg la sammen alle karakterene, utenom eksamens karakterene, og delte på antall karakterer. Så jeg jeg til 8 alderspoeng og tilleggspoeng. 

Eksamenskarakterer teller også med. 

Anonymkode: 3603e...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gikk handel og kontor, tror jeg ikke du gikk Reform 94. Du var vel en av de siste som ikke gjorde det, tror jeg. Jeg gikk ut av vgs i 99, og jeg tror jeg var det tredje Reform 94-kullet. Det het heller ikke handel og kontor i Reform 94.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du gikk handel og kontor, tror jeg ikke du gikk Reform 94. Du var vel en av de siste som ikke gjorde det, tror jeg. Jeg gikk ut av vgs i 99, og jeg tror jeg var det tredje Reform 94-kullet. Det het heller ikke handel og kontor i Reform 94.

Var det jeg også fant ut. Ser at jeg har matten som trengs, takk for linken! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...